Pech Żerdzińskiego
Zdzisław Żerdziński to jeden z największych pechowców w polskiej reprezentacji podczas styczniowych zawodów w Sanoku. Mieszkający w Opolu zawodnik ze względu na odniesioną kontuzję musiał przedwcześnie zakończyć swoje występy w Rundzie Kwalifikacyjnej do Indywidualnych Mistrzostw Świata.
Wszystko wydarzyło się w dwudziestym wyścigu podczas niedzielnych zawodów. Na wejściu w łuk jadącego na trzeciej pozycji Polaka zaatakował przy krawężniku Michał Widera. Manewr ten się jednak nie powiódł, w efekcie obaj zawodnicy upadli na tor. Z powtórki wykluczony został Żerdziński, który w poniedziałek, podczas drugiego dnia zawodów, nie pojawił się już na torze. Dlaczego? Po upadku udał się do szpitala, gdzie lekarze unieruchomili kontuzjowaną rękę zakładając gipsową szynę. Jak obecnie czuje się Zdzisław Żerdziński, najstarszy zawodnik polskiej reprezentacji?
– Ręka jeszcze nie jest sprawna, do tego mam cały czas spuchnięty nadgarstek i czuję zdrętwienie kciuka. – mówi w przeprowadzonej dla naszego portalu rozmowie z Violettą Żerdzińską. – Mam nadzieje, że z czasem to sie rozejdzie i ból ustąpi. Dwa dni temu lekarze ściągnęli mi gipsową szynę. Obecnie stosuje maści rozgrzewające, ponadto staram się delikatnie rozruszać rękę.
W wypadku mocno ucierpiał motocykl, z którego korzysta zawodnik. Dość wiekowy sprzęt, humorystycznie określany mianem „Baśki” praktycznie nie nadaje się do dalszej eksploatacji. Jak wobec tego przedstawia się obecna sytuacja sprzętowa? – Nad motocyklem się jeszcze nie zastanawiałem – mówi. – W chwili obecnej mam zamówione kompletne podwozie motocykla, bez silnika.
Już w marcu biało-czerwoni po raz kolejny wystartują na lodowych arenach. Zobaczymy ich między innymi na torach w Szwecji, Norwegii oraz Holandii. Zapytany o szanse na występ podczas któregoś z turniejów odpowiedział: – Na dzień dzisiejszy start w jakichkolwiek zawodach jest wręcz niemożliwy. Ręka jest jeszcze na tyle osłabiona, że nie byłbym w stanie wcisnąć sprzęgła. Ciągle myślę o tym, aby jak najszybciej – jeszcze w bieżącym sezonie – wsiąść na motocykl, ponieważ to daje szanse kontynuacji wyścigów na lodzie. W chwili obecnej jestem optymistycznie nastawiony, co do dalszego mojego udziału w wyścigach.
Źródło: Radek Majewski
Viola Żerdzińska
Najnowsze
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
Niektórzy nazwą go SUV-em w stylistyce coupe, inni fastbackiem, a jeszcze inni powiedzą, że kojarzy im się “z nie wiadomo czym”. Nie można odmówić mu natomiast jednego – Peugeot 408 to bezsprzecznie piękne auto, a wciąż nietypowa na rynku mieszanka kilku rodzajów nadwozia dodaje mu dużego uroku i wyróżnia na ulicach. Bo powiedzmy sobie szczerze – […] -
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych
Zostaw komentarz: