Pierwsza jazda – Nissan Note i Nissan Micra
Oba nowe modele nas wyjątkowo zaintrygowały. Zmodernizowany wygląd zarówno Micry, jak i Note pozwala sądzić, że wreszcie samochody te mogą się komuś spodobać. Oto nasze wrażenia z pierwszych jazd oboma modelami.
Zdjęcia z naszych pierwszych jazd na Mazurach Nissanem Micra i Nissanem Note obejrzysz tutaj.
Zdjęcia prasowe Nissan Note – kliknij tu; Nissan Micra – kliknij tu.
Nissan Micra
Nowy Nissan Micra – trzeci wśród najlepiej sprzedających się modeli w gamie Nissana w Europie, plasujący się za modelami Qashqai i Juke – został gruntownie odświeżony. To czwarta generacja Micry (K13) i naszym zadniem – zdecydowanie najbardziej udana. Nowy wlot powietrza mocniej nawiązuje do wizerunku marki Nissan, w którym okrągły emblemat umieszczony jest w chromowanym wzorze w kształcie litery V. Zmienił się jednak nie tylko wlot powietrza, ale także pokrywa silnika, nadkola, reflektory przednie i przedni zderzak. Światła przeciwmgłowe (dostępne w wybranych wersjach) zyskały nowy, wyrazisty kształt i chromowane obwódki. Z tyłu zastosowano nowy zderzak i diodowe świateła tylne, a także nowy spojler w dolnej części klapy bagażnika. Dopełnieniem wyglądu są 15-calowe felgi ze stopów metali lekkich.
Nissan Micra – nieco przeprojektowany tył nadwozia i ładna barwa lakieru. |
fot. Motocaina.pl, Katarzyna Frendl
|
W podstawowym poziomie wykończenia – Visia – wyposażenie standardowe obejmuje między innymi: · 6 poduszek powietrznych, · systemy bezpieczeństwa ABS, ESP oraz BA (wspomaganie hamowania), · elektrycznie regulowane szyby przednie, · komputer pokładowy, · centralny zamek sterowany pilotem. Na liście opcji dostępnych za dopłatą (w zależności od wersji) znalazły się: |
Wewnątrz udoskonalono układ zegarów; konsola środkowa zyskała nowy wygląd, a otwory wentylacyjne nowy kształt. Zastosowano błyszczące elementy wykończenia konsoli środkowej, a gałka dźwigni zmiany biegów wykończona jest w kolorze srebrnym. Łatwo tu znaleźć wejście Aux-in oraz port USB połączone z systemem audio, a także gniazdo 12 V, dzięki czemu można z łatwością ładować w samochodzie telefony komórkowe i odtwarzacze MP3. Duży kolorowy ekran dotykowy sprawia, że mapy i wskazówki są bardziej czytelne – praktycznym w obecnych czasach rozwiązaniem jest możliwość wyświetlania okładek albumów z biblioteki użytkownika np. smartphona.
Gama dostępnych do tej kolorów nadwozia powiększyła się o dwa nowe: metalizowany Szarość wolframu oraz perłowy Błękit Pacyfiku. Wnętrze z kolei zyskało dwie nowe tapicerki. |
Co nas zaskoczyło podczas pierwszej jazdy? To, że Micra ma wyjątkowo nieduży promień skrętu – jeden z najlepszych wyników w klasie – zaledwie 4,65 metra. Dodatkowo nie trzeba się natrudzić, aby wykonywać ciasne manerwy, parkować, czy zawracać – wszystko działa jak naoliwione, praktycznie bez użycia siły – idealnie dla tych ze słabszą kondycją. Widoczność dookoła jest wzorowa w tak małym aucie – duży plus dla projektantów.
Nissan Micra – wreszcie ładniejszy przód nadwozia. |
fot. Motocaina.pl, Katarzyna Frendl
|
Podczas jazdy Micra z podstawowym wolnossącym silnikem 1,2 l o mocy 80 KM, ku naszemu zdziwieniu wcale się nie ociągała. Swobodnie przyspiesza – jeśli się tego wyraźnie chce wciskając mocno pedał gazu i redukując odpowiednio biegi. Dobrze hamuje – może nie idealnie, ale w mieście i tak nie rozpędzamy się do prędkości światła, więc wyhamowanie z przepisowej jazdy przychodzi Micrze z ochotą. Podczas szybszego przemierzania okolic aglomeracji nie denerwuje ani zbytnim przechylaniem się w zakrętach, ani przemożnym hałasem (co jest nagminne w 3-cylindrowych silnikach) – ba! Potrafi nawet ucieszyć skwapliwą reakcją zawieszenia na ambicję kierowcy.
Oczywiście, byłoby lepiej mieć pod maską jednostkę o pojemności 1,2 l o mocy 98 KM, wyposażoną w kompresor, ale wówczas należy sie liczyć z nieco większym niż 5 litrów na setkę zużyciem paliwa.
W obu wariantach silnikowych dostępna jest z manualna 5-przełożeniowa lub zautomatyzowana (CVT) skrzynia biegów. Wszystkie wersje nowego Nissana Micra z silnikiem DIG-S oznakowane są logo Pure Drive, dostępnym dla samochodów o emisji CO2 120 g/km lub niższej.
Ceny Nissana Micra na polskim rynku rozpoczynają się od 39 990 zł za wersję Visia z silnikiem 1,2 l 80 KM z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach. Wszystkie samochody przeznaczone na rynek europejski są produkowane w Indiach.
