Pijany prowadził przeładowany samochód ciężarowy

Jadącego bez zapiętych pasów bezpieczeństwa kierowcę przeładowanej małej ciężarówki, zatrzymała Inspekcja Transportu Drogowego.

Samochód z nadmiarem ładunku przyciągnął uwagę inspektorów patrolujących ulice Ostrołęki. Auto skierowano na wagę ITD, żeby sprawdzić jego rzeczywistą masę całkowitą. Pojazd o DMC do 3,5 tony ważył z ładunkiem 6,1 tony.

Przekroczenie dopuszczalnej ładowności zatrzymanego pojazdu było tylko początkiem kłopotów kontrolowanego kierowcy. Badanie trzeźwości wykazało w wydychanym przez niego powietrzu 0,7 promila alkoholu. Inspektorzy ITD przekazali pijanego mężczyznę policjantom do dalszych czynności. Za popełnione przestępstwo kierujący odpowie przed sądem.

Najnowsze

Skręcała w lewo, nie zobaczyła motocyklisty

Poważny wypadek spowodowany przez kolejnego kierowcę, który nie zauważył zbliżającego się motocykla.

Nagranie pochodzi z kamery w samochodzie sprawczyni. Kiedy kierująca rozpoczyna manewr skrętu w lewo, motocyklista jest dobrze widoczny, chociaż nagranie ma bardzo słabą jakość. Nawet wtedy był jeszcze czas na reakcję.

Reakcji nie było, a motocyklista uderzył w samochód, rozbijając czołową szybę. Z ciężkimi obrażeniami został przewieziony do szpitala.

Najnowsze

Wyprzedzanie pasem awaryjnym i zaskakujący finał

Agresywna i niebezpieczna jazda autostradą niesie ze sobą bardzo duże zagrożenie. Tym razem piraci drogowi pożałowali swojego zachowania.

Zarejestrowane zdarzenie miało miejsce na autostradzie A2. Samochodowa kamera zarejestrowała dwa auta, które wyprzedzały inne pojazdy pasem awaryjnym. W opisie wideo można przeczytać, że dwaj kierowcy urządzali również slalom między samochodami.

Taki styl jazdy musieli kontynuować przez długi czas. Nie skończyło się to dla nich dobrze. Na kolejnym nagraniu widzimy oba samochody na pasie zieleni, stojące tyłem do kierunku jazdy. Przynajmniej jeden z nich wygląda na uszkodzone.

Najnowsze

Jakimi samochodami jeżdżą Amerykanie? Przegląd najciekawszych SUV-ów

Mieszkańcy Stanów Zjednoczonych słyną z nieco innych upodobań motoryzacyjnych niż Europejczycy. Ale po obu stronach Atlantyku moda na wyżej zawieszone, pojemne i wygodne auta trwa w najlepsze, chociaż za oceanem popularnością cieszą się nieco inne modele. Oto ranking 10 najchętniej kupowanych luksusowych SUV-ów w USA.

1. Lexus RX
RX to prawdziwy król amerykańskich szos i najpopularniejszy luksusowy SUV na tym rynku. Jak podaje firma analityczna J.D. Power, sprzedaż tego Lexusa w ubiegłym roku wyniosła powyżej 111,5 tys. egzemplarzy i była o ponad 40 tys. aut większa niż drugiego Audi Q5. W Stanach Zjednoczonych Lexus RX jest oferowany w wersji 350 z 3,5-litrowym silnikiem benzynowym V6 lub dobrze znanym również w Europie napędem hybrydowym o oznaczeniu 450h, który również korzysta z V-szóstki 3.5. Napęd 4×4 jest standardem w przypadku hybrydy i opcją w odmianie 350. W tym roku SUV Lexusa doczekał się modernizacji, która wprowadza m.in. nowy system multimedialny oraz pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety Sense najnowszej generacji. Lexus RX mierzy prawie 4,9 m w standardowej wersji i 5 m w wydłużonej odmianie 7-osobowej RX L.

2. Audi Q5
Drugim najpopularniejszym luksusowym SUV-em w USA jest Audi Q5, które według danych J.D. Power w 2018 roku zanotowało sprzedaż na poziomie niemal 70 tys. sztuk. Warto zaznaczyć, że analitycy amerykańskiej firmy najwyraźniej uwzględniają w tym wyniku również Audi SQ5, bowiem w ich rozumieniu auto o tym oznaczeniu jest sportową wersją niemieckiego SUV-a, a nie oddzielnym modelem. W podstawowej wersji samochód oferuje doładowany 2-litrowy silnik benzynowy, a odmianę ze znaczkiem S wyposażono również turbodoładowaną jednostkę V6 o pojemności 3 l. Niemiecki SUV mierzy niecałe 4,7 m i mieści maksymalnie 5 osób. Standardem w tym modelu jest napęd na cztery koła. 

3. Mercedes-Benz GLC
SUV-owi od Audi po piętach depcze niemiecki konkurent – Mercedes-Benz GLC. Sprzedaż tego samochodu w USA w ubiegłym roku również osiągnęła wartość niespełna 70 tys. egzemplarzy. Auto jest dostępne w standardowej wersji SUV oraz odmianie Coupe, a wśród jednostek napędowych oferuje silnik benzynowy 2.0 turbo oraz układ hybrydowy z taką jednostką. Natomiast najmocniejsze wersje z logo AMG otrzymują silniki biturbo V6 lub V8. Mercedes GLC mierzy od niemal 4,6 m do ponad 4,7 m i jest autem 5-miejscowym.

4. Acura RDX
Kolejną lokatę zajęło auto, którego nie kupimy w Europie, czyli Acura RDX. Ten oferowany przez submarkę Hondy SUV średniej wielkości zanotował wynik ponad 63,5 tys. sprzedanych egzemplarzy. W ubiegłym roku w USA zadebiutowała 3. generacja modelu. Samochód napędza 2-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy, który może napędzać tylko przednie lub wszystkie koła. Acura RDX mierzy ponad 4,7 m długości i mieści do 5 osób. 

5. Lexus NX
Na 5. miejscu znalazł się kolejny reprezentant japońskiego Lexusa, mniejszy model NX. Sprzedaż tego SUV-a w 2018 roku wyniosła za Atlantykiem ponad 62 tys. sztuk. Lexus NX ma 4,6 m długości, mieści 5 pasażerów i jest dostępny z turbodoładowanym benzynowym silnikiem 2.0 lub jednostką hybrydową 2.5. W wersji spalinowo-elektrycznej auto Lexusa w standardzie dysponuje napędem 4×4, a wariant 2-litrowy również można w niego wyposażyć. 

6. BMW X3
Nieco niższy wynik od Lexusa NX zanotowało BMW X3, które w ubiegłym roku wybrało ponad 61 tys. Amerykanów. To mierzące około 4,7 m 5-miejscowe auto jest dostępne z dwoma silnikami turbodoładowanymi – 4-cylindrową jednostką 2.0 lub silnikiem R6 o pojemności 3 l. Niemiecki SUV może dysponować napędem na tylną oś lub układem 4×4 xDrive. 

7. Cadillac XT5
Cadillac jest pierwszym reprezentantem USA w tym zestawieniu. Ten liczący ponad 4,8 m długości SUV osiągnął sprzedaż ponad 60,5 tys. egzemplarzy. Auto napędza silnik V6 o pojemności 3,6 l, a w ofercie dostępna jest wersja z napędem 4×4. Cadillac XT5 pomieści w swoim wnętrzu 5 osób.

8. Acura MDX
Samochód Acury znalazł się na 8. miejscu. Model MDX jest większy od oznaczonego symbolem RDX. To 7-miejscowe auto o długości prawie 5 m może napędzać silnik V6 o pojemności 3,5 l lub jednostka hybrydowa z V-szóstką 3.0. Podobnie jak w przypadku mniejszego modelu auto jest dostępne z napędem na przednie lub wszystkie koła. Sprzedaż samochodu w 2018 roku wyniosła w Stanach Zjednoczonych ponad 51,5 tys. sztuk.

9. Infiniti QX60
Pierwszym modelem, który osiągnął wynik poniżej 50 tys. sprzedanych aut jest Infiniti QX60, które wybrało ponad 47 tys. Amerykanów. Japoński model to naprawdę potężny 7-miejscowy SUV, bowiem jego długość wynosi prawie 5,1 m. Samochód jest wyposażony w 3,5-litrowy silnik V6 i dysponuje napędem na przednie koła lub obie osie. 

10. Mercedes-Benz GLE 
Top 10 najpopularniejszych luksusowych SUV-ów w USA zamyka Mercedes GLE. Sprzedaż tego modelu w 2018 roku osiągnęła poziom nieco ponad 46 tys. egzemplarzy. Tak jak mniejszy GLC, Mercedes GLE jest dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych SUV i Coupé. Do wyboru są doładowane rzędowe jednostki 2.0 i 3.0 oraz V6 i V8 o pojemnościach odpowiednio 3 l i 5,5 l przygotowane przez AMG. Auto mieści w środku 5 osób. 

Najnowsze

Gosia Rdest pobiła osobisty rekord na Torze Poznań. Mistrzowskie tytuły dla Dreszera i Miękosia

Dwa dni rywalizacji, ponad 100 zgłoszonych aut i walka do ostatnich metrów. Finałowy weekend Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski na Torze Poznań rozstrzygnął rywalizację o tytuły.

Gosia Rdest wygrała dwa wrześniowe wyścigi, ale w klasie D4 3500 nie zdołała dogonić Krzysztofa Zagórskiego. Na pocieszenie Rdest w sobotę pobiła swój osobisty rekord na Torze Poznań (1:38,7) za kierownicą Seata Leona Racera. Maciej Dreszer w Toyocie GT86 wywalczył mistrzostwo Polski w klasie DN-2, zwyciężając w pięciu ostatnich wyścigach. W DN-3 pewny tytułu był Łukasz Janiak, ale pasjonującą walkę o wicemistrzostwo stoczyli Maciej Szkudlarek i Krzysztof Mencel. Przed ostatnim wyścigiem mieli dokładnie tyle samo punktów, ale to Szkudlarek lepiej spisał się w sobotę. W Maluch Trophy tytuły zdobyli Jacek Chojnacki i Maciej Wielgosz.

Nie lada emocje były w pucharach markowych. W Toyota Racing Cup siódme i ósme zwycięstwo odniósł Mateusz Bartkowiak, a miejsca na podium debiutujących w tym sezonie WSMP rozgrywek zapewnili sobie Jacek Jurecki i Tomasz Tomczak. Mistrzem OMM Super S Cup został Jacek Cichopek, który na Torze Poznań miał perfekcyjny weekend. Wygrał kwalifikacje i oba wyścigi. Emocji nie brakuje w 318IS Cup, gdzie liderem jest Marcin Lempert przed Łukaszem Raweckim i Arturem Lempertem. “Beemki” sezon zakończą na torze Red Bull Ring w październiku.

W sezonie 2019 rywalizacja wróciła do dwugodzinnej, wprowadzono też obowiązkową zmianę kierowców, a to zaowocowało rosnącą liczbą zgłoszeń. Chęć startu we wrześniowej edycji zgłosiły 23 załogi, co było tegorocznym rekordem. Aż osiem Mini na starcie, sześć BMW, po dwa Porsche i Toyoty, efektowne wyprzedzania, walka zderzak w zderzak, wyjazd samochodu bezpieczeństwa – wrześniowy wyścig dostarczył nie lada emocji. 

Po raz pierwszy w tym sezonie WSMP na starcie zobaczyliśmy Roberta Lukasa, który jechał Porsche 911 GT3 razem z Januszem Szymańskim. Lukas to jeden z najbardziej doświadczonych kierowców, przez lata ścigający się w Porsche Supercup, serii towarzyszącej Formule 1. I swoją klasę potwierdził od pierwszych metrów sobotniego wyścigu, uciekając rywalom i wypracowując znaczną przewagę nad duetem Kordecki/Dziurka w drugim 911 GT3.

Trzecie miejsce z okrążeniem straty zajął duet Mariusz Miękoś – Artur Janosz. Choć wyścig nie poszedł po ich myśli po kolizji z Mini na szóstym okrążeniu i konieczną wymianą drzwi w Lamborghini Huracanie, zdobyli wystarczającą liczbę punktów, by zwyciężyć w klasyfikacji generalnej Endurance.

Sezon 2019 zapowiedział otwartość organizatorów WSMP na zmiany. Już w tym roku na Torze Poznań rozpoczęto poprawę infrastruktury, w tym strefę tankowania tak ważną podczas wyścigu Endurance. Na 2020 rok tor zyska możliwość rozgrywania zawodów rallycrossowych, a ich w formule rozgrywania wyścigów mogą zajść zmiany. Tu ważną rolę odegrają kierowcy.

Zwycięzcy WSMP 2019 w poszczególnych klasach:

D4 +3500 – Mariusz Miękoś
D4 3500 – Krzysztof Zagórski
DN1 – Jakub Szablewski
DN2 –  Maciej Dreszer
DN3 –  Łukasz Janiak
DN4 – Bartłomiej Madziara
DN5 – Bartłomiej Mirecki
DN7-0 – Jacek Chojnacki
DN7-1 – Maciej Wielgosz
DN9 – Marcin Fedder
OMM Super S Cup – Jacek Cichopek
Toyota Racing Cup – Mateusz Bartkowiak
Endurance – Mariusz Miękoś/Artur Janosz

Najnowsze