Peugeot 208 w limitowanej edycji Ice Velvet

11 stycznia 2012
Ma łatwiej parkować (jest krótszy i ma asystenta parkowania), mniej spalać (oszczędne silniki), za to być bardziej przestrzenny niż poprzednik (więcej miejsca na nogi z tyłu) - generalnie ma zakasować konkurencję m.in. innowacyjnym spojrzeniem na tablicę przyrządów wewnątrz. I do tego ma limitowaną edycję.

 

Peugeot 208 Ice Velvet
fot. Peugeot

Pod koniec lutego poznamy polskie ceny nowego Peugeota 208, ale już dziś wiemy, ile będzie kosztować jego limitowana edycja. Po udanej 207-ce, wraz z prezentacją nowego modelu, francuski koncern zrobił duży krok w przyszłość.

Co nowego w 208 - dieta odchudzająca czy nie?
Przede wszystkim auto nieco skrócono - zredukowano przedni zwis (-6 cm w porównaniu z modelem 207) i tylny zwis (-1 cm), co w połączeniu z obniżoną masą pojazdu, ma pozwalić lepiej zawracać, parkować, manewrować. Auto jest lżejsze o 110 kilogramów niż model 207 z tym samym silnikiem 1,4 l HDi i nawet do 173 kilogramów mniej, niż poprzednik z podstawową jednostką benzynową. Całkowita masa Peugeot 208 w bazowej wersji rozpoczyna się więc już od 975 kilogramów!

Za to w środku ma być odwrotnie - "tuczenie" przestrzeni dla pasażerów siedzących z tyłu, dało rezultat - 5 centymetrów przestrzeni na kolana więcej w porównaniu z modelem 207. Również bagażnik 208 jest większy - jego pojemność wynosi 311 litrów do tylnej półki i 1152 litry po złożeniu tylnych siedzeń.

 

Więcej o Peugeocie 208 pisałyśmy wcześniej tu

Samochód też nieco ładniej wygląda - z przodu diody LED (w zależności od wersji) i świetlne obrysy podkreślają kształt reflektorów zarówno w dzień, jak i po zmroku. Tylne lampy w kształcie bumerangów, kryją trzy typowe dla Peugeot „pazury" świetlne, sprawiając wrażenie zespolonych z nadwoziem. Jak spojrzymy z boku na oba nadwozia 208-ki dostrzeżemy, że wyglądają inaczje w wersji 3- i 5-drzwiowej.

A co frajdą jazdy? Producent zapewnia, że będzie dostarczona nie tylko za pośrednictwem nowych silników (także 3-cylindrowych - patrz tabelka w materiałach dodatkowych), ale również dzięki właściwościom jezdnym W przednim zawieszeniu zastosowano kolumny pseudo-McPherson, a z tyłu odkształcalną belkę poprzeczną i układ sprzężyna-amortyzator.

Zgodnie z ogólnoeuropejską strategią, Peugeot 208 będzie oferowany w cenach niższych niż jego poprzednik, model 207. Ceny dla klientów w Polsce zostaną opublikowane pod koniec lutego.

 

fot. Peugeot

Peugeot 208 Ice Velvet
3- drzwiowe 208 w wersji limitowanej pojawi się też jako edycja Ice Velvet, ze specjalnym, satynowym lakierem nadwozia. Do sprzedaży w 18 krajach europejskich wejdzie w sumie jedynie 650 sztuk tego modelu, z czego 208 egzemplarzy trafi do Francji. Rezerwacje na limitowaną wersję przyjmowane są od dziś na stronie internetowej marki. Ta odmiana 208-ki podkreślona została chromowanymi elementami nadwozia (osłona chłodnicy, światła przeciwmgielne, panoramiczny dach i lusterka boczne wykończone ciemnym chromem; końcówka układu wydechowego oraz ramki wokół szyb wykończone jasnym chromem) oraz 17-calowymi obręczami aluminiowymi w kolorze „Technical Grey".

Wnętrze ozdabiają wykończenia Peugeot Techno TEP, akcentem wieńczącym całość jest koło kierownicy pokryte skórą. 208 Ice Velvet wyposażony jest, w zależności od rynku, w silnik benzynowy 1,6 l VTi 120 KM współpracujący z 5-biegową przekładnią manualną lub w jednostkę wysokoprężną 1,6 l e-HDi 115 KM połączoną z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach, które kierowca wybiera za pomocą chromowanej dźwigni.

Peugeot 208 Ice Velvet będzie oferowany we Francji w cenie 23 500 €. Cena dla klientów w Polsce to 76 500 zł.

Poniżej, w materiałach dodatkowych znajduje się specyfikacja techniczna Peugeot 208 oraz limitowanej edycji Ice Velvet.

 

fot. Peugeot

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!