Platforma Mustanga Mach-E zostanie wykorzystana do budowy kolejnych elektryków Forda
Ford inwestuje pieniądze i zatrudnia pracowników do budowy elektrycznych F-150 i E-Transit. Rozpoczyna się zelektryfikowany szał rekrutacji i wydatków.
„Dodatkowy zelektryfikowany pojazd”, który „będzie miał podobną zelektryfikowaną platformę jak Mustang Mach-E”, jest planowany w fabryce w Cuautitlan w Meksyku. Nie jesteśmy pewne, jaki może być ten pojazd elektryczny, gdzie będzie sprzedawany, ani nawet w jakiej formie.
Jedną z korzyści nowoczesnej architektury zaprojektowanej do obsługi zelektryfikowanych pojazdów jest to, że jest to w zasadzie płaska platforma, która może obsługiwać prawie każdy rodzaj nadwozia na górze. Tak więc wszystko, od coupe i sedany, po crossovery i wagony, może być wyprodukowane przy użyciu tych samych podstaw.
Inne elektryki, które planuje zbudować Ford to pickup F-150, który zostanie zbudowany w Rouge Plant w Dearborn w stanie Michigan, oraz zupełnie nowy samochód dostawczy E-Transit, który zostanie zbudowany w Kansas City.
Przeczytaj też: Ford Mustang Mach-E – już jest! To elektryczny SUV
Ford twierdzi, że zainteresowanie elektrycznym F-150, który ma wejść do sprzedaży w 2022 roku, jest na tyle duże, że zwiększy moce produkcyjne o 50% w stosunku do pierwotnych planów. Oznacza to kolejne 200 miejsc pracy, obok wcześniej obiecanych 300 miejsc pracy dla elektrycznej linii F-150. Producent samochodów zainwestuje również 150 milionów dolarów, aby zwiększyć produkcję silników i skrzyń biegów do pojazdów elektrycznych w fabryce Van Dyke Transmission w pobliżu Detroit.
Co więcej, Ford zainwestuje 100 milionów dolarów i zatrudni 150 pracowników do budowy elektrycznych wersji swojej komercyjnej furgonetki Transit, która ma wejść do sprzedaży pod koniec 2021 roku. Zelektryfikowana furgonetka Transit może okazać się atrakcyjna dla firm specjalizujących się w usługach dostawczych na gęsto zaludnionych obszarach.
Przeczytaj też: Ford Mustang Mach-E GT – elektrykiem w 3,7 sekundy do setki? Da się!
To wszystko jest częścią ogólnej strategii Forda, która jak mówi Kumar Galhotra, prezes Ford’s Americas and International Markets Group, ma na celu:
Dostarczenie niedrogich, wydajnych pojazdów elektrycznych w samym sercu rynku detalicznego i komercyjnego, a nie pojazdów o statusie sześciocyfrowym.
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.
Zostaw komentarz: