Paula Lazarek

Pierwszy salon Tesli w Polsce – w końcu możemy zobaczyć jak wygląda!

Pierwszy salon Tesli działa już oficjalnie i na jednym ze znanych kanałów na YouTube już teraz możecie zobaczyć jak się prezentuje królestwo elektrycznych samochodów w Warszawie!

Na ulicy Radzymińskiej w Ząbkach tuż obok Warszawy znajduje się pierwszy salon Tesli, który był bardzo długo wyczekiwany przez miłośników samochodów Elona Muska. Jak możemy zobaczyć na filmie z kanału Na Prądzie – salon jest jeszcze niedokończony, ale już teraz możemy tam umówić się na jazdę próbną, czy zapoznać się z ofertą firmy, m.in. z modelami – Model 3, Model S, Model X. 

Budynek jest jeszcze w fazie rozwoju, w niedalekiej przyszłości pewnie zostanie tam stworzone Design Studio, czyli raj dla tych, którzy chcą w pełni dostosować Teslę do swoich potrzeb. Zajrzycie do salonu w nowym roku?

Najnowsze

Wroom, wroom nadjeżdżają świąteczne życzenia od redaktorek portalu Motocaina!

Redaktorki portalu Motocaina.pl maja dla was świąteczne życzenia!

Drogie Czytelniczki, drodzy Czytelnicy! 
W te Święta, zupełnie inne niż wszystkie poprzednie, życzymy Wam przede wszystkim zdrowia, szczęścia, pomyślności  oraz zawsze szerokiej drogi, bezawaryjnej jazdy i pełnego baku!

Dużo mocy przy wyprzedzaniu, przyczepności w zakrętach oraz wyłącznie kontrolowanych poślizgów! A także krótkiej drogi hamowania i niskiego spalania (lub szybkiego ładowania)! 

Mamy nadzieję, że pod choinką znajdziecie wymarzone motoryzacyjne prezenty, od tych malutkich, po takie, które zajmą całkiem spory garaż. Niech ten wyjątkowy czas upłynie Wam w spokojnej i rodzinnej atmosferze, zabarwionej oczywiście nutką motoryzacyjnych emocji! 

Wesołych Świąt!

Najnowsze

Nissan GT-R(X) 2050 – tak będzie wyglądać motoryzacja za 30 lat?

Projektanci Nissana stworzyli makietę w skali 1:1 na podstawie szkiców stażysty, studenta ostatniego roku wzornictwa, które przedstawiają jego śmiałą wizję autonomicznej motoryzacji przyszłości.

W 1970 roku nie powstał jeszcze termin „minivan”, samochodami terenowymi jeździli głównie geodeci, a w Japonii zaprojektowano nowy rodzaj sportowego auta, którego karoserię zdobił nieznany nikomu emblemat „GT-R”. Przyszły projektant samochodów Jaebum „JB” Choi urodził się wiele lat później w Seulu, w Korei Południowej. Jak dużo może się zmienić w ciągu 50 lat.

Podobnie jak większość studentów, którzy kończą szkołę ArtCenter College of Design w kalifornijskiej Pasadenie, Choi pracował nas swoją pracą magisterską, wybiegając myślami w przyszłość, do roku 2050. Projektując nowy pojazd na miarę nowej ery autonomicznej motoryzacji, w której kontakt fizyczny sprawia, że samochód odzwierciedla emocje kierowcy, wziął na warsztat model obdarzony buntowniczym charakterem – Nissana GT-R.

Choi rozpoczął staż w ośrodku Nissan Design America (NDA) w La Jolla, w stanie Kalifornia, w okresie, w którym wprowadzone w wyniku pandemii COVID-19 restrykcje zmieniły sposób, w jaki myślimy o przyszłości. Niedługo potem rozwinął wodze swojej wyobraźni i opracował autorską wizję modelu „Nissan GT-R(x) 2050”.

Nissan GT-R(X) 2050 - tak będzie wyglądać motoryzacja za 30 lat?

„Rozpocząłem staż w ośrodku NDA w styczniu i przez dwa miesiące pracowałem nad realizowanymi w nim projektami. Później – aż do końca mojego stażu – z powodu pandemii COVID-19 pracowałem już z domu nad moim własnym projektem «wizji humanoidu»” – wspomina Choi. „Nigdy nie podejrzewałem, że zespół NDA zainteresuje się moją pracą i pomoże mi zbudować makietę w skali 1:1”.

Model stworzony w pracowni ośrodka ma niemal 3 metry długości i ponad pół metra wysokości. Kierowca, który jest jedynym użytkownikiem bolidu, leży na brzuchu, a jego rozłożone nogi i ręce tworzą kształt litery X. Kierowca ma na sobie futurystyczny, podkreślający sylwetkę kombinezon oraz kask, którego stylistyka przypomina ochronne kaski i skórzane kurtki motocyklistów jeżdżących „ścigaczami”.

Nissan GT-R(X) 2050 - tak będzie wyglądać motoryzacja za 30 lat?

Futurystyczny projekt Choi’a nawiązuje także do Nissana GT-R, a konkretnie do jego awangardowej i wyrazistej sylwetki, monolitycznego nadwozia oraz wlotu powietrza w kształcie litery V. Tył zdobią charakterystyczne tylne światła modelu GT-R oraz czerwone akcenty z Nissana GT-R NISMO.

Kolejnym niezwykłym elementem jest kask z emblematem GT-R oraz stacja „dokująca”. Kask został zaprojektowany w taki sposób, aby można go było wsunąć w miejsce, w którym znajduje się wyposażona w funkcję VR kamera rejestrująca widok przed pojazdem. Nadajnik, który przesyła impulsy z mózgu do komputera, wspomagałby ludzki umysł w aktywacji zdygitalizowanych sygnałów.

Nissan GT-R(X) 2050 - tak będzie wyglądać motoryzacja za 30 lat?

Koła i opony w każdym rogu nadwozia stanowią jedną całość i są zaprojektowane tak, aby pojazd mógł z łatwością obracać się o 360 stopni. Średnica zewnętrzna opony wynosi 21 cali, a wewnętrzna średnica koła to 15 cali. Wzór obręczy kół umożliwia szybkie chłodzenie kół, nawet podczas ostrego hamowania.

Nissan GT-R(X) 2050 - tak będzie wyglądać motoryzacja za 30 lat?

GT-R(X) 2050 jest także wyposażony w aktywny spojler, który wysuwa się, aby zwiększyć docisk. Jego elementy składają się, kiedy kierowca wsiada i wysiada z samochodu.

GT-R 2050(X) – specyfikacja

Liczba pasażerów

1

Układ wnętrza

Kierowca leży na brzuchu, twarzą do kierunku jazdy

Układ sterowania

Neuronowy interfejs mózg-komputer

Długość

114,8 cali / 2908 mm

Szerokość

60,5 cali / 1537 mm

Wysokość

25,9 cali / 658 mm

Rozstaw kół

69,1 cali / 1756 mm

Rozmiar obręczy kół/ opon

15” / 21”

Najnowsze

Co zrobić, kiedy wywinie wam maskę na przednią szybę? Dokładnie to co ten kierowca

Dobry kierowca zawsze zachowuje spokój i zimną krew. Często nie jest to łatwe, ale tylko tak można uniknąć nieszczęścia.

Szanse że maska w waszym aucie nagle wyląduje na przedniej szybie podczas jazdy, są znikome. W każdym samochodzie znajduje się zabezpieczenie na wypadek przypadkowego otwarcia, a większość modeli wyświetla także komunikat, że maska jest niedomknięta.

Oto co się dzieje, kiedy jadąc autostradą, zapomnisz, że masz lusterka

Teoretycznie może mimo to pojawić się usterka, przez którą te zabezpieczenia nie zdadzą egzaminu. Tak jak na powyższym nagraniu, gdzie maska w aucie jadącym z naprzeciwka nagle otwiera się i ląduje na szybie. Jak możemy przeczytać w opisie filmu, kierowca zachował zimną krew, nie wykonywał żadnych gwałtownych ruchów, tylko płynnie i bezpiecznie zatrzymał się.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Ulepszone Subaru BRZ zauważone podczas testów na torze Fuji Speedway

Nie zobaczymy go w Europie, to przynajmniej popatrzymy sobie na zdjęcia i filmiki.

Nowe Subaru BRZ z 2022 roku zostało oficjalnie zaprezentowane zaledwie w zeszłym miesiącu, a jego ulepszona wersja już została zauważona podczas testów w Japonii na torze Fuji Speedway.

Choć zakamuflowany, samochód ten jest niewątpliwie drugą generacją lekkiego sportowego coupe Subaru z napędem na tylne koła. I ma na sobie trochę aerodynamicznych dodatków, których nie ma w standardowej wersji.

Przeczytaj też: Nowa generacja Subaru BRZ – pod maską 228 KM i wolnossący silnik typu bokser

Samochód został zauważony na torze przez użytkownika Twittera @taku_saf1, który również nagrał krótki, ale efektowny film z samochodem w roli głównej. W nim kierowcy testowi przerzucają BRZ wokół trudnego zakrętu 15 Fuji w doskonale wykonanym drifcie z piskiem opon. Małe coupe jest w swoim żywiole.

Chociaż wielu miało nadzieję na wersję nadchodzącego BRZ z turbodoładowaniem lub STI, wydaje się, że to nie jest to. Zamiast tego, jest to prawdopodobnie prototyp do oceny oficjalnych akcesoriów na rynku wtórnym lub wersja z tuningiem.

Cokolwiek się dzieje, jedno jest pewne – jest to bardzo oficjalna sprawa.

Przeczyta też: Nowe Subaru BRZ nie będzie sprzedawane w Europie!

Najnowsze