Pech nie opuścił Ilki Minor w Rajdzie Szwecji

Po wypadku, do którego doszło pod koniec sezonu 2010 na Rajdzie ARBÖ Steiermark, gdzie Austriaczka po uderzeniu w skarpę doznała złamania jednego z kręgów kręgosłupa, skutkiem czego musiała wycofać się z udziału w 3 ostatnich rundach WRC 2010, pech zdaje się nie opuszać zawodniczniki.

Ilka Minor
fot. wrc.com

Tym razem Henning Solberg i jego pilotka, Ilka Minor zostali zmuszeni do wycofania się z walki podczas pierwszej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata w Szwecji. Drugi dzień Rally Sweden okazał się pechowym dla załogi Stobart M-Sport Ford Rally Team. Już na 2 kilometrze ósmego odcinka specjalnego norwesko- austriacka załoga dachowała. Co prawda nikomu nic się nie stało, jednak uszkodzenia klatki bezpieczeństwa były zbyt duże, aby załoga mogła powrócić do rywalizacji. 

Rajd zapowiadał się całkiem pomyślnie dla załogi Solberg/ Minor. Na odcinku testowym przed Rajdem Szwecji osiągnęli najlepszy czas przejazdu. Również Super Oes przejechali brawurowo, ku uciesze publiczności wykręcając „bączka”. Piątkowe przejazdy, pomimo bardzo śliskiej nawierzchni, pokonywali w bardzo dobrym tempie. Dowodem tego jest dwukrotne uzyskanie czasu przejazdu na odcinakach w czołowej trójce, co uplasowało ich pod koniec dnia na piątej pozycji w klasyfikacji generalnej. Sobotni poranek, nie okazał się równie pomyślny jak poprzednie dni. Problemy ze wspomaganiem kierownicy jeszcze przed startem odcinka,  wpłynęły negatywnie na koncentracje załogi, dodatkowych emocji dostarczyło 4 minutowe spóźnienie na start odcinka. Wszystko to negatywnie wpłynęło na dalsze losy załogi. Niestety już na drugim kilometrze odcinka, Henning chcąc osiągnąć jak najlepszy czas, niepoprawnie dobrał tor przejazdu przez jeden ze szczytów, czego skutkiem było zahaczenie o bandę śnieżną, co przy dużej prędkości doprowadziło do dachowania. Nikt z załogi nie ucierpiał, niestety uszkodzenia auta okazały się zbyt poważne, aby kontynuować rajd. 

Ilka MINOR urodzona w 1975 roku w Austrii, ma obecnie na swoim koncie 79 startów w Rajdowych Mistrzostwach Świata. 

fot. wrc.com

Ilka Minor rozpoczęła swoją rajdową karierę w rodzinnej Austrii w 1994 roku, startując Toyotą Celica ( grupa N) razem z Achimem Mörtl w mistrzostwach kraju. Minor bardzo szybko odnalazła się na rodzimej scenie rajdowej, co po 3 latach zaprocentowało awansem do elity środowiska motorsportowego. W 1997 roku razem z Achimem przesiedli się do Subaru Impreza 555, nomen omen auta, którym w tym samym roku załoga Hołowczyc/ Wisławski zdobyła tytuł Mistrza Europy. Rok później Austriaczka miała okazję wystartować jako pilot Manfreda Stohl’a w Rajdzie Nowej Zelandii (WRC). Duet tych dwojga okazał się być strzałem w dziesiątkę, a sama Minor od tego momentu zagościła na stałe w WRC. Począwszy od 1999 roku, do 2007 razem ze Stohl’em zaliczyli 67 imponujących starów w cyklu Rajdowych Mistrzostw Świata, zasiadając za sterami między innymi: Mitsubishi, Fiata, Toyoty, Forda, Peugeota, Citroena i Hyundaia. Sześciokrotnie udało im się dostać na podium. Najszczęśliwszy pod tym względem był Rajd Australii, gdzie udało im się to dwukrotnie w roku 2005 i 2006. Pozostałe cztery imprezy, które kończyli w pierwszej trójce to rundy na Cyprze, w Nowej Zelandii, Meksyku oraz Walii. 2008 i 2009 rok dla Minor i Sthol’a to czas, kiedy rozpoczęli starty zasilanym gazem ziemnym Subaru Impreza, zajmując w 2009 roku drugie miejsce w ogólnej klasyfikacji Mistrzostw Austrii. Kolejny rok, Ilka Minor postanowiła spędzić na prawym fotelu Forda Focus RS WRC, zostając tym samym pilotem Henninga Solberg’a. Mimo dołączenia do zespołu Stobart M-Sport Ford Rally Team, Minor nie może zaliczyć 2010 roku do udanych, ze względu na wypadek, do którego doszło pod koniec sezonu w rajdzie ARBÖ Steiermark-Rallye . Austriaczka po uderzeniu w skarpę doznała złamania jednego z kręgów. To wykluczyło ją z udziału w 3 ostatnich rundach WRC 2010.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze