Karolina Chojnacka

Pechowy wyścig Sophii Flörsch w F3

Po zeszłotygodniowym, niezbyt udanym, debiucie w Mistrzostwach FIA Formuły 3, pech nie opuszcza Sophii Flörsch.

Sophia Flörsch jest pierwszą i jedyną kobietą, startującą w Mistrzostwach FIA Formuły 3, odkąd ta seria powstała przez połączenie GP3 i Europejskiej Formuły 3.

Przeczytaj też: Sophia Flörsch debiutuje w Mistrzostwach FIA Formuły 3

W kwalifikacjach do Grand Prix Styrii niemiecka zawodniczka ekipy Campos Racing wykręciła czas 1:21:228, który dał jej 20 miejsce na polach startowych.

Pierwszy, sobotni wyścig odbył się w trudnych, deszczowych warunkach. Mokry asfalt nie ułatwiał jazdy kierowcom. Przy prawie zerowej widoczności Flörsch minęła flagę w czarno-białą szachownicę na 21 miejscu.

W niedzielę warunki pogodowe na torze Red Bull Ring były zupełnie inne. Słoneczny dzień przyniósł całkowicie zróżnicowaną strategię wyścigową. Niestety Sophia Flörsch miała pecha. Po, niezawinionym przez nią, kontakcie z innym kierowcą, uderzyła w ścianę i roztrzaskała bolid, tym samym kończąc wyścig na poboczu.

Przeczytaj też: Sophia Flörsch: chcę wygrywać z mężczyznami, to moja motywacja

W klasyfikacji generalnej Mistrzostw FIA Formuły 3 Flörsch spadła z 22 na 24 miejsce.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Dwa kolejne wyścigi w kalendarzu F1 na sezon 2020!

Władze F1 potwierdziły, że w sezonie 2020 zawodnicy będą się ścigać na torach w Mugello i Sochi.

W dniach 11-13 września Formuła 1 po raz pierwszy zawita na włoskim torze Mugello. Oficjalna nazwa Grand Prix będzie prawdopodobnie nawiązać do nazwy regionu, gdzie znajduje się obiekt, czyli Toskanii.

Mugello jest własnością Ferrari. Włoska ekipa, będzie mieć szczególny powód do świętowania w trakcie tego Grand Prix. Wyścig na Mugello będzie 1000 wyścigiem Scuderi Ferrari  w mistrzostwach Formuły 1.

Przeczytaj też: 6 rekordów F1, które mogą zostać pobite w sezonie 2020!

W pierwotnie planowanym terminie, czyli 25-27 września, rozegra się Grand Prix Rosji na torze Sochi Autodrom.

Dyrektor generalny F1, Chase Carey, powiedział:

Grand Prix Rosji jest ważnym momentem w naszym sezonie i nie możemy się doczekać powrotu do Sochi we wrześniu. Jesteśmy równie podekscytowani, widząc wyścig Formuły 1 po raz pierwszy w Mugello, przy okazji 1000 Grand Prix Ferrari. Oba wyścigi będą ogromnym wsparciem dla fanów. W nadchodzących tygodniach ogłosimy kolejne wyścigi w naszym kalendarzu.

Nie jest tajemnicą, że stworzenie pełnego kalendarza wyścigów na sezon 2020, ze względu na pandemię koronawirusa, napotyka wiele komplikacji. Liberty Media chciałoby rozegrać 15-18 wyścigów.

Wciąż nie wiadomo jak będzie wyglądać kalendarz wyścigów na październik i listopad. Plotkuje się, że w październiku Formuła 1 może udać się do Azji na wyścigi w Chinach i Wietnamie. Finał sezonu zaplanowany jest na początek grudnia.

Przeczytaj też: Dwa wyścigi F1 w Chinach? Kibice: „To chyba żart!”

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Renault złożyło protest na ekipę Racing Point

Zespół Renault kwestionuje legalność bolidu Racing Point.

Legalność bolidu Racing Point wzbudziła zastrzeżenia już w trakcie przedsezonowych testów. Przez wielu samochód ekipy z Silverstone był nazywany „Różowym Mercedesem”, ze względu na niezwykłe podobieństwo do zeszłorocznego bolidu Srebrnych Strzał.