Nissan Note
Debiut modelu Note to także światowa premiera technologii Safety Shield w klasie małych
samochodów. System ostrzegania o pojeździe w martwym polu, ostrzeganie o zmianie pasa ruchu oraz zaawansowany system wykrywania poruszających się obiektów zostały połączone; wszystkie wykorzystują dane z kamery cofania, która daje wyraźny obraz niezależnie od pogody. Ma wbudowaną funkcję zmywania i suszenia kamery strumieniem powietrza. To naprawdę pomysłowe rozwiązanie.
Nissan Note – w lecie przydadzą się przyciemniane szyby z tyłu. |
fot. Motocaina.pl, Katarzyna Frendl
|
Wśród godnych pochwalenia rozwiązań w Note jest Around View Monitor (System kamer 360° znany z Nisana Qashqai), który pomaga cofać i parkować równolegle. Wykorzystując cztery oddzielne kamery i zamontowany w desce rozdzielczej ekran o przekątnej 5,8 cala, system wyświetla obraz Note w ujęciu od góry. To pomaga kierowcy wzrokowo potwierdzić pozycję samochodu względem otaczającego go obszaru, czyniąc manewrowanie znacznie łatwiejszym i bezpieczniejszym.
Note łączy w sobie szeroki rozstaw osi i krótki zwis przedni, co zapewnia mu dość żywiołowy wygląd.
Wewnątrz – poza wyświetlaczem wbudowanym w deskę rozdzielczą – kierowca ma do dyspozycji dwa zegary wyświetlające informacje o wydajności jazdy. Zegar monitorujący pracę pedału przyspieszenia
ocenia, czy jest on wykorzystywany w sposób ekonomiczny, natomiast drugi zegar informuje kierowcę w czasie rzeczywisty, na ile ekonomiczny jest jego styl jazdy.
Zegary w Nissanie Note są wyjątkowo czytelne. |
fot. Motocaina.pl, Katarzyna Frendl
|
Nissan Note jest wyjatkowo praktyczny – wielki jak Chiny wewnątrz, dysponuje też sporym bagażnikiem. Wszystko jest w nim ustawne, jakby zaprojektowane z myśla o przeprowadzkach i przewożonych wówczas przedziwnych gabarytów przedmiotach. Imponujący jest natomiast kąt otwierania drzwi z tyłu – praktycznie pod kątek 90 stopni, co swobodnie pozwoli umieścić fotelik dla dziecka bez konieczności przeciskania się między słupkami. Miejsca na tylnej kanapie jest tyle, że ma się wrażenie podróżowania autem z szoferem.
Jezdnie Note zachowuje się zarzutu. Jest zwarty podczas szybkich manewrów i zwrotny podczas wolnych. Nie jest najszybszą strzalą w mieście, ale nie do skoskó adrenaliny go stworzono. Podwozie zostało zestrojone w miarę uniwersalnie – nie jest ani zbyt twarde, ani za miękkie. Powoduje przez to niezadowolenie u kierowców, którzy lubią właśnie takie skrajności (wypadanie plomb na dziurach, lub kołysanie zawiasu niczym łodzią). Ten kompromis Note’owi sie udał.
Nissan Note – może się podobać. |
fot. Motocaina.pl, Katarzyna Frendl |
W ofercie Nissana dostępne są cztery jednostki i warianty skrzyni biegów modelu Note. Oba silniki benzynowe mają pojemność 1198 cm3 (te same co w Micrze) i są to lekkie, kompaktowe jednostki z trzema cylindrami i 12 zaworami. Nierówna praca, często zarzucana silnikom ułomnym w cylindry została zniwelowana poprzez umieszczenie przeciwwagi na piaście wału korbowego, która wyeliminowała przekazywanie pionowych drgań wywołanych przez przemieszczanie się tłoka. Podstawowy silnik o pojemności 1,2 litra ma moc 80 KM osiąganą przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy o wartości 110 Nm przy 4000 obr./min. Note z tym silnikiem spalił nam średnio 5,6 litra / 100 km.
Kolejnym silnikiem oferowanym z tym modelem jest jednostka DIG-S o pojemności 1,2 litra i mocy 98 KM osiąganej przy 5600 obr./min oraz maksymalnym momencie obrotowym 142 Nm przy 4400 obr./min.
Gamę silników dostępnych z Nissanem Note uzupełnia nowy czterocylindrowy silnik TDI o pojemności 1,5 litra.
Najnowsze
-
Minister Gawkowski stracił samochód za 100 tys. zł. Oszukali go metodą „na bliźniaka”
Funkcjonariusze CBŚP zatrzymali osoby należące do międzynarodowej grupy przestępczej, zajmującej się kradzieżą samochodów. Podczas działań służb udało się odzyskać kilka skradzionych pojazdów w tym Peugeota 5008, który, jak się okazało, należy do ministra cyfryzacji Krzysztofa Gawkowskiego. Ten podzielił się swoją historią w mediach społecznościowych. -
Ile samochód przejedzie na rezerwie? Ile pojadę z zasięgiem 0 km?
-
Znaki C-5 oraz D-3 wyglądają prawie identycznie, ale kierowca nie może ich pomylić
-
Będzie nowy odcinek drogi ekspresowej S10. Znamy datę otwarcia
-
Wyrzuciła papierosa z auta, napluła na zwracających jej uwagę, a potem nasłała agresora
Zostaw komentarz: