Otwarcie Sezonu Motocyklowego na Bemowie

Przed południem, w sobotę 25 maja o godzinie 10.00 rozpoczęło się dziesiąte Ogólnopolskie Otwarcie Sezonu Motocyklowego i Wiosenna Wystawa Motocykli na warszawskim Bemowie.

Fot. Kubiak Enterprise

Wśród atrakcji czekały na Was liczne konkursy sprawnościowe na motocyklach, wystawa motocykli i akcesoriów motocyklowych, jadło z grilla, fantastyczna muzyka i spotkanie w gronie pozytywnie zakręconych motocyklistów.

Przez cały sobotni dzień na terenie imprezy miała miejsce akcja honorowego krwiodawstwa.

Parada motocyklowa ruszyła o godzinie 15:00 w sobotę z terenu imprezy (początek ustawiania kolumny o 14:30).

Przejazd odbył się pod nadzorem policji poniższą, wytyczoną trasą:

– Piastów Śląskich, (w lewo w ….)
– Powstańców Śląskich, (w prawo w ….)
– Gen. Maczka (Nowopowązkowska), (prosto w ….)
– Powązkowska, (prosto w ….)
– Dzika, (w prawo w …)
– Al. Jana Pawła II, (w lewo w ….)
– Al. Solidarności, (do placu Bankowego i w prawo w ….)
– Marszałkowska, (w prawo w ….)
– Al. Jerozolimskie, (do Dworca Zachodniego i w prawo w ….)
– Al. Prymasa Tysiąclecia, (w lewo w ….)
– Górczewską, (w prawo w ….)
– Powstańców Śląskich, (w lewo w ….)
– Piastów Śląskich (powrót na teren imprezy).

W niedzielę, 26 kwietnia o 14:00 tradycyjnie odbyło się święcenie motocykli. Ponadto w niedzielę prowadzono akcje organizowane przez Automobilklub Polski, mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

Organizator: Kubiak Enterprise – Michał Kubiak
www.otwarciesezonu.com.pl

Najnowsze

Madusa – kobieca twarz Monster Jam

Na zdjęciach dla Vanity Fair jest kobieca i zmysłowa. Mało komu przyszłoby do głowy, że potrafi ujarzmić pięciotonowego Monster Trucka. Madusa to jedyna kobieta, której udało się wygrać światowe finały Monster Jam. W maju na Stadionie Śląskim w Chorzowie podczas zawodów ORLEN Monster Jam zasiądzie za kierownicą jednego z najpotężniejszych samochodów sportowych na świecie. Motoryzacyjnych fanek i Motocainy nie może tam zabraknąć!

fot. Orlen

Madusa to jedyna kobieta, która wystartuje w europejskiej odsłonie Monster Jam 2009 European Tour i jedyna, której udało się dwukrotnie zdobyć tytuł mistrzyni świata w tej dyscyplinie. Swojego imiennika, „Madusa” prowadzi z powodzeniem od 1999 roku. Jest międzynarodową supergwiazdą – nie tylko w rywalizacji Monster Jam; to wielokrotna mistrzyni świata we wrestlingu, w świecie sportu postrzegana jako swoista femme fatale.

Już w maju podczas jedynych w Polsce zawodów Monster Jam, które odbędą się na Stadionie Śląskim w Chorzowie, na własne oczy będziemy mogły zobaczyć, jak ta niezwykła kobieta radzi sobie z jednym z najpotężniejszych samochodów sportowych na świecie, pokonując tor przeszkód zbudowany m.in. z wraków samochodów osobowych, vanów, przyczep kampingowych oraz kilkutonowych autobusów.

Debra Miceli, bo tak naprawdę brzmi jej nazwisko, zaczynała swoją karierę w 1984 roku, pierwsze kroki stawiając we wrestlingu. Swój sukces zawdzięcza wytrwałości i konsekwencji – początkowo walczyła cztery razy w tygodniu, zarabiając po kilka dolarów za walkę, podróżując vanem w kiepskich warunkach i dzieląc pokój hotelowy z pięcioma osobami. Przy niskich zarobkach straciła dom, samochód i prawie zbankrutowała, ale jej kariera przypomina spełnienie „amerykańskiego snu”. Niebawem w wielkim stylu „odbiła się od dna”. Walki kobiecego wrestlingu toczyła w Stanach Zjednoczonych oraz Japonii, gdzie jako pierwsza nie-Japonka otrzymała kontrakt długoterminowy. Dzięki spektakularnemu sukcesowi w kraju kwitnącej wiśni zyskała zainteresowanie i sympatię mediów.

fot. Orlen

W serii Monster Jam startują gigantyczne półciężarówki na charakterystycznych, monstrualnych kołach o średnicy blisko 1,7 m i mocy 1500 koni mechanicznych! Rywalizacja odbywa się tylko na największych stadionach świata, na których budowane są specjalne tory ziemne (tzw. dirt). Podczas polskiej odsłony Orlen Monster Jam zostaną rozegrane dwie konkurencje. Emocjonujący wyścig równoległy oraz freestyle, czyli 90 sekund bezkompromisowego miażdżenia wraków i potężnych skoków z ziemnych ramp. W przerwie igrać z grawitacją będą zawodnicy FMX (Freestyle MotoCross) z grupy fmx4ever.  

Swój udział w zawodac zapowiedziała ścisła, światowa czołówka; zobaczymy rywalizację wielokrotnych mistrzów świata. Nie zabraknie kultowego zespołu Grave Digger i Maximum Destruction oraz aktualnego mistrza świata w kategorii freestyle Damona Bradshaw, który zasiądzie za kierownicą El Toro Loco. 

Monster Jam to jedno z najważniejszych wydarzeń w sportach motorowych w USA. Od 25 lat, kiedy to po raz pierwszy zorganizowano zawody, format ten cieszy się za oceanem niesłabnącą popularnością. Rocznie tylko w USA odbywa się ponad 350 imprez Monster Jam, a roczna sprzedaż biletów osiąga poziom 3,5 mln sztuk! W tym sezonie zawody te odbędą się po raz pierwszy w Europie Wschodniej, a Polska edycja jest zarazem inauguracją europejskiego tour’u! Jest to także start nowego projektu – Orlen Power Inspiration – platformy marketingowej, która w przyszłości będzie promować wydarzenia podobnej rangi. 

Bilety na Monster Jam są do nabycia w punktach sprzedaży Eventim na terenie całego kraju (min. Empik, Media Markt, Saturn Planet i inne), przez Internet na  www.eventim.pl  i na wybranych stacjach Orlen. Ceny biletów (w zależności od sektorów): 90 zł i 120 zł 

ORLEN MONSTER JAM 30 maja 2009 r., Stadion Śląski w Chorzowie, start o godz. 20.00

PIT PARTY (Pola Marsowe): 14.00 – 17.00, wstęp tylko do godziny 16.00 

Więcej informacji na: www.orlenmonsterjam.pl

Najnowsze

Weekend F1 w Bahrajnie rozpoczęty

Na pięknie przygotowanym torze w Bahrajnie poranna sesja treningowa zdawała się przywracać zeszłoroczny porządek w stawce Formuły 1.

