
Volkswagen Passat B6 – silniki najpopularniejszej w Polsce „używki”
Spośród wszystkich silników montowanych w Volkswagenie Passacie B6 tylko benzynowe 1,6 o mocy 102 KM występowało wcześniej w ofercie koncernu, ponieważ reszta to zupełnie nowe silniki. Te posiadające oznaczenie FSI mają bezpośredni wtrysk paliwa, zaś TSI ponadto turbodoładowanie.
Bogata oferta silników wysokoprężnych to standard w przypadku Passata. Początkowo montowano jeszcze legendarne 1.9 TDI o mocy 105 KM, lecz później w ofercie zastąpił je silnik o identycznej mocy, ale uzyskiwanej z pojemności 1.6 litra. Dzięki wtryskowi Common Rail udało się osiągnąć rygorystyczne normy spalania – Euro 5.
Ponadto w ofercie występował silnik 2.0 TDI w różnych wariantach mocy (od 110 do 170 KM). W pierwszych latach produkcji był on wyposażony w pompowtryskiwacze, które później zostały zastąpione nowoczesnym układem Common Rail.
Silniki benzynowe:
- 1.4 TSI – 1398 cm³ o mocy 122KM;
- 1.4 TSI EcoFuel – 1398 cm³ o mocy 150 KM;
- 1.6 16V – 1595 cm³ o mocy 102 KM;
- 1.6 FSI – 1598 cm³ o mocy 115 KM; skrzynia biegów M6/A6-(Tiptronic)
- 1.8 TSI – 1798 cm³ o mocy 160 KM; skrzynia biegów M6/A6-(DSG)
- 2.0 FSI – 1984 cm³ o mocy 150 KM; skrzynia biegów M6 (napęd przedni/4 Motion)/A6-(Tiptronic)
- 2.0 TSI – 1984 cm³ o mocy 200 KM; skrzynia biegów M6/A6-(Tiptronic)
- 3.2 FSI VR6 – o mocy 250 KM; skrzynia biegów M6/(4 Motion)/A6-(DSG)
- R36 3.6 FSI VR6 – o mocy 300KM; skrzynia biegów M6/(4 Motion)/A6-(DSG)
Silniki wysokoprężne:
- 1.6 TDI 16V (CR) 1598 cm³ o mocy 105 KM;
- 1.9 TDI (PD) – 1896 cm³ o mocy 105 KM; skrzynia biegów M5;
- 2.0 TDI 16V (CR) – 1968 cm³ o mocy 110 KM;
- 2.0 TDI (PD) – 1968 cm³ o mocy 136 KM;
- 2.0 TDI (PD) – 1968 cm³ o mocy 140 KM;
- 2.0 TDI 16V (PD) – 1968 cm³ o mocy 140 KM;
- 2.0 TDI 16V (CR) – 1968 cm³ o mocy 140 KM; skrzynia biegów M6 (napęd przedni/4 Motion)/A6-(DSG)
- 2.0 TDI 16V (CR) – 1968 cm³ o mocy 143 KM;
- 2.0 TDI 16V (PD) – 1968 cm³ o mocy 170 KM;
- 2.0 TDI 16V (CR) – 1968 cm³ o mocy 170 KM; skrzynia biegów M6/A6-(DSG)
Najnowsze
-
Chińskie baterie litowo-jonowe biją rekordy! 520 km zasięgu w 5 minut – czy to koniec ery spalinówek?
Wyobrażasz sobie ładowanie elektryka na 500 km w czasie krótszym niż poranna kawa? Chińscy giganci właśnie tego dokonali - ich najnowsze baterie biją rekordy szybkości ładowania! -
6. Rajd Motocyklowy Weteranów – relacja z hołdu bohaterom
-
6. Rajd Motocyklowy Weteranów – hołd na dwóch kołach dla tych, którzy nie wrócili z misji. Start już 24 kwietnia!
-
Od kartingu do F1 Academy? Kornelia Olkucka walczy o marzenia we włoskiej Formule F4!
-
XPENG P7, G6 i G9 – wideo z pierwszych jazd w Polsce! Ceny, dane techniczne, rywale. Oto chińskie modele, które rzucają rękawicę Tesli
Zostaw komentarz: