Pierwszy trening na ulicznym torze w Singapurze

GP Singapuru to specyficzny wyścig. Wąski uliczny tor, wieczorne godziny i przesunięcie czasowe, które ignorowane jest przez kierowców. Na tym azjatyckim torze naprawdę liczą się umiejętności zawodników.

Rubens w świetle… księżyca
fot. Brawn GP

Kierowcy Brawn GP byli najszybsi w piątkowy wieczór na torze w Singapurze. W niezłej formie wydaje się być także Sebastian Vettel i Mark Webber z zespołu Red Bull.
Jak na ironię, ku przypomnieniu zeszłorocznych niechlubnych wydarzeń na Marina Bay Circuit kierowca Renault  Romain Grosjean nie opanował samochodu na wyjściu z zakrętu numer 17 i uderzył w bariery(w tym samym miejscu rozbił swój bolid Nelsinho Piquet w trakcie GP Singapuru 2008) . Wypadek spowodował pojawienie się czerwonej flagi i wstrzymanie jazd na kilkanaście minut.

Zespół BMW Sauber przywiózł do Singapuru nowy pakiet aerodynamiczny. Dokonano także zmian w tylnym zawieszeniu i zamontowano nowe skrzynie biegów. W trakcie pierwszego treningu kierowcy szwajcarsko-niemieckiego zespołu uzyskali 8. i 14. czas.

Poz.

Nr

Kierowca

Zespół

Czas

Strata

Liczba
okrążeń

1

23

Rubens Barrichello

Brawn GP

1:50.179

19

2

22

Jenson Button

Brawn GP

1:50.356

0.177

22

3

14

Mark Webber

Red Bull

1:50.416

0.237

21

4

7

Fernando Alonso

Renault

1:50.567

0.388

16

5

15

Sebastian Vettel

Red Bull

1:50.614

0.435

16

6

2

Heikki Kovalainen

McLaren-Mercedes

1:50.699

0.520

21

7

1

Lewis Hamilton

McLaren-Mercedes

1:50.715

0.536

17

8

5

Robert Kubica

BMW Sauber

1:50.815

0.636

15

9

4

Kimi Räikkönen

Ferrari

1:50.865

0.686

19

10

17

Kazuki Nakajima

Williams

1:51.089

0.910

25

11

16

Nico Rosberg

Williams

1:51.427

1.248

23

12

20

Adrian Sutil

Force India

1:51.544

1.365

14

13

12

Sebastien Buemi

Toro Rosso

1:51.643

1.464

28

14

6

Nick Heidfeld

BMW Sauber

1:51.656

1.477

15

15

10

Timo Glock

Toyota

1:52.083

1.904

20

16

9

Jarno Trulli

Toyota

1:52.135

1.956

20

17

3

Giancarlo Fisichella

Ferrari

1:52.390

2.211

24

18

21

Vitantonio Liuzzi

Force India

1:52.905

2.726

23

19

11

Jaime Alguersuari

Toro Rosso

1:53.232

3.053

25

20

8

Romain Grosjean

Renault

1:53.458

3.279

9

Najnowsze

Summer Cars Party w Katowicach

Wspaniała zabawa, świeże powietrze, niesamowite samochody, pasjonujące wyścigi. To wszystko jest możliwe w ten weekend w Katowicach.

 

fot. Summer Cars Party

Summer Cars Party to całodniowa zabawa plenerowa przeznaczona dla miłośników atrakcji i fanów samochodów, która już w najbliższą sobotę, 26 września, rozpocznie się o godzinie 11.00 na terenie Aeroklubu Śląskiego w Katowicach. W planach wyścigi samochodów, pokazy dealerskie oraz motoryzacyjno-tuningowe, zloty śląskich klubów i dwie sceny: klubowa i koncertowa, a na nich wyśmienita muzyka i wielkie gwiazdy. Podczas Summer Cars zostaną również rozegrane eliminacje do 4 edycja Drużynowych Mistrzostw Mechaników Samochodowych Do tego piękne  słońce nad głowami i pierwszy weekend złotej Polskiej jesieni. Czy można chcieć więcej?

Trzymamy kciuki za piękną pogodę i zapraszamy całe rodziny do odwiedzenia Katowic, i przekonania się, że samochody to atrakcja dla każdego!

Więcej o imprezie poczytaj tutaj.

Najnowsze

Jazda o kropelce

Jeśli wydawało Ci się, że Twoje spalanie na poziomie 5 l./100 km czyni Cię Mistrzynią Świata jazdy o kropelce, niestety musimy Cię rozczarować. Średnie zużycie paliwa Mistrzów to 2,9 litra na 100 km i ponad 2 tysiące kilometrów na jednym baku. To dopiero oszczędność...

Jazda 308-ką może być bardzo ekonomiczna.
fot. Peugeot

W konkursie zorganizowanym przez firmę Peugeot wzięło udział 16 kierowców. Ich zadanie polegało na przejechaniu Peugeotem 308 HDI FAP 110 dowolnej trasy z niemieckiego miasta Saarbrucken do hiszpańskiej Barcelony. Po dotarciu na miejsce auta jeździły na specjalnie wyznaczonym do tego odcinku, aż do momentu, gdy w ich baku zabrakło paliwa.

Wynik wspomnianych wcześniej rekordzistów – 2,9 l./100 km pozwolił im na przejechanie na jednym baku dystansu 2060 km. Oszczędny rekord nagrodzono wręczając zwycięzcom podczas trwających właśnie we Frankfurcie targów, kluczyki do Peugeota 3008 HDI.

Co ciekawe, średnie zużycie paliwa pozostałych zawodników było niższe niż to deklarowane przez producenta.

Źródło: www.samar.pl

Najnowsze

Kłopoty Renault F1 Team

Po aferze związanej z zaplanowaniem wypadku Nelsona Piquet przez szefa teamu Renault w zeszłorocznym wyścigu w Singapurze i w efekcie odejściem Briatore, zespół boryka się z kolejnymi problemami.

Bob Bell i Pat Symonds podczas GP Turcji 2009
fot. Renault

Po odejściu Flavio Briatore i Pata Symonds’a, dyrektor techniczny Renault F1 Team – Bob Bell, przejmuje obowiązki szefa zespołu i będzie je wypełniał do końca sezonu 2009. Zajmie też stanowisko szefa inżynierów i rzecznika ds. spraw technicznych i sportowych. Dotychczasowy dyrektor ds. marketingu i komunikacji Jean-Francois Caubet zostaje dyrektorem zarządzającym teamu.

Zmiany personalne są następstwem polecenia spowodowania wypadku, jakie zostało wydane Nelsonowi Piquet przez Briatore i Symonds’a podczas zeszłorocznego wyścigu o Grand Prix Singapuru.

Jak informowałyśmy wcześniej, Światowa Rada Sportów Motorowych ukarała zespół Renault zakazem udziału w mistrzostwach (w zawieszeniu na 2 lata) za spowodowanie niebezpiecznej sytuacji i postępowanie sprzeczne z przepisami FIA. Konspiracja miała na celu umożliwienie wyjazdu na tor samochodu bezpieczeństwa, a co za tym idzie, ułatwienie odniesienia zwycięstwa Fernando Alonso.

Nowy szef zespołu już na samym początku swojego urzędowania ma sporo problemów do rozwiązania. Hiszpańska firma Mutua Madrilena rozwiązała ze skutkiem natychmiastowym umowę sponsorską z Renault. Według prasy hiszpańskiej, noszący się już wcześniej z zamiarem wycofania  z F1 ubezpieczyciel, zaraz po decyzji Światowej Rady Sportów Motorowych w sprawie francuskiego zespołu, przesłał list informujący o wycofaniu się z wartego 3,5 miliona euro zobowiązania. Swoją decyzję Mutua Madrilena uzasadnia złamaniem przez Renault zasad współzawodnictwa sportowego.

 

Najnowsze

BMW nie tylko na drodze

BMW to nie tylko samochody. W swojej ponad 90 letniej historii firma produkowała motocykle i silniki samolotów, angażowała się w sporty motorowe, a teraz zajęła się... zagospodarowaniem przestrzeni miejskiej. Zobacz jak wyglądają parkowe ławki BMW.

fot. designworks.com

Są eleganckie i minimalistyczne; mają swój styl. Meble miejskie „Metro  40″ zaprojektowane przez projektantów z BMW Group Designworks USA urzekają nowoczesnością i ergonomią. W kolekcji  obok ławek, znajdziemy słupki, kosze na śmieci, latarnie miejskie i wiaty przystankowe – wszystko najwyższej jakości ze znaczkiem BWM. Zgodnie z deklaracjami projektantów, kolekcja ta jest krokiem ku podniesieniu standardów architektury miejskiej: ku wyższemu komfortowi i niewyszukanej, prawdziwej elegancji.

Czy ktoś powiedział, że wiaty przystankowe muszą być czerwone?

Więcej o niebanalnych i niezwykle różnorodnych projektach designerskich z BMW Group Designworks USA przeczytasz tutaj.

Najnowsze