
Po przerwie rusza budowa drogi ekspresowej S5. Jak wygląda stan prac?
Budowa drogi ekspresowej S5 w województwie kujawsko-pomorskim została podzielona na siedem odcinków realizacyjnych o łącznej długości około 128 kilometrów. Droga połączy Wrocław, Poznań i Bydgoszcz z autostradą A1 w okolicy Grudziądza.
Budowa trasy S5 w woj. kujawsko-pomorskim została podzielona na dwa etapy. Pierwszy dotyczy budowy na odcinku Nowe Marzy – Świecie Południe, natomiast drugi Świecie Południe – Bydgoszcz Północ. W sumie cały budowany odcinek trasy S5 ma 45 kilometrów długości.
S5 Nowe Marzy – Świecie Południe
Budowa drogi ekspresowej S5 Nowe Marzy – Świecie Południe odbywa się w głównej mierze po śladzie starej drodze krajowej nr 5 oraz pasa rezerwowego pozostawionego w trakcie budowy obwodnicy Świecia ponad dwie dekady wcześniej. Droga połączy autostradę A1 z obwodnicą Świecia, która w ramach zadania jest rozbudowywana do przekroju 2×2.
Wykonawca 23-kilometrowego odcinka S5 Nowe Marzy – Świecie Południe, firma Budimex, po zakończeniu przerwy zimowej prowadzi prace we wszystkich branżach. 14 lutego, dzięki korzystnym warunkom pogodowym, wykonawca przeprowadził ostatnie duże betonowanie dwóch ustrojów nośnych wiaduktu WS1-3a w Sartowicach. 25 marca przełożono ruch na 5,5-kilometrowym odcinku obwodnicy Świecia. Wcześniej w celu dokończenia prac przy przejściu dla zwierząt w m. Dworzysko ruch poprowadzono prawą nitką drogi (w stronę Bydgoszczy).
S5 Świecie Południe – Bydgoszcz Północ
Budowa drogi ekspresowej S5 Świecie Południe – Bydgoszcz Północ odbywa się w głównej mierze po starej DK5. Wyjątkiem jest odcinek omijający Aleję dębową w Borównie. Droga połączy obwodnicę Świecia z węzłem Bydgoszcz Północ, który stanowi północny kraniec obwodnicy Bydgoszczy.
Wykonawca 22-kilometrowego odcinka Świecie Południe – Bydgoszcz Północ, konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud, po zakończeniu przerwy zimowej prowadzi prace we wszystkich branżach. 1 marca wprowadzono zmianę organizacji ruchu na budowie węzła Trzeciewiec, która otworzyła nowe fronty robót. Na terenie budowy Obwodu Utrzymania Drogi w m. Zbrachlin trwa montaż elementów magazynu soli. Prace ziemne na budowie węzła Gruczno znacznie odmieniły rzeźbę terenu i uwidoczniły wznoszące się elementy konstrukcji przyszłego wiaduktu.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: