Peugeot 208 w limitowanej edycji Ice Velvet
Ma łatwiej parkować (jest krótszy i ma asystenta parkowania), mniej spalać (oszczędne silniki), za to być bardziej przestrzenny niż poprzednik (więcej miejsca na nogi z tyłu) - generalnie ma zakasować konkurencję m.in. innowacyjnym spojrzeniem na tablicę przyrządów wewnątrz. I do tego ma limitowaną edycję.
Peugeot 208 Ice Velvet |
fot. Peugeot |
Pod koniec lutego poznamy polskie ceny nowego Peugeota 208, ale już dziś wiemy, ile będzie kosztować jego limitowana edycja. Po udanej 207-ce, wraz z prezentacją nowego modelu, francuski koncern zrobił duży krok w przyszłość.
Co nowego w 208 – dieta odchudzająca czy nie?
Przede wszystkim auto nieco skrócono – zredukowano przedni zwis (-6 cm w porównaniu z modelem 207) i tylny zwis (-1 cm), co w połączeniu z obniżoną masą pojazdu, ma pozwalić lepiej zawracać, parkować, manewrować. Auto jest lżejsze o 110 kilogramów niż model 207 z tym samym silnikiem 1,4 l HDi i nawet do 173 kilogramów mniej, niż poprzednik z podstawową jednostką benzynową. Całkowita masa Peugeot 208 w bazowej wersji rozpoczyna się więc już od 975 kilogramów!
Za to w środku ma być odwrotnie – „tuczenie” przestrzeni dla pasażerów siedzących z tyłu, dało rezultat – 5 centymetrów przestrzeni na kolana więcej w porównaniu z modelem 207. Również bagażnik 208 jest większy – jego pojemność wynosi 311 litrów do tylnej półki i 1152 litry po złożeniu tylnych siedzeń.
Więcej o Peugeocie 208 pisałyśmy wcześniej tu |
Samochód też nieco ładniej wygląda – z przodu diody LED (w zależności od wersji) i świetlne obrysy podkreślają kształt reflektorów zarówno w dzień, jak i po zmroku. Tylne lampy w kształcie bumerangów, kryją trzy typowe dla Peugeot „pazury” świetlne, sprawiając wrażenie zespolonych z nadwoziem. Jak spojrzymy z boku na oba nadwozia 208-ki dostrzeżemy, że wyglądają inaczje w wersji 3- i 5-drzwiowej.
A co frajdą jazdy? Producent zapewnia, że będzie dostarczona nie tylko za pośrednictwem nowych silników (także 3-cylindrowych – patrz tabelka w materiałach dodatkowych), ale również dzięki właściwościom jezdnym W przednim zawieszeniu zastosowano kolumny pseudo-McPherson, a z tyłu odkształcalną belkę poprzeczną i układ sprzężyna-amortyzator.
Zgodnie z ogólnoeuropejską strategią, Peugeot 208 będzie oferowany w cenach niższych niż jego poprzednik, model 207. Ceny dla klientów w Polsce zostaną opublikowane pod koniec lutego.
fot. Peugeot |
Peugeot 208 Ice Velvet
3- drzwiowe 208 w wersji limitowanej pojawi się też jako edycja Ice Velvet, ze specjalnym, satynowym lakierem nadwozia. Do sprzedaży w 18 krajach europejskich wejdzie w sumie jedynie 650 sztuk tego modelu, z czego 208 egzemplarzy trafi do Francji. Rezerwacje na limitowaną wersję przyjmowane są od dziś na stronie internetowej marki. Ta odmiana 208-ki podkreślona została chromowanymi elementami nadwozia (osłona chłodnicy, światła przeciwmgielne, panoramiczny dach i lusterka boczne wykończone ciemnym chromem; końcówka układu wydechowego oraz ramki wokół szyb wykończone jasnym chromem) oraz 17-calowymi obręczami aluminiowymi w kolorze „Technical Grey”.
Wnętrze ozdabiają wykończenia Peugeot Techno TEP, akcentem wieńczącym całość jest koło kierownicy pokryte skórą. 208 Ice Velvet wyposażony jest, w zależności od rynku, w silnik benzynowy 1,6 l VTi 120 KM współpracujący z 5-biegową przekładnią manualną lub w jednostkę wysokoprężną 1,6 l e-HDi 115 KM połączoną z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach, które kierowca wybiera za pomocą chromowanej dźwigni.
Peugeot 208 Ice Velvet będzie oferowany we Francji w cenie 23 500 €. Cena dla klientów w Polsce to 76 500 zł.
Poniżej, w materiałach dodatkowych znajduje się specyfikacja techniczna Peugeot 208 oraz limitowanej edycji Ice Velvet.
fot. Peugeot
|
Najnowsze
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Volvo EX30, najmniejszy SUV szwedzkiej marki, udowadnia, że bezpieczeństwo nie jest kwestią rozmiaru. Model ten właśnie uzyskał maksymalną, pięciogwiazdkową ocenę w najnowszych testach bezpieczeństwa Euro NCAP, potwierdzając tym samym zaangażowanie szwedzkiej marki w zapewnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa w ruchu drogowym, zwłaszcza w wymagających warunkach miejskich -
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
-
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
-
DACIA DUSTER ZDOBYWA TYTUŁ CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
-
LEXUS RC SKOŃCZYŁ 10 LAT. PIERWSZE COUPE Z NAPĘDEM HYBRYDOWYM I WERSJA RC F Z SILNIKIEM V8
Zostaw komentarz: