Pierwszy w Europie Festiwal Filmów Motocyklowych

29 maja rusza pierwszy festiwal filmów o tematyce motocyklowej „Bike1066 FILMFEST" w Sussex w Wielkiej Brytanii.

Rumuńska modelka Mihaela Sinca jako Loredana w filmie „Gun of the black sun”.
fot. kadr z filmu „Gun of the black sun”

Jak mówi pomysłodawca festiwalu Howard Martin „nie chodzi tylko o motocykle, czy filmy, ale o atmosferę przebywania w grupie osób podzielających tę samą pasję. Nie ważne jest, czym jeździsz, jak jeździsz czy w ogóle jeździsz. Ważne jest, aby tam po prostu być, bo każdy wie, że zostanie ciepło przywitany”.

A jakie filmy będziemy mogli zobaczyć na festiwalu?

Klasyk, nad klasyki: „Wielka ucieczka” ze Stevenem McQueenem w roli głównej i jego wspaniałą jazdą motocyklem, inną ciekawą propozycją festiwalu jest film dokumentalny „I Superbiker” przedstawiający zaciętą walkę na torze pomiędzy czterema zawodnikami rywalizującymi o tytuł mistrzowski British Superbike Championship, a także kilka innych ciekawych tytułów.

Czy wybrałybyście się na taki festiwal, gdyby był organizowany w Polsce?

Więcej informacji o festiwalu tutaj.

Najnowsze

Molly Taylor rozczarowana startem w Rajdzie Sardynii

Molly Taylor, jedyna kobieta za kierownicą w cyklu WRC Academy, występ w Rajdzie Sardynii nie zaliczy do udanych. Liczne przygody na rajdzie i uszkodzenie chłodnicy - nie dały jej powodów do zadowolenia.

Molly Taylor jest rozchwytywana przez dziennikarzy i kibiców.
fot. materiały prasowe zawodniczki

Druga runda zmagań młodych kierowców obejmowała 8 odcinków do pokonania 6 maja i 6 OS w kolejnym dniu rywalizacji. O tym, jak trudny był rajd dla akademii świadczy fakt, iż tylko 5 załóg z 17 zakończyło rywalizację dnia pierwszego, a drugiego dnia 8 rajdówek uległo uszkodzeniom. Wśród pechowców znalazła się także Molly. 

Solenizantka (Molly w piątek kończyła 23 lata) nie była zadowolona z wyników pierwszej pętli, potem na odcinku 4 złapała kapcia, a jak już jazda była zadowalająca – to na koniec uderzyła w skałę! Serwisanci kobiecej załogi uporali się z uszkodzeniami i dzięki temu mogła ona kontynuować jazdę drugiego dnia w Systemie SuperRally – z doliczonym czasem 5 minut. 

Pierwszy, sobotni etap poszedł pomyślnie, ale niestety w drugim – rajdówka kobiecej załogi zaliczyła bardzo twarde lądowanie, uszkadzając chłodnicę. Tym samym zakończyła się rajdowa przygoda Molly na trasach Rajdu Sardynii.

Molly na trasie rajdu
fot. materiały prasowe zawodniczki

– Jestem sfrustrowana i rozczarowana – to dwa słowa najtrafniej opisujące wszystko. To nie jest rezultat, jakiego oczekiwaliśmy. Ale każdy rajd to doświadczenie, jakie zabieramy ze sobą na pokład rajdówki i wykorzystamy je w kolejnych startach – powiedziała Molly po rajdzie.

 Molly wraz z Rebecca Smart zobaczymy oczywiście w trzeciej rundzie zmagań na Rajdzie Finlandii w lipcu, ale wcześniej zawodniczki planują także start w rundzie mistrzostw Wielkiej Brytanii na koniec maja.

Najnowsze

„Człowiek w białym kombinezonie. Stig, Le Mans i moje życie na wysokich obrotach” Ben Collins

15 czerwca swoją ogólnopolską premierę będzie miała głośna już książka Stiga z programu Top Gear, czyli kierowcy wyścigowego Bena Collinsa: "Człowiek w białym kombinezonie. Stig, Le Mans i moje życie na wysokich obrotach". Autor przyjedzie niebawem do Polski!

 

Okładka książki „Człowiek w białym kombinezonie. Stig, Le Mans i moje życie na wysokich obrotach”.
fot. wydawnictwo Insignis Media

W fascynującej autobiografii Ben Collins zdradza, jak trafił do Top Gear i został Stigiem oraz jak wyglądała jego praca na planie jednego z najpopularniejszych programów motoryzacyjnych na świecie, którą musiał godzić z wyczerpującym szkoleniem w brytyjskich wojskowych jednostkach specjalnych, ściganiem się w Le Mans i na innych torach Europy, Ameryki i Australii. Ben jeździł także jako kierowca kaskader w słynnych hollywoodzkich produkcjach, m.in. za kierownicą Astona Martina DBS w pościgu otwierającym film z Jamesem Bondem Quantum of Solace. Stał się też nieoficjalnym konsultantem do spraw bezpieczeństwa ekipy Top Gear, odgrywając kluczową rolę w epizodzie związanym z wypadkiem Richarda Hammonda w dragsterze Vampire. Był również gwiazdą efektownych pokazów Top Gear Live. Przez 7 lat Ben Collins pilnie strzegł tożsamości człowieka w białym kombinezonie, a wypracowana przez niego rutyna pozwoliła mu przez cały ten czas unikać zasadzek wścibskich dziennikarzy i wielu innych osób, których dręczyło pytanie: „kim jest Stig?”.

 

Dlaczego Ben Collins odszedł z Top Gear? Jak układała się jego współpraca z Jeremym Clarksonem, Jamesem Mayem, Richardem Hammondem oraz producentem programu Andym Wilmanem? Które gwiazdy w „samochodzie za rozsądną cenę” zapadły mu w pamięć najbardziej? O tych i o wielu innych niezwykle ciekawych epizodach z życia Bena Collinsa dowiecie się już niedługo tylko z książki „Człowiek w białym kombinezonie. Stig, Le Mans i moje życie na wysokich obrotach.”

Ale to nie wszystko. W dniach premiery książki Ben Collins przyjedzie do Polski, by udzielić wywiadów mediom, ale przede wszystkim – by spotkać się z fanami Stiga w Empiku Junior w Warszawie przy ulicy Marszałkowskiej. Spotkanie odbędzie się w czwartek 16 czerwca o godz. 17.00.

Wydawnictwo Insignis Media, polski wydawca autobiografii Bena Collinsa, ogłosiło też konkurs trwający do najbliższej niedzieli czyli 15 maja – specjalnie dla tych, którzy chcieliby otrzymać egzemplarze „Człowieka w białym kombinezonie” jeszcze przed oficjalną premierą. Aby wziąć w nim udział, wystarczy zapoznać się z pierwszym rozdziałem książki, zamieszczonym na stronie wydawnictwa (www.insignis.pl) i odpowiedzieć na trzy pytania związane z tym fragmentem. Więcej szczegółów na stronie Insignis Media oraz na facebookowym profilu: www.facebook.com/Wydawnictwo.Insignis.

Najnowsze

Natalia Florek w klasie mistrzowskiej w wyścigach motocyklowych!

"Co sezon stawiam sobie nowe wyzwania - tym razem mocno podwyższyłam poprzeczkę - przeszłam z Pucharu Polski z klasy Rookie 600 do klasy mistrzowskiej - Superstock 600 Junior" - pisze w specjalnej relacji Natalia Florek - zawodniczka startująca pod patronatem Motocaina.pl

Udany Natali Florek debiut w nowej klasie.

W miniony weekend odbyła się pierwsza runda Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski. Dla mnie była to podwójna runda – wyścig w sobotę i w niedzielę.

Nowa maszyna, lepsze opony
Wyścig był połączony z klasą Supersport 600. Po ostatnich zmaganiach w sezonie 2010, podczas których jechałam użyczonym motocyklem przez Adriana Paska (Yamaha R6), byłam pod wrażeniem tej maszyny, sposobu, w jaki się prowadzi. Dlatego też w sezonie 2011 mój wybór padł właśnie na R6. Jeśli chodzi o ogumienie, to w ubiegłym roku testowałam różne opony. Wiedząc, co najbardziej przypadło mi do gustu, w tym sezonie bezapelacyjnie wybór padł na Pirelli Diablo Supercorsa.

Yamaha R6 idealnie składa się w zakrętach.

Praktycznie bez przygotowania, ale…
Przed pierwszą rundą byłam tylko na jednym teście na torze Poznań – to zdecydowanie za mało, aby poznać nowy motocykl. W czwartek przed weekendem wyścigowym odbyłam dwa treningi, w piatek jeden i od razu pierwsza kwalifikacja. W sobotę kolejna – moje czasy nie były jeszcze tak dobre, jakie uzyskiwałam na CBR 600 RR. Jednak w wyścigu nawiązałam walkę z zawodnikami, którzy już kolejny rok jeżdżą w klasach mistrzowskich – zrobiłam swój życiowy czas – 1:40:474!

Świetne rezultaty!
Ukończyłam pierwszy, sobotni wyścig, na 4 pozycji. Niedzielny wyścig również  owocny – 5 miejsce. Zawodnik poprzedzający mnie – Michał Orlikowski, wygrał ze mną zaledwie  0,046 sekundy! Niemalże równo minęliśmy linię mety – taki jest sport.

Uwaga, Natalia się zbliża! 😉

Ale od poczatku… Po słabym starcie goniłam litewskiego zawodnika, Jekabsons Maris z klasy Supersport. Po wyprzedzeniu go byłam bardzo blisko Michała Orlikowskiego. Wyminęłam go na cztery kółka przed metą. Na ostatnim okrążeniu poddałam się jego naporom; wtedy jechał wolniej i ciaśniej, dlatego trudno było go wyprzedzić.

Mimo wszystko wiem, że na następnej rundzie, jeśli wszystko dobrze pójdzie, to poradzę sobie z tym i nie tylko z tym zawodnikiem. Najbardziej ucieszył mnie mój kolejny rekord – znów życiówka w  drugim wyścigu – 1:40:119. Szybko uczę się nowego dla mnie motocykla – Yamaha R6 prowadzi się bardzo lekko, ma świetną geometrię.

Dziękuję firmom wspierającym mnie – marce kasków motocyklowych SHOEI, firmie transportowej afa-trans.pl, Pirelli.pl, laboratorianatury.pl, Blackhorse, radio Merkury, durczakdesign.com oraz motocaina.pl.  Teraz myślę już o weekendzie 21-22 maja – II rundzie WMMP 2011 w czeskim Brnie.

Kibiców zachęcam do przyjazdu!

Klasa SUPERSTOCK 600 Junior

  Nr Zawodnik/Competitor
Sponsor/Sponsor
Kierowca/Driver
Klub/Club
Nar
Nat
Sprzęt
Make
Punkty
Points
1
Runda
Poznań(PL)
07.05
2
Runda
Poznań (PL)
08.05
1 74 KOROBACZ Mateusz
Yamaha Poland Position
KOROBACZ Mateusz
A.Wielkopolski
PL Yamaha R6 53 27 26
2 16 WIELEBSKI Artur
Junior Team Recykl
WIELEBSKI Artur
A.Wielkopolski
PL Yamaha R6 36 16 20
3 76 WRÓBLEWSKI Jakub
Suzuki GRANDys duo Team
WRÓBLEWSKI Jakub
A.Wielkopolski
PL Suzuki GSX-R600 26 10 16
4 35 FLOREK Natalia FLOREK Natalia
A.Wielkopolski
PL Yamaha R6 24 13 11
5 55 ORLIKOWSKI Michał ORLIKOWSKI Michał
A.Wielkopolski
PL Suzuki GSX-R600 24 11 13
6 23 PASEK Adrian
Yamaha Poland Position
PASEK Adrian
Niezrzeszony
PL Yamaha R6 20 20 0

 

Najnowsze

Najlepsze diesle 2011 według magazynu Diesel Car

Po tym jak eksperci z brytyjskiego magazynu Diesel Car przetestowali ponad 300 aut, ogłoszono tegorocznych zwycięzców w 11 kategoriach.

Brytyjski magazyn Diesel Car, który zajmuje się na tematyką związaną z autami oferującymi silnik wysokoprężny jak również ekologicznych i zasilanych paliwem alternatywnym, po raz kolejny przyznał nagrody w konkursie „ Car of the Year” ( Samochód Roku), który sponsorowany był przez Evolution Chips, jednego z liderów w tuningowaniu silników diesla. Auta nagrodzone zostały w 11 kategoriach. Poniżej przedstawiamy listę zwycięzców.

Od czterech lat niekwestionowanym zwycięzcą klasy premium jest Jaguar XF.
fot. Jaguar
Tak samo jak w 2010 roku, najlepszym autem 4×4 według dziennikarzy magazynu Diesel Car jest Land Rover Discovery 4.
fot. Land Rover
Najlepszy w klasie MPV w roku 2011 został SEAT Alhambra.
fot. Iberia Motors
Drugi rok z rzędu Peugeot RCZ został wbrany najlepszym sportowym autem.
fot. Peugeot
Najlepszym ekologicznym samochodem 2011 został Peugeot 3008 HYbrid.
fot. Peugeot
Podobnie jak w ubiegłym roku Skoda Superb Combi została uznana za najlepszy obecny na rynku samochód w kategorii kombi.
fot. Skoda
Eksperci magazynu Diesel Car uznali  Kia Sportage za najlepszego crossovera 2011 roku.
fot. Kia
Podwójne zwycięstwo w 2011 roku przypadło w udziale producentowi samochodów marki Ford. Mondeo został uznany za najlepszy samochód w klasie dużych aut…
fot. Ford
…a najlepszym samochodem w kategorii średnich aut został  Ford Focus.
fot. Ford
Nagrodę główną oraz tytuł samochodu roku w kategorii małe auta oraz Auto 2011 otrzymał Citroën DS3, który według Iana Robertsona, redaktora magazynu Car Diesel jest ” idealnym samochodem, aby czuć się dobrze z samym sobą. ”
fot. Citroën

Najnowsze