Katarzyna Frendl

Peugeot 308 GT i 308 SW GT już w salonach

Do polskich salonów trafia właśnie Peugeot 308 GT oraz 308 SW GT z silnikem 1.6 e- THP o mocy 205 KM, a ceny zaczynają się od 99 900 złotych.

Jak będą przedstawiać się ceny Peugeota 308 GT w polskich salonach?

Peugeot 308 GT               1,6 e-THP 205 KM S&S   manualna 6-biegów Stop & Start             99 900 PLN

Peugeot 308 SW GT       1,6 e-THP 205 KM S&S   manualna 6-biegów Stop & Start             104 600 PLN

Wyraźnie poszerzony dzięki specjalnym progom 308 GT jest wyposażony w 18-calowe felgi z diamentowanym szlifem i oponami Michelin Pilot Sport 3. Dwukolorowe felgi Diamant są dostępne wyłącznie w 308 GT i wyróżniają się rowkowanymi ramionami oraz frezowaną powierzchnią.

Z tyłu 308 GT zamontowano lakierowany na czarno dyfuzor i podwójne rury wydechowe. Na grillu, tylnej klapie oraz przednich błotnikach pojawią się monogramy GT.

Auto ma nieco obniżone zawieszenie – o 7 mm z przodu i o 10 mm z tyłu.

Wewnątrz widoczne są nawiązania do samochodów sportowych. Dach jak i górna część słupków drewnianych elementów wykończeniowych są utrzymane w kolorze grafitowym, a na tapicerce ze skóry ekologicznej łączonej z alkantarą (w standardzie) lub skóry Club Nappa (opcja) pojawiają się czerwone przeszycia. Można je również znaleźć na desce rozdzielczej, panelach drzwi, drążku zmiany biegów i na dywanikach. Są też aluminiowe pedały oraz listwy progowe ze stali nierdzewnej.

Zespół instrumentów zwraca uwagę nowym tłem z wzorem szachownicy. Po przekręceniu zapłonu, pojawia się komunikat powitalny GT, a duży ekran dotykowy prezentuje nowy interfejs Redline utrzymany w tonacji czerwono-czarnej.

Auto w wersji z silnikiem benzynowym potrzebuje zaledwie 7,5 sekundy, żeby rozpędzić się od 0 do 100 km/h. Czterocylindrowy silnik 1.6 THP 205 z systemem Stop&Start jest wyposażony w sześciostopniową manualną skrzynię biegów. Moment obrotowy wynosi 285 Nm i jest dostępny w zakresie 1750-4500 obr/min.

Czterocylindrowy silnik o pojemności 1 598 cm3 jest wyposażony w następujące rozwiązania:

  • turbosprężarkę Twin-Scroll umożliwiającą osiągnięcie dużej mocy i natychmiastową reakcję przy niskich obrotach silnika.
  • bezpośredni wtrysk paliwa zapewniający optymalną wydajność spalania;
  • zmienny skok zaworu ssącego w połączeniu z systemem zmiennych faz rozrządu dla zaworów dolotowych i wydechowych (technologie VTi i VVT);
  • system Stop&Start ograniczający zużycie paliwa oraz emisję CO2, jak również poprawiający ogólny komfort jazdy w warunkach miejskich.

Kierowca może całkowicie wyłączyć ESP.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze