Pijany szalał za kierownicą BMW

Do niebezpiecznej sytuacji doszło w Mysłowicach. Wyczyny pijanego kierującego nagrał postronny kierowca, który widząc co się dzieje, ruszył za nim i powiadomił o wszystkim policję.

Od samego początku widać było, że kierujący BMW nie powinien tego ranka wsiadać do auta. Kamera zarejestrowała jak wyjeżdża z drogi podporządkowanej tak szeroko, że wjeżdża na trawę po lewej stronie ulicy. Następnie skręca w prawo, by szerokim łukiem odbić ponownie w lewo. Znów z marnym skutkiem, ponieważ wpada na chodnik i trawnik, a następnie znów ląduje po złej stronie ulicy.

Później był chyba trochę zdezorientowany i zatrzymał się na skrzyżowaniu, dzięki czemu kierujący busem mógł go bezpiecznie ominąć. Po ruszeniu, BMW ponownie zatrzymało się po kilkunastu metrach. Ten moment wykorzystał kierowca auta z kamerą, który wyskoczył z auta i wyciągnął kluczyki ze stacyjki pirata. Z pomocą przyszli mu przechodnie i wspólnie zaczekali do przyjazdu policji.

Okazało się, że prowadzący BMW 66-latek miał ponad 2 promile alkoholu w wydychanym powietrzu. To nie pierwsza taka sytuacja w jego „karierze” – ciąży już na nim sądowy zakaz prowadzenia pojazdów, nałożony właśnie za jazdę pod wpływem alkoholu. Teraz grozi mu kara nawet do 5 lat więzienia.

Najnowsze

Jaguar F-Type w nowej odsłonie. Ponad 575 KM pod maską!

Nowy F-Type jest jeszcze piękniejszy. Oprócz gruntownych zmian stylistycznych - szczególnie przedniej partii nadwozia - nowością jest wnętrze z wirtualnym zestawem zegarów, wykończone zgodnie z tradycyjnym kunsztem rzemieślniczym Jaguar z wykorzystaniem najwyższej jakości materiałów, takimi jak skóra Windsor czy elementów wykończenia Noble Chrome.

Nowy Jaguar F-Type wygląda atrakcyjniej niż kiedykolwiek wcześniej. Dostępny będzie w wersjach z potężnymi i wydajnymi silnikami: czterocylindrową jednostką z turbodoładowaniem o mocy 300 KM oraz jednostki V8 S/C o mocy 450 i 575 KM.Skrzynia biegów Quickshift została skalibrowana, tak aby oferować jeszcze szybsze i bardziej precyzyjne zmiany biegów. Osiągnięto to dzięki doświadczeniom z projektu Jaguar XE SV Project 8 – samochodu rozpędzającego się do ponad 320 kmh. Charakterystyczne „trzaski” i strzały wydechu, będące swoistym synonimem F-Type, pozostają skrupulatnie dostrojonym, aby pasować do gamy silników cztero- i ośmiocylindrowych. 

Gama mocnych i wydajnych silników obejmuje jednostki cztero- i ośmiocylindrowe, Wszystkie dopasowane są do ośmiobiegowej skrzyni biegów Quickshift, z manualnym sterowaniem za pomocą dźwigni zmiany biegów SportShift lub łopatek na kierownicy.

F-Type R zyskał najpotężniejszy silnik V8 Supercharged o mocy 575 KM, rozpędzający go do 100 km/h w zaledwie 3,7 sekundy oraz zmodyfikowane zawieszenie.Wersja First Edition została wyposażona m.in. w pakiet stylizacyjny nadwozia, czarny, kontrastowy dach, unikatowe 20-calowe koła i fotele Performance regulowane elektrycznie w 12-kierunkach, obszyte skórzaną tapicerką Windsor z monogramami. Obie wersje maja przyspieszenie od 0 do 100 km na godzinę w zaledwie 4,6 sekundy i mogą osiągnąć maksymalną prędkość 285 km/h.

Światła Pixel LED z subtelnie odświeżonymi sygnaturami świateł do jazdy dziennej w kształcie litery „J” i nowoczesnymi, animowanymi kierunkowskazami idealnie komponują się z powierzchnią nowej pokrywy silnika, uwydatniając szerokość pojazdu i podkreślając jego bryłę. Piękne detale obejmują wzory monogram na siedzeniach i listwach drzwiowych, logo Jaguar na zagłówkach oraz subtelne oznaczenia „Jaguar Est.1935” na wykończeniu konsoli środkowej, obwódce przycisku otwierania schowka i prowadnicach pasów bezpieczeństwa.

Gama modelowa F-Type jest produkowana w fabryce Castle Bromwich w Jaguar w Wielkiej Brytanii i składa się z:
F-Type Coupé i Convertible:
300PS 2.0-litrowy four-cylinder; Quickshift RWD
450PS 5.0-litrowy V8; Quickshift; RWD/ AWD

F-Type R-Dynamic Coupé i Convertible:
300PS 2.0-litrowy cztero-cylinderowy; Quickshift RWD
450PS 5.0-litrowy V8; Quickshift; RWD/ AWD

F-Type First Edition Coupé i Convertible:
300PS 2.0-litrowy cztero-cylindrowy; Quickshift RWD
450PS 5.0-litrowy V8; Quickshift; RWD/ AWD

F-Type R Coupé i Convertible:
575PS 5.0-litrowy V8; Quickshift AWD

 

 

Najnowsze

Kierowcy pojazdów z instalacją propan-butan płacą ponad 20 gr więcej na litrze. Czy będzie jeszcze drożej?

W ostatnich tygodniach byliśmy świadkami gwałtownych i znacznych wzrostów cen paliwa LPG na stacjach benzynowych. Czym jest spowodowana ta podwyżka i co istotniejsze, czy możemy spodziewać się dalszych wzrostów cen?

Średnie ceny LPG w Europie, w przeliczeniu na polski złoty, w ciągu ostatniego miesiąca wzrosły o ponad 20 gr na litrze. Autogaz w Polsce aż w 80% jest produktem pochodzącym z importu. Za dynamicznym wzrostem cen hurtowych nie nadążały ceny detaliczne. Dopiero w ostatnich dniach największe sieci stacji paliw podniosły ceny, a za nimi pozostali gracze detaliczni – stąd tak istotna podwyżka w krótkim czasie. 

Reasumując, obserwowany w ostatnim czasie wzrost cen detalicznych LPG jest efektem tendencji na rynkach międzynarodowych, które mają związek z niższą podażą surowców oraz rozpoczynającym się sezonem grzewczym. Do końca roku nie należy oczekiwać spadku cen. Wręcz przeciwnie, bardziej prawdopodobnym scenariuszem jest, że przedświąteczne wizyty na stacjach właścicieli aut na autogaz mogą oznaczać jeszcze większe wydatki niż obecnie.

Zbigniew Łapiński, dyrektor ds. zaopatrzenia logistyki i klientów kluczowych, członek zarządu Anwim S.A.

Najnowsze

Opel ujawnia pierwsze szczegóły wyglądu nowej Insignii

Opel ujawnia pierwsze szczegóły wyglądu nowej Insignii. Nowa edycja flagowego modelu niemieckiej marki zadebiutuje na Salonie Motoryzacyjnym w Brukseli.

Każdy z dwóch nowych adaptacyjnych reflektorów pikselowych IntelliLux LED® składa się z 84 diodowych segmentów. Reflektory reagują szybciej, z jeszcze większą precyzją, zapewniając optymalną widoczność dla kierowcy Insignii bez oślepiania kierowców pojazdów poprzedzających lub nadjeżdżających z przeciwka. Nowa generacja reflektorów pikselowych IntelliLux LED® sprawia, że flagowy Opel jest unikatowym modelem w tym segmencie rynku.

Insignia w nowej odsłonie jest nasycona zaawansowaną technologią. Limuzyna Grand Sport oraz kombi Sports Tourer po raz pierwszy zostały wyposażone w cyfrową kamerę cofania. Zwiększa ona bezpieczeństwo, zwłaszcza w połączeniu z radarowymi czujnikami wykrywającymi ruch poprzeczny za samochodem i pojazdy zbliżające się do niego z boku. Wśród licznych sprawdzonych rozwiązań wspomagających kierowcę jest też alarm przedkolizyjny z systemem automatycznego hamowania awaryjnego i funkcją wykrywania pieszych oraz wyświetlacz projekcyjny (head‑up). Doskonałe systemy multimedialne z kolorowymi ekranami dotykowymi zapewniają kierowcy i pasażerom Insignii sprawną łączność. Na liście opcji znalazł się system e‑Call oraz bezprzewodowa ładowarka indukcyjna do smartfonów w środkowej konsoli.

