Piaggio Medley 125 - na dobry początek! Pojeździsz nim nawet z prawkiem kat. B
Artykuł sponsorowany

Piaggio Medley 125 - na dobry początek! Pojeździsz nim nawet z prawkiem kat. B

30 czerwca 2020
1
61
Letnie miesiące sprzyjają przesiadce na lekki, designerski skuter i z pewnością włoskie Piaggio Medley 125 do tej grupy należy. Nie tylko świetnie się prezentuje na miejskich ulicach, ale też można nim podróżować posiadając jedynie prawo jazdy kategorii B!

W tym sezonie Piaggio Medley 125 przeszło kurację odmładzającą. To nie tylko praktyczny, elegancki i komfortowy skuter do miasta, ale całkiem zaawansowany technologicznie jednoślad, który dzięki nowemu silnikowi - spełniającemu normy Euro 4 - oraz systemowi Start & Stop stał się bardziej przyjazny środowisku. Jeśli więc cenisz nie tylko atrakcyjny wygląd pojazdu, jakim się poruszasz, ale również to, że twój wybór środka lokomocji ma znaczenie ekologiczne, warto zainteresować się Medleyem. System wyłączy silnik 1 do 5 sekund po zatrzymaniu (w zależności od tego, czy silnik osiągnął prawidłową temperaturę roboczą), jak będziesz stać np. w korku i włączy go ponownie, jak tylko ruszysz manetką przyspieszenia - w całkowitej ciszy, ponieważ nie ma tradycyjnego rozrusznika. Oszczędzisz paliwo i zmniejszysz emisję szkodliwych substacji do atmosfery. Jeśli boczna podstawa zostanie schowana lub czujnik pochylenia zostanie aktywowany, ECU dezaktywuje funkcję Start & Stop.

Co nowego? Czyli klasa prosto z włoskiego wybiegu
Nowy jest oczywiście design, który docenią nie tylko estetki, inspirowany eleganckimi liniami większego rodzeństwa Piaggio Beverly. Model Medley został zmodernizowany, co widać zwłaszcza z przodu - ma smukłą sylwetkę z pełnym, ledowym oświetleniem, zaokrąglone kształty - niczym kobieta - i kilka ciekawych kolorów do wyboru. To trzy warianty kolorystyczne, biały Bianca Luna (Moon White) i dwa metaliczne odcienie Nero Abisso (Abyss Black) i Blu Orione (Orion Blue) - połączone z brązowym siedziskiem i matowym brązowym wykończeniem (uchwyt pasażera, zderzak, tunel środkowy i otoczenie zestawu wskaźników). 

Całość osadzono na nowo zaprojektowanych sześcioramiennych, aluminiowych, srebrnoszarych felgach o ładnym wzorze, na których z tyłu, na 14-calowej obręczy zamontowano nieco szerszą niż w poprzedniku oponę. Z przodu producent zamontował z kolei dużą, 16-calową felgę. Zmieniono także kierownicę, a nawet kształt podnóżków pasażera. Te ostatnie są teraz łatwiejsze do wyciągnięcia, wyposażone w gumową wkładkę, która tłumi ewentualne wibracje i uniemożliwia ślizganie się buta. Tłumik jest również nowy, zarówno pod względem wyglądu, jak i wielkości. 

Nowinki techniczne
Przede wszystkim w modelu Medley pojawiły się nowe, jednocylindrowe silniki: i-get 125 cm3 o mocy 14,9 KM, który charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa oraz drugim, mocniejszym silnikiem o pojemności 150 cm3, ale jedynie jednośladem wyposażonym w tę pierwszą jednostkę pojedziemy posiadając prawo jazdy kat. B. Oba silniki mają wtrysk elektroniczny i są chłodzone cieczą. Dostarczają odpowiednio 11 kW przy 9000 obr./min, natomiast mocniejszy 150 cm3 zapewnia 12,1 kW przy 8750 obr./min., co czyni je jednymi z najmocniejszych w swojej klasie. Silnik jest skonfigurowany zbezstopniową skrzynią CVT. Układ hamulcowy został wyposażony w ABS. 

 Wszystkie najważniejsze wskazania zgromadzone są na elektronicznym wyświetlaczu LCD umieszczonym przez oczami kierowcy, aby mógł, nawet przy sporym słońcu, dostrzec potrzebne mu informacje. Na zestawie cyfrowych instrumentów znajdziemy takie informacje jak prędkościomierz, skalę obrotomierza, wskazanie zużycia paliwa, licznik przebiegu, temperatury powietrza, zegar, wskaźnik poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego, ikonę ostrzegającą kierowcę przed śliską nawierzchnią przy niskiej temperaturze powietrza, ikonę przypominającą o opuszczonej podstawie bocznej, czy ikonę serwisową. Wyświetlany jest również pełen zestaw informacji o podróży, w tym maksymalna prędkość, średnia prędkość, bieżące zużycie paliwa, średnie zużycie paliwa, stan naładowania akumulatora - można je wybrać za pomocą przycisku "mode". „Start & Stop” można wyłączyć, naciskając przycisk po prawej stronie wskaźnika. Wyświetlacz pokaże też rezerwę paliwa, ciśnienie oleju, aktywację ABS i immobilizer.

Podróżowanie może być tylko przyjemnością
W mieście, np. będąc na zakupach, z pewnością docenimy pojemny schowek pod siedzeniem - o pojemności 36 litrów - w którym pomieścimy swobodnie sporą torbę. A gdy zechcemy zatrzymać się z pasażerką lub pasażerem na kawę, nie musimy nieść ze sobą kasków - schowek pomieści oba. Dostępny jest też dodatkowy schowek - np. na rękawiczki, w którym umieszczono złącze usb. W tylnej części osłony nóg znajduje się również wygodny, wysuwany hak kotwiczący torby.



Zmora niedużych skuterów, to małe koła, które w koleinach dają bezlitośnie o sobie znać psując każdą podróż. Ale w Piaggio Medley 125 zamontowano duże koła, które umożliwiają poczucie większego komfortu jazdy na nierównościach.

Lekkość - niska masa na sucho to jedynie 136 kg - pomaga zachować zwinność i zwrotność typowe dla lekkich skuterów. Dobra dynamika Piaggio Medley 125 sprawiają, że idealnie nadaje się do użytku w mieście. W razie niepogody, wysoka szyba zapewni ochronę przed wiatrem i deszczem.

Ale nawet dłuższe dystanse przejedziemy w komforcie na nowym siedzisku, które jest teraz bardziej opływowe. Kanapa ma elektryczne otwieranie, sterowane wygodnym przyciskiem na kierownicy. Sprężyna podtrzymująca utrzymuje kanapę otwartą, aby zapobiec przypadkowemu zamknięciu.

Skuter z charakterkiem - Piaggio Medley 125 S
Aby podkreślić swój zadziorny charakter można zdecydować się na wybór Medleya w wersji S. Ma nieco bardziej sportowy wygląd, a dodatkowo - w standardzie - system łączności Piaggio Mia, który łączy smartfon z pojazdem przez Bluetooth i zarządza połączeniami telefonicznymi, poleceniami głosowymi i muzyką za pomocą zestawu wskaźników i poleceń na kierownicy. Wersja S jest dostępna w trzech opcjach kolorystycznych, łączonych z czarnym siedziskiem i wnętrzem - białym, szarym i czarnym: Bianco Luna (Moon White), Grigio Materia (Matter Grey) i Nero Meteora (Meteor Black). Wyróżnia się matowymi, czarnymi wykończeniami, takimi jak felgi, zderzaki, tunel środkowy i uchwyt pasażera. Sportowy charakter podkreślają również czerwone sprężyny amortyzatora, cień, który pojawia się również na szwach siedzeń, czy przednie i tylne tarcze hamulcowe z zaciskami w kolorze złota. 
 
Jak kupować to teraz - dostaniesz przydatne prezenty!
Teraz do każdego Piaggio Medley 125 (wersji zwykłej, a nie S) w kolorze czarnym lub białym, otrzymamy kask w takim samym kolorze gratis, z systemem komunikacji Bluetooth, specjalnie zaprojektowanym do łączenia urządzeń mobilnych z iOS lub Android. Po podłączeniu smartfona do Piaggio Medley - powiązaniu go ze skuterem za pośrednictwem aplikacji Piaggio, którą można pobrać ze sklepu App Store lub Google Play - wszystkie powiadomienia o połączeniach przychodzących i wiadomościach pojawiają się na zestawie wskaźników. System umożliwia także zarządzanie połączeniami za pomocą przycisku "mode" oraz używanie poleceń głosowych do nawiązywania połączeń lub odtwarzania muzyki i aktywację listy odtwarzania. Co więcej w aplikacji, możemy przeglądać informacje o trasie i stanie pojazdu, np. zapisaną pozycję skutera, gdy zapłon jest wyłączony, co pomaga znaleźć skuter w najbardziej zatłoczonych obszarach miasta. Aplikacja może również wskazywać obroty silnika, chwilową moc i moment obrotowy, bieżące i średnie zużycie paliwa, napięcie akumulatora oraz oceniać styl jazdy. Wszystkie dane są rejestrowane i można je przeglądać bezpośrednio na smartfonie za pomocą statystyk podsumowujących po każdej podróży. Można też szybko zlokalizować centra serwisowe Piaggio oraz skonfigurować własny harmonogram przypominający o planowanych przeglądach skutera.
 
Aby w pełni korzystać ze wszystkich tych funkcji, Piaggio do modelu Medley 125 oferuje specjalny dedykowany kask Jet jako akcesorium, które integruje słuchawki i Bluetooth. Obecnie trwa promocja, w której te gadżety otrzymasz za darmo, wraz z zakupem skutera. Jego cena to 16 900 złotych.

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!