Po Grand Prix Styrii Renault złożyło oficjalny protest na ekipę Racing Point, argumentując, że zespół wykorzystał projekt, który nie był w całości ich własnością.

Przeczytaj też: GP Styrii: dominacja Hamiltona, porażka Ferrari

Skarga dotyczy przede wszystkim przednich i tylnych kanałów hamulcowych, które według Renault są zbyt podobne do zeszłorocznego projektu Mercedesa.

Francuski zespół powołał się między innymi na art. 6, załącznik 6. Regulaminu Sportowego, który brzmi:

W odniesieniu do wymienionych części, każdy zawodnik używa jedynie tych zaprojektowanych przez siebie.

Renault wskazuje, że Racing Point, kopiując zeszłoroczny model Mercedesa, złamało zasadę zastrzegającą, by w przypadku korzystania z zewnętrznego źródła nie było ono zawodnikiem, ani pośrednio lub bezpośrednio projektantem wymienionych części dla jakiegokolwiek zawodnika. Tym samym według francuskiej ekipy różowe bolidy nie spełniają punktu zaznaczającego, że:

Wyłączne prawo do używania wymienionych części zachowuje ich wytwórca przez cały czas trwania rywalizacji w Formule 1.

Sędziowie FIA uznali protest Renault za zasadny.

Werdykt w tej sprawie zostanie ogłoszony, gdy sędziowie zbiorą wszystkie niezbędne dowody. Analizie zostaną poddane odpowiednie części z obu samochodów Racing Point, a zespół Mercedesa został zobligowany do dostarczenia kanałów hamulcowych, używanych w ich zeszłorocznych samochodach.

Przeczytaj też: Fernando Alonso wraca do F1!

Najnowsze

Karolina Chojnacka

GP Styrii: dominacja Hamiltona, porażka Ferrari

Lewis Hamilton odniósł 85 zwycięstwo w karierze, wygrywając Grand Prix Styrii.

Lewis Hamilton zdominował Grand Prix Styrii rozegrane na torze Red Bull Ring w Austrii.

W trakcie sobotnich deszczowych kwalifikacji Hamilton zdobył 89 pole position w karierze, pokonując w Q3 o 1,216 sekundy drugiego Maxa Verstappena. Trzeci zakwalifikował się Carlos Sainz, potwierdzając tym samym znakomitą formę McLarena.

Porażkę w kwalifikacjach poniosło Ferrari. Po raz drugi z rzędu jeden z ich kierowców nie awansował do Q3. Charles Leclerc zakończył kwalifikacje na 11 miejscu, a Sebastian Vettel niewiele lepiej, bo na 10. Dodatkowo Leclerc został ukarany karą cofnięcia na starcie o trzy pozycje, za przeszkadzanie  podczas czasówki Daniiłowi Kwiatowi.

W wyścigu ekipie z Maranello nie poszło wcale lepiej. Po starce, już na pierwszym okrążeniu, w trzecim zakręcie, oba bolidy Ferrari zderzyły się ze sobą. Charles Leclerc wjechał na trzeciego w Remus Kurve, doprowadzając do kolizji z Sebastianem Vettelem. W Ferrari Niemca odpadło przednie skrzydło. To był koniec ścigania dla czterokrotnego mistrza świata, a na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa. Leclerc zaliczył 20-sekundowy pit stop na zmianę nosa samochodu. Jednak uszkodzeniu uległa podłoga w samochodzie i Monakijczyk zakończył jazdę po 4 okrążeniu.

Leclerc wziął na siebie winę za kolizję:

Oczywiście to moja wina, nie ma co do tego dyskusji. Zachowałem się jak dupek, nie mogę znaleźć innego słowa na to. W naszym położeniu musimy wykorzystywać wszystkie szanse, jakie się pojawiają. Jednak dziś to popsułem, postawiłem zespół w sytuacji, w której nie powinien się znaleźć, podwójne wycofanie. Widziałem okazję, która tak naprawdę nie była okazją, ale spróbowałem. Myślałem, że jeśli wykonam manewr wyprzedzania, zyskamy cztery lub pięć miejsc. Nie udało się. Byłem głupi i wyciągnę z tego nauczkę. Vettel widział mnie, ale nie miał gdzie zjechać. Rozumie to, a sytuacja jest trudna dla całego zespołu. Przeprosiny to za mało.

Przeczytaj też: Pędził 200 km/h ulicami Paryża! Teraz chcą to powtórzyć w Monako

Sebastian Vettel komentując całe zdarzenie, powiedział:

Walczyłem z dwoma innymi samochodami, byliśmy już trzy w trzecim zakręcie i nie spodziewałem się, że Charles spróbuje czegoś. Nie sądzę, żeby było tam miejsce na to. Oczywiście wielka szkoda, to coś, czego powinniśmy unikać, ale niewiele mogłem zrobić inaczej.

Z kolei szef Ferrari, Mattia Binotto, nie obwinia żadnego ze swoich kierowców:

Widok obu naszych samochodów w garażu po kilku okrążeniach jest bolesny, bardzo bolesny. Takie rzeczy zawsze mogą się zdarzyć, kiedy startuje się w środku stawki i nie ma sensu przypisywać komuś winy za to.

Reszta wyścigu potoczyła się spokojnie, bez większych niespodzianek. Dopiero końcówka wyścigu dostarczyła kibicom większych emocji, gdy Max z uszkodzoną prawą stronę przedniego skrzydła i Valtteri Bottas z uszkodzonym deflektorem zaczęli walczyć ze sobą o drugą pozycję. W tym czasie Lewis Hamilton konsekwentnie powiększał swoją przewagę na prowadzeniu.

Na 66 okrążeniu Valtteri Bottas wykorzystał system DRS i wyprzedził Maxa Verstappena. Dwa zakręty dalej Verstappen odzyskał drugą pozycję. Jednak w trakcie następnego przejazdu przez Schlossgold Kurve Bottas na dobre przejął pozycję wicelidera wyścigu.

Przeczytaj też: GP Austrii: Bottas wygrywa pełen zwrotów akcji wyścig

Na ostatnim okrążeniu emocji dostarczyło trio Norris, Stroll i Perez. Lance Stroll po kontakcie odebrał siódme miejsce Danielowi Ricciardo. Lando Norris wyprzedził Strolla, a następnie Péreza. Dwa bolidy zespołu Racing Point minęły metę obok siebie.

Lewis Hamilton przekroczył metę 13,7 sekundy przed drugim Valtterim Bottasem. Max Verstappen finiszował jako trzeci ze stratą 33,6 s.

W klasyfikacji generalnej prowadzi Valtteri Bottas, z przewagą 6 punktów nad Lewisem Hamiltonem. Trzeci jest Lando Norris.

Najnowsze

Zmienione tablice rejestracyjne są już wydawane! Czym się różnią?

Zmiany przygotowane przez Ministerstwo Infrastruktury mają na celu poprawę zabezpieczeń na tablicach rejestracyjnych, utrudniając fałszowanie ich.

Na pierwszy rzut oka, nowe tablice rejestracyjne, nie różnią się od dotychczas stosowanych. Zmiany zauważymy dopiero przyglądając się bliżej części między literami, a cyframi.

Nadchodzą zmiany w przepisach dla kierowców – ułatwienia dot. praw jazdy, kart pojazdu czy rejestracji samochodu

Do tej pory znajdowała się tam tylko naklejka legalizacyjna. Teraz obok niej pojawią się dodatkowe oznaczenia, wykonane techniką laserową. W ten sposób zostanie naniesiony numer certyfikatu producenta tablic bez wytłoczonych numerów, numer z wytłoczonymi numerami rejestracyjnymi oraz orzeł z koroną.

Żandarmeria Wojskowa będzie mogła karać kierowców niczym policja!

Nowa wersja tablic rejestracyjnych została wprowadzona 11 lipca. Podobnie jak w przypadku wcześniejszych tego typu zmian, wszystkie do tej pory wydane tablice zachowują swoją ważność.

Najnowsze