Passat wypuszcza za sobą zasłonę dymną

Diesel podobno musi dymić. Czasami rzeczywiście może zdarzyć się mu plunąć małym kłębem, ale ten przypadek to już gruba przesada.

Czarny dym z rury auta z silnikiem wysokoprężnym może pojawić się podczas gwałtownego przyspieszania. Jeśli obecny jest ciągle, to zapewne wina układu wtryskowego. Biały dym z kolei oznacza wyciek płynu chłodniczego, a niebieski spalanie oleju.

Proste? To teraz popatrzcie na to nagranie i spróbujcie zdiagnozować usterkę tego Volkswagena Passata. Prawdziwa zasłona dymna!

Najnowsze

Kaski dla dzieci Shiro SH-829

Shiro SH-829 to kaski w pełni dostosowane do fizjonomii dzieci oraz z grafiką, która ma szansę się im spodobać.

Shiro SH-829 to model kasku w pełni dostosowanego do używania przez dzieci. Polistyrenowa skorupa ABS o dużej gęstości nie tylko chroni głowę, dodatkowo dzięki niskiej wadze (950 g) nie obciąża dziecięcych kręgów szyjnych.

Ergonomicznie zaprojektowane wnętrze kasku zapewnia idealne dopasowanie, a wykonane jest z antyalergicznych tkanin Cool Max/Dry Max, certyfikowanych przez Applus IDIADA. Dzięki temu wyściółka dobrze izoluje oraz utrzymuje się w stanie suchym i świeżym, także w upalne dni.

Szyba z poliwęglanu jest korygowana pod kątem optycznym, celem uzyskania panoramicznego obrazu, bez zniekształceń. Ma zwiększoną odporność na uszkodzenia i deformacje, a także system szybkiej wymiany Quick and Easy.

Aerodynamiczny system wentylacji Advanced Air Flow kieruje powietrze od przodu do tyłu, wypychając w ten sposób ciepło i wilgoć z kasku. Kask można szybko zapiąć i rozpiąć dzięki zastosowanemu zapięciu mikrometrycznemu.

Dziecięcy kask Shiro SH-829 występuje w rozmiarach: YS, YM, YL oraz w 4 malowaniach:

African Kid NOWOŚĆ 2019

Comic II Kid

Moteli II Kid

Enjoy Kid

Najnowsze

Niezdecydowanie za kierownicą przyczyną stłuczki?

Nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu to jedna z najczęstszych przyczyn kolizji drogowych. Oto przykład z jak błahego powodu może dojść do takiej sytuacji.

Zwykle uważa się, że kolizje powodują kierowcy jeżdżący brawurowo, tacy, którzy nie poczekają spokojnie, tylko zawsze muszą się przed kogoś wcisnąć. Ale do niebezpiecznej sytuacji może również doprowadzić niezdecydowanie.

Tak było w tym przypadku. Z drogi podporządkowanej wyjeżdżała kobieta za kierownicą Land Cruisera. Robiła to w sposób powolny i mało zdecydowany, a co gorsza nie zauważyła zbliżającego się samochodu. Kiedy już go dostrzegła, po prostu zatrzymała się na środku drogi.

Najnowsze

Mercedes Concept EQV – elektryczny van klasy premium

Na bazie Concept EQV Mercedes planuje zbudować pojazd produkowany seryjnie, który zostanie przedstawiony jesienią, na tegorocznych IAA Cars we Frankfurcie.

Concept EQV ma kompaktowy napęd elektryczny (eATS) o mocy 150 kW. Silnik elektryczny, skrzynia biegów ze stałymi przełożeniami, układ chłodzenia tworzą integralną całość. Energia jest dostarczana przez akumulatory litowo-jonowe o łącznej pojemności 100 kWh, dzięki czemu pojazd ma zasięg do 400 km. Prędkość maksymalna modelu to 160 km/h.

Pojazd można wygodnie ładować w domu za pomocą ładowarki Mercedes-Benz Wallbox lub zwykłego gniazdka. Dostępna jest również funkcja szybkiego ładowania: w ciągu zaledwie 15 minut bateria może być naładowana energią wystarczającą do pokonania odległości około 100 kilometrów.

Dzięki zainstalowaniu akumulatora w podłodze pojazdu, cała przestrzeń wewnętrzna dostępna jest bez ograniczeń. Tak więc, na przykład, wyposażony w sześć pojedynczych foteli Concept EQV staje się typowym pojazdem typu shuttle bus, który spełnia wszystkie wymogi transportu VIP. Inne konfiguracje siedzeń sprawiają, że samochód staje się praktycznym miejskim pojazdem rodzinnym (maksymalnie 8-osobowym), a także umożliwia łatwy transport sprzętu sportowego i rekreacyjnego.

Concept EQV korzysta również z obszernego ekosystemu elektromobilności oferowanego przez tę markę technologiczną. Począwszy od kompleksowego doradztwa i palety usług, aż po infrastrukturę ładowania, a nawet zmodyfikowany system nawigacji, który uwzględnia poziom naładowania baterii. Pojawią się również aplikacje, które umożliwią na przykład zdalną kontrolę temperatury wnętrza lub płatności bezgotówkowe w publicznych stacjach ładowania.

Całe nadwozie jest pomalowane lakierem high-tech silver, a zderzak zyskuje niepowtarzalny wygląd dzięki dużym wlotom powietrza i dwóm szerokim chromowanym wstawkom umieszczonym na zewnętrznych krawędziach. Reflektory LED podkreślają prezencję pojazdu, podobnie jak grill z chromowanymi wstawkami i pasek LED – charakterystyczna cecha rodziny EQ

Era elektromobilności ukształtowała nie tylko nadwozie Concept EQ. Również we wnętrzu zachowana została chłodna stylistyka. Utrzymany w stylu technologicznej elegancji kokpit zapewnia intuicyjną obsługę. Podstawą interakcji jest system informacyjno-rozrywkowy MBUX, który łączy w sobie samouczący się system sterowania głosowego z innowacyjnymi funkcjami łączności.

Zgodnie z designem marki EQ, skórzane obicie deski rozdzielczej w kolorze „Midnight Blue” zostało wzbogacone pasmami w kolorze różowego złota, które imitują miedziane druty. Ten ciepły akcent podkreśla efekt przyjaznego wnętrza domu. Uwagę przyciągają też kolory obramowania różnych elementów. W systemie infotainment emanuje elegancją i ciepłem różowe złoto, ale touchpad i włącznik światła mają kontur w kolorze ciemnego chromu, a otwory wentylacyjne otacza srebrna poświata. Ciemnobłękitna skóra nappa pokrywa podłokietniki, tworząc z różowo-złotymi szwami ciekawy kontrast. Ten sam efekt powstaje dzięki przeszyciom wzdłuż siedzeń. Z kolei zastosowanie czarnej skóry nappa na poduszkach siedzeń, a ciemnobłękitnej na elementach oparć siedzeń pokazuje możliwości zastosowania różnych komponentów kolorystycznych. W rezultacie całe wnętrze utrzymane jest w tym kontrastującym podziale: błękit dominuje w górnej części deski rozdzielczej, a czerń w dolnej – nie tylko jest elegancki, ale podkreśla technologiczny charakter wnętrza.

Najnowsze

Mercedes SLC Final Edition – wspominając protoplastę

SLK debiutował jako seryjny model w 1996 roku i wzbudził niemałą sensację, za sprawą swojego sztywnego dachu oraz, nietypowym jak na Mercedesa, żółtym kolorze. Teraz model SLC, potomek SLK, debiutuje w specjalnej edycji Final Edition, która na wspomnienie tamtej premiery jest oferowana w „słonecznie żółtym” kolorze.

Nabywcy odmian SLC 180, 200 i 300 mają do wyboru dwie wersje stylizacji. Klienci, którzy zdecydują się na standardowy, czarny odcień nadwozia lub lakiery czerń obsydianu albo szary selenit, otrzymają SLC z przednim zderzakiem AMG z listwami ozdobnymi ze srebrnym, chromowanym wykończeniem (dolna część zderzaka).  I odwrotnie, w połączeniu z żółtym lub białymi kolorami karoserii dolne elementy ozdobne zostają wykończone na czarno. Co więcej, w przypadku jasnych odcieni na czarno lakierowane są też klamki drzwi, lusterka boczne i tylna listwa. Wspólną cechą wszystkich konfiguracji jest plakietka „SLC Final Edition” na przednich błotnikach. Uwagę przyciągają również 5-ramienne18-calowe obręcze AMG z lekkich stopów z czarnym, lśniącym wykończeniem.

Specjalny model bazuje na linii AMG, która w standardzie zawiera zderzaki w stylizacji AMG, sportowe zawieszenie z obniżonym o 10 mm prześwitem (z tej opcji można zrezygnować) oraz wydajniejszy układ hamulcowy z perforowanymi tarczami hamulcowymi i przednimi zaciskami z napisem „Mercedes-Benz”.

Wnętrze SLC Final Edition wyróżnia się dwukolorową, skórzaną tapicerką nappa w czarno-srebrnej tonacji o perłowej fakturze, wzbogaconą o kontrastowe szare przeszycia. Ten sam szary odcień mają pasy bezpieczeństwa. Wyjątkowość kabiny podkreślają skórzane wstawki z deseniem przypominającym włókno węglowe na zagłówkach i w górnej części oparć foteli. Zagłówki oraz dźwignię automatycznej przekładni zdobi srebrny napis „SLC”, a okładziny na desce rozdzielczej i konsoli środkowej mają lśniące, aluminiowe wykończenie. Standardowo montowana trójramienna, wielofunkcyjna sportowa kierownica łączy „karbonową” skórę w górnej i dolnej części wieńca z gładką skórą nappa w obszarze uchwytu. Dodatkowo wyróżniają ją spłaszczenie u dołu oraz srebrne manetki zmiany biegów.

Ponadto standardowa specyfikacja SLC Final Edition obejmuje czarne dywaniki z haftowanym logo, ogrzewanie okolic karku Airscarf, podgrzewane fotele oraz pakiet pamięci dla siedzeń, kolumny kierownicy i lusterek bocznych. Pakiet ten zawiera również 4-kierunową regulację podparcia lędźwiowego – zarówno dla kierowcy, jak i pasażera.

AMG SLC 43 Final Edition cechuje się bardziej sportową stylizacją – m.in. z żółtym lakierem i szeregiem czarnych elementów o wysokim połysku. Należą do nich: przedni spojler, poprzeczki wlotów powietrza, podstawa trójramiennej gwiazdy, element ozdobny tylnego pasa, obudowy bocznych lusterek i klamki drzwi. W dynamiczny wizerunek roadstera wpisują się matowoczarne, 5-ramienne obręcze kół AMG z lekkich stopów (o średnicy18 cali) z żółtym rantem i oponami w rozmiarze 235/40 R 18 z przodu i 255/35 R 18 z tyłu.

We wnętrzu znalazła sie czarno-srebrna skórzana tapicerka z szarymi przeszyciami i pasami bezpieczeństwa, a także elementy ze skóry o wzorze włókna węglowego. Sportowa kierownica AMG Performance obszyta mieszanką dwóch typów skóry – „karbonowej” i nappa – wyróżnia się szarym pierścieniem na godzinie 12 i dodatkowym emblematem „AMG EDITION”.

SLC Final Edition jest już dostępny w salonach Mercedesa, a jego ceny startują od 182 519 zł.

Najnowsze