Nowy Opel Insignia będzie oferowany wyłącznie z oświetleniem wykonanym w całości w technologii LED. Dostępne będą zarówno wysoce efektywne energetycznie reflektory LED, jak i nowe adaptacyjne reflektory pikselowe IntelliLux LED®, składające się nie jak dotychczas z 32, ale z 168 elementów diodowych.84 elementy LED są ułożone w trzech rzędach bardzo wąskiego reflektora, wraz ze światłami doświetlającymi zakręty i modułem świateł mijania, a także z umieszczonymi na samym dole charakterystycznymi światłami LED do jazdy dziennej.

Insignia jest wyposażona w pełen zestaw systemów wspomagających kierowcę oraz systemy multimedialne w różnych wariantach. Nowa kamera cofania poprawia widoczność do tyłu. Bezpieczeństwo przy cofaniu na parkingu może zwiększyć także opcjonalny system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu. Czujniki radarowe wykrywają obiekty znajdujące się w promieniu 90 stopni, z lewej i z prawej strony za pojazdem, w odległości do 20 metrów. Kierowca otrzymuje stosowne ostrzeżenia na wyświetlaczu oraz poprzez sygnały akustyczne.

Dodatkowe systemy wspomagające kierowcę to:

  • alarm przedkolizyjny z systemem automatycznego hamowania awaryjnego i funkcją wykrywania pieszych,
  • asystent pasa ruchu,
  • ostrzeżenie o obecności innego pojazdu w martwym polu,
  • adaptacyjny tempomat z funkcją awaryjnego hamowania,
  • rozpoznawanie znaków drogowych,
  • zaawansowany asystent parkowania,
  • wyświetlacz projekcyjny (head‑up), dzięki któremu kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi.

Najnowsze

Toyota Camry namieszała na rynku limuzyn

Popularność Camry dostępnej wyłącznie z napędem hybrydowym dowodzi, że układ silnika benzynowego i elektrycznego swobodnie konkuruje na rynku ze standardowymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi.

Choć Camry zastąpiła w gamie Toyoty Avensisa, tak naprawdę reprezentuje wyższy segment. Nowy hybrydowy sedan jest od następcy Cariny E znacznie większy. Ma 488 cm długości (+13 cm w porównaniu z Avensisem), 194 cm szerokości (+3 cm) i rozstaw osi na poziomie 282 cm (+12 cm). Dach znajduje się za to nieco niżej, bo na wysokości 145 cm (-3 cm). Bagażnik nowego sedana Toyoty mieści 524 litry. Pomimo większych wymiarów, bogatszego wyposażenia i montażu baterii napędu hybrydowego, masa Camry wzrosła w porównaniu do Avensisa tylko o około 120 kg. 

Napęd hybrydowy Toyoty Camry to sposób na niskie spalanie, który lepiej sprawdza się w mieście niż silnik Diesla. Układ 2,5-litrowego silnika benzynowego Dual VVT-i nowej generacji o mocy 177 KM oraz 120-konnego motoru elektrycznego rozpędza auto do setki w 8,3 s. Auto dysponuje łączną mocą 218 KM, a przy tym zużywa średnio od 5,3 l/100 km benzyny (według nowego standardu WLTP). Tak dobry wynik to efekt rekordowej, 41-procentowej wydajności cieplnej silnika benzynowego oraz takiego zaprogramowania napędu, aby jak najczęściej korzystał wyłącznie z silnika elektrycznego. Motor ten dysponuje 202 Nm momentu obrotowego w pełnym zakresie pracy, dlatego nowa hybryda startuje spod świateł z przyjemnym kopem, nie zostawiając za sobą kłębów spalin. Swoją dynamikę zawdzięcza również 6-stopnowej automatycznej przekładni Sequential Shiftmatic.

Układ hybrydowy czwartej generacji oszczędza energię na dwa sposoby. Jest ona odzyskiwana podczas hamowania – wówczas za spowalnianie auta odpowiada generator, zastępując w tej roli hamulce. Drugi sposób polega na utrzymywaniu silnika benzynowego w optymalnym zakresie obrotów, nawet jeśli generowana przez niego moc jest większa niż potrzeba do napędzania samochodu. Ta nadwyżka jest kierowana do generatora, a następnie w postaci prądu do baterii. Sedan otrzymał nowo opracowany akumulator niklowo-wodorkowy o większej mocy i pojemności w porównaniu do oferowanej m.in. w USA Camry poprzedniej generacji. Mniejsze rozmiary baterii pozwoliły schować ją pod tylną kanapą. Oszczędzony prąd jest wykorzystywany przez silnik elektryczny podczas ruszania i jazdy w trybie EV oraz do wspomagania silnika benzynowego w dynamicznym przyspieszaniu.

Najnowsze