Piątkowe obserwacje Roberta
fot. BMW Motorsport

Na czele tabeli znalazł się Lewis Hamilton a za nim dwóch kierowców BMW Sauber. Swoje najlepsze czasy uzyskali oni na oponach z bardziej miękkiej mieszanki. McLaren zastosował nową wersję zmodyfikowanego dyfuzora. Jak stwierdził szef zespołu Martin Whitmarsh jest to adaptacja rozwiązania używanego w trakcie GP Chin zwiększająca nieco siłę docisku. Obecny lider w klasyfikacji kierowców Jenson Button uzyskał piąty czas a jego kolega z zespołu Brawn GP Rubens Barrichello siódmy. Zwycięzcy ostatniego Grand Prix Sebastian Vettel i Mark Webber wypełniając swój program treningowy uzyskali odpowiednio dwunasty i dziewiąty czas. Bridgestone wybrał na tor Sakhir super miękkie i średnie opony. Mimo temperatury wynoszącej ponad 50 stopni Celsjusza doprowadzenie twardszych opon do odpowiedniej temperatury nastręczało kierowcom nieco trudności.

Na wyścig w Bahrajnie zmian dokonano w bolidach Renault. Nelson Piquet jeździł dziś z dyfuzorem jaki miał w swoim samochodzie Fernando Alonso tydzień temu w Chinach. Dla Hiszpana przygotowano nowe rozwiązanie. Zespół Force India wprowadził pakiet, który wydaje się pozwalać Adrianowi Sutilowi
i Giancarlo Fisichelli na zmniejszenie nieco dystansu do lepszych zespołów. Trzeba pamiętać, że Sutil miał szansę na zdobycie punktowanej pozycji w GP Chin. Lepsze wyniki po wprowadzeniu nowych rozwiązań mogą więc być zapowiedzią zwyżkującej dyspozycji Force India.

Decyzje dotyczące użycia KERS podejmowane są przez zespoły z wyścigu na wyścig. W piątkowych sesjach treningowych w Bahrajnie systemu używali kierowcy McLaren, Renault, BMW Sauber i Felipe Massa z Ferrari. Ze względu na trzy długie proste Sakhir jest jednym z torów, na którym system ten może przynieść zdecydowanie korzyść

Poz.

Nr

Kierowca

Zespół

Czas

Różnica

Liczba
okrążeń

1

1

Lewis Hamilton

McLaren Mercedes

1:33.647

19

2

6

Nick Heidfeld

BMW Sauber

1:33,907

0,260

17

3

5

Robert Kubica

BMW Sauber

1:33.938

0,291

17

4

16

Nico Rosberg

Williams

1:34.227

0,580

24

5

22

Jenson Button

Brawn GP

1:34.434

0,787

15

6

2

Heikki Kovalainen

McLaren Mercedes

1:34.502

0,855

24

7

23

Rubens Barrichello

Brawn GP

1:34.531

0,884

18

8

3

Felipe Massa

Ferrari

1:34.589

0,942

17

9

14

Mark Webber

Red Bull

1:34.827

1,180

21

10

4

Kimi Raikkonen

Ferrari

1:34.827

1,180

19

11

17

Kazuki Nakajima

Williams

1:34,880

1,233

24

12

15

Sebastian Vettel

Red Bull

1:34.938

1,291

21

13

8

Nelsinho Piquet

Renault

1:34,974

1,327

21

14

20

Adrian Sutil

Force India

1:35,021

1,374

18

15

9

Jarno Trulli

Toyota

1:35.036

1,389

22

16

21

Giancarlo Fisichella

Force India

1:35.042

1,395

16

17

10

Timo Glock

Toyota

1:35.333

1,686

20

18

7

Fernando Alonso

Renault

1:35.348

1,701

24

19

11

Sebastien Bourdais

Toro Rosso

1:35.353

1,706

22

20

12

Sebastien Buemi

Toro Rosso

1:35.369

1,722

15

Nico Rosberg, Williams
fot. Williams

O swojej obecności przypomniał po południu „książę treningów” czyli kierowca Williamsa Nico Rosberg. Na jedenaście odbytych w tym sezonie sesji treningowych po raz siódmy uzyskał najlepszy czas. Był to wynik lepszy o ponad 0,3 sekundy od porannego rezultatu Lewisa Hamiltona. Pod koniec sesji z drugim czasem na linii mety zameldował się Fernando Alonso spychając na trzecią pozycję Jarno Trulliego z Toyoty. Po porannej ewaluacji opon i dostosowywaniu ustawień bolidów wszyscy kierowcy przejechali znacznie dłuższy dystans niż w pierwszej sesji, koncentrując się na symulacji wyścigu.
Sesja przebiegała spokojnie. Szerokie strefy wokół newralgicznych punktów umożliwiały bezpieczne wycieczki poza tor Adrianowi Sutilowi, Lewisowi Hamiltonowi, Timo Glockowi i Jarno Trulliemu.
Gdyby porównać końcówkę tabeli wyników z którąś z tabel zeszłorocznych wygląda ona naprawdę jakby ktoś w odwrotnej kolejności wpisał nazwiska kierowców. Trzeba oczywiście wziąć pod uwagę, że treningi niekoniecznie stanowią reprezentację prawdziwego układu sił i mieć nadzieję, że Robert Kubica miał w swoim bolidzie bardzo dużo paliwa w drugiej sesji treningowej. 

 

Poz.

Nr

Kierowca

Zespół

Czas

Różnica

Liczba
okrążeń

1

16

Nico Rosberg

Williams

1:33.339

36

2

7

Fernando Alonso

Renault

1:33.530

0,191

25

3

9

Jarno Trulli

Toyota

1:33.616

0,277

37

4

15

Sebastian Vettel

Red Bull

1:33.661

0,322

29

5

14

Mark Webber

Red Bull

1:33.676

0,337

32

6

22

Jenson Button

Brawn GP

1:33.694

0,355

35

7

20

Adrian Sutil

Force India

1:33,763

0,424

30

8

10

Timo Glock

Toyota

1:34.764

0,425

37

9

23

Rubens Barrichello

Brawn GP

1:33.885

0,546

30

10

17

Kazuki Nakajima

Williams

1:33,899

0,560

36

11

1

Lewis Hamilton

McLaren Mercedes

1:33.994

0,655

30

12

21

Giancarlo Fisichella

Force India

1:34.025

0,686

23

13

12

Sebastien Buemi

Toro Rosso

1:34.127

0,788

37

14

11

Sebastien Bourdais

Toro Rosso

1:34.366

1,027

26

15

8

Nelsinho Piquet

Renault

1:34,411

1,072

29

16

3

Felipe Massa

Ferrari

1:34.564

1,225

34

17

5

Robert Kubica

BMW Sauber

1:34,605

1,266

31

18

4

Kimi Raikkonen

Ferrari

1:34.670

1,331

28

19

2

Heikki Kovalainen

McLaren Mercedes

1:34.764

1,425

35

20

6

Nick Heidfeld

BMW Sauber

1:34,790

1,451

33

 

Najnowsze

Wiosna w Hondzie

Dealerzy Hondy przygotowali specjalnie dla Was akcję "Wiosna u dealerów Hondy". Jeśli jesteś właścicielem motocykla marki Honda, odwiedź najbliższy autoryzowany serwis.

fot. Honda

W dniach 8-10 maja 2009 Honda Poland organizuje akcję „Wiosna u dealerów Hondy”. W tym okresie klienci autoryzowanych, motocyklowych stacji serwisowych Hondy będą mogli skorzystać ze specjalnie przygotowanej dla nich oferty.

 Obejmuje ona bezpłatne sprawdzenie stanu technicznego motocykla oraz atrakcyjne rabaty:
* 20% – na oryginalne akcesoria oraz części Honda;
* 20% – na oleje Honda, w tym filtr oleju i wymiana gratis;
* 25% – na oleje Castrol, w tym wymiana gratis;
* 20% – na opony Pirelli.

Wiosenna akcja serwisowa ma na celu sprawdzenie stanu technicznego motocykli przed okresem wakacyjnym, a tym samym poprawę poziomu bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego.

Najnowsze

Poradnik: jak jeździć na motocyklu i zachować kobiecość

Bycie kobietą bywa skomplikowane, a bycie kobietą i w dodatku motocyklistką, wymaga czasem zdolności niemalże ekwilibrystycznych. Wydaje się, że mężczyznom pod względem godzenia pasji motocyklowej np. z kwestiami zawodowymi czy rodzinnymi jest dużo łatwiej...

fot. P. Sołtysik

Mężczyźni zwykle nie malują się, nie noszą długich paznokci, biżuterii, spódnic czy pasujących do nich szpilek. No i te włosy. Ich nie wymagają aż tylu zabiegów by prezentowały się w miarę „normalnie” po zdjęciu kasku. Przynajmniej odpada im kilka typowo kobiecych zagadnień i dylematów. Bo jakże np. rozwiązać kwestię ładnego wyglądania – nie tylko w trakcie jazdy na motocyklu  – ale też przed i po niej?

No i w końcu, mężczyznom posiadanie czy spodziewanie się dziecka, nie wywraca „sezonu” do góry nogami.

Codziennie jeździć do pracy na motocyklu i wozić ciuchy do przebrania się? Zorganizować sobie w firmie szafę z dyżurnym kompletem lub dwoma? Okupować „pracową łazienkę przez pół godziny” celem przypudrowania nosa i zrobienia makijażu? Czy zakładać balaklawę (rodzaj kominiarki) i wyjeżdżać z domu w gotowym make-up’ie? Nie byłoby pewnie takich dylematów gdyby się pracowało w serwisie motocykli, jeśli jednak praca wymaga pełnienia pewnych funkcji reprezentacyjnych, zapędy motocyklowe często zostają odwieszone na kołek.

Jeżeli motocykl stanowi integralną część życia codziennego, jak mycie zębów i czysta bielizna, to sprawa wydaje się oczywista. Wszędzie, zawsze i wyłącznie na dwóch kołach. Jeśli traktowany jest natomiast jako pasja i hobby, częściej dochodzi do kompromisu. Jak radzą sobie motonitki? Wygrywa logistyka i praktycyzm.

Jeżdżące dziewczyny z forum motocyklowego Motocykl i Dziewczyna radzą:

  • jeśli praca tego wymaga, przygotuj komplet (dwa) na zmianę, trzymaj w firmowej szafie i wpadaj do pracy nieco wcześniej – nie tylko dzięki ominięciu na motocyklu korków – ale po to, by zdążyć się przebrać;
  • można wozić w kufrze lub plecaku te części garderoby, które nie zajmują dużo miejsca (lekkie obuwie, biżuteria etc.) lub są odporne na gniecenie (dżinsy, spódnica z niegniotącego się materiału etc.);
  • w wersji bardziej ekstremalnej: spódnicę można schować pod spodniami przeciwdeszczowymi, a górną część garderoby pod kurtką motocyklową, uprasowanie na tym często jednak traci, ale to wersja dla tych, którym szkoda poświęcać czas zaoszczędzony na motocyklu dla biurowych przebieranek;
  • używaj balaklawy (kominiarki): jeśli się malujesz nie ubrudzisz kasku kosmetykami, w pracy wystarczy tylko lekko poprawić makijaż ust, zwykle też fryzura nie będzie wymagała większej interwencji;
  • stosuj kosmetyki do włosów np. w spraju zawierające jedwab: włosy nie będą się elektryzowały;
  • jeśli masz grzywkę, lepiej jednak ją zapuść – na efekt grzywki spod kasku nie ma mocnych;
  • długie paznokcie: jeśli bez tipsów nie możesz żyć, zmień rękawiczki na takie pod które się zmieszczą, lub jeździj w bezpalcowych;
  • więcej luzu i przejmowania się tym, co ludzie pomyślą i jak się wygląda.

Kto powiedział, że jeżdżenie na motocyklu nie jest kobiece?

Najnowsze