Karolina Chojnacka

Peugeot 3008 po liftingu – pierwsza jazda. Milutki kotek pod maską groźnego lwa

Peugeot 3008 jest jednym z liderów na rynku kompaktowych SUV-ów. Od jego premiery w 2016 roku wyprodukowano ponad 800 000 egzemplarzy. Czy zmodernizowany 3008 podbije serca miłośników francuskiej marki?

Miałam okazję o tym przekonać testując odświeżonego 3008 w wersji  wyposażenia Allure Pack z silnikiem benzynowym 1.2 PureTech  o mocy 130 KM i automatyczną skrzynią biegów, którego ceny zaczynają się od 136 500 złotych.

SUV Peugeota oferuje wybór układu hybrydowego plug-in z napędem na jedną lub na obie osie lub silników spalinowych, benzynowych i wysokoprężnych, oraz trzy wersje wyposażenia, o których więcej możecie przeczytać tutaj:

Peugeot 3008 po liftingu już w Polsce. Znamy cenę i wyposażenie!

I choć na pierwszy rzut oka, odnowiony Peugeot 3008 wygląda groźnie, to jest to bardzo mylne wrażenie. Pod maską dumnego lwa kryje się uroczy kotek, który świetnie się prowadzi i jest gotów zostać wiernym towarzyszem naszych codziennych podróży.

{{ image(34005) }}

Dynamiczny i elegancki design w sportowym stylu

Zmiany modelu 3008 zaczynają się od nadwozia i wprowadzają nas w nowe kanony stylistyczne marki – Peugeot zadbał o nowoczesne i dynamiczne linie na masce samochodu, teraz grill jest bez obramowania a jego przedłużeniem są listwy pod światłami, które spajają wszystkie elementy w elegancką całość. Na końcu maski zostało wyeksponowane oznaczenie modelu – 3008.

Francuski SUV mierzy 444,7 cm długości, 190,6 cm szerokości i 162,4 cm wysokości (z relingami). Jego rozstaw osi to 267,5 cm. Pojemność bagażnika wynosi 520 litrów, a po złożeniu oparcia tylnej kanapy rośnie do 1482 litrów.

{{ image(34004) }}

Samochód jest wyposażony w nowy Peugeot i-Cockpit i nowy 10-calowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości. Ale najbardziej spodobał mi się wygodny w obsłudze i intuicyjnie ułożony zestaw przycisków Toggle Switch, przypominający te z kokpitu samolotu.

Kabinę wykończono przy użyciu przyjemnych w dotyku materiałów, siedzenia są wygodne, a znajdujące się na nich oraz na drzwiach przeszycia sprawiają, że całość wizualnie prezentuje się bardzo ciekawie.

Do dużych plusów wnętrza zaliczyć należy też liczne schowki, w których wygodnie można przechowywać telefon, kluczyki… a nawet małą torebkę!

{{ image(34006) }}

Wrażenia z jazdy Peugeotem 3008

Jak taki duży samochód z 130-konnym silnikiem spisuje podczas jazdy? Bardzo przyzwoicie.

Silnik Peugeota chętnie odpowiadał na dodanie gazu, mrucząc przy tym, jak szykujący się do ataku lew. 130 KM mocy i 230 Nm momentu obrotowego wystarczają, by rozpędzić 3008 od 0 do 100 km/h w mniej niż 10 sekund,. W trakcie jazdy po mieście zużycie paliwa wynosi około 8 l/100 km.

Samochód, nie tylko z wizualnego punktu widzenia, jest dynamiczny i zwinny, chociaż podczas wyprzedzania na drodze ekspresowej potrzebował chwili do zebrania mocy. Szybka i bardzo płynnie działająca, ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów działa bez zarzutów. Układ kierowniczy miękko pracował na postoju i wyraźnie utwardzał się w czasie jazdy.

{{ image(34007) }}

Odnowionym Peugeotem 3008 jeździ się bardzo komfortowo. Pewnie trzyma się drogi, stabilnie pokonuje nierówności, dobrze składa się w zakrętach, nie jest podatny na podmuchy wiatru. Tak samo komfortowo, mimo sporych rozmiarów, manewrowało się nim na parkingach, chociaż jakość obrazu z kamery cofania pozostawia wiele do życzenia.

Bogaty zestaw systemów bezpieczeństwa dba o bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów w czasie jazdy. Należą do niego między innymi monitorowanie martwych pól, asystent pasa ruchu, automatyczne hamowanie w przypadku wykrycia przeszkody przed samochodem, wykrywanie zmęczenia prowadzącego, rozpoznawanie znaków drogowych czy automatyczna obsługa długich świateł.

{{ gallery(3197) }}

Test odnowionego Peugeota 3008 pozostawił po sobie pozytywne odczucia. Samochodem jeździ się przyjemnie, pewnie zachowuje się na drodze i sprawa wrażenie solidnego. Nowoczesny i dynamiczny design, zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz, sprawia, że auto wyróżnia się na drodze. Pod maską dumnego i groźnego lwa kryje się uroczy kotek, który jest gotów zostać wiernym towarzyszem naszych codziennych podróży.

NA TAK:

– komfort jazdy

– ciekawy design

– przestronne wnętrze

NA NIE:

– kiepska jakość kamery cofania

Dane techniczne Peugeot 3008:

Moc maksymalna 130 KM
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm
Prędkość maksymalna 188 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,7 sekudny
Napęd na przednią oś
Skrzynia biegów automatyczna, 8-stopniowa

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze