Oto najlepsze silniki 2015 roku
Ward`s Auto co roku przygotowuje zestawienie najlepszych silników. Zobacz, na które jednostki warto obecnie zwrócić uwagę.
Podczas zakupów często zwracamy uwagę na różnego rodzaju rankingi. Oczywiście zakup samochodu to nie to samo, co pralki czy telewizora, ale warto wiedzieć, które konstrukcje są na topie.
Podczas tworzenia tegorocznego rankingu specjaliści w Ward`s ocenili 37 różnych jednostek napędowych. W tej grupie znalazło się aż 15 silników czterocylindrowych wspomaganych przez turbodoładowanie. To pokazuje, którędy podążają producenci w dzisiejszych czasach. Na liście pojawiły się cztery jednostki elektryczne oraz rewolucyjny silnik zasilany wodorem.
Oto lista najlepszych jednostek 2015 roku wg Ward`s oraz samochodów, w których je spotkacie:
BMW i3 – silnik elektryczny 27 kW
Chevrolet Corvette Stingray – 6.2 V8
Dodge Challenger SRT Hellcat – 6.2 Supercharged V8
Ford Fiesta – 1.0 EcoBoost
Hyundai Tucson Fuel Cell Vehicle – 100-kW ogniwo wodorowe
Mini Cooper – 1.5 Turbo
Ram 1500 EcoDiesel – 3.0 Turbodiesel V6
Subaru WRX – 2.0 Turbo bokser
Volkswagen Golf – 1.8 TSI
Volvo S60 – 2.0 Turbo
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Znaleziska sprzed ponad 4000 lat na budowie drogi S1. Co dalej z budową ekspresówki?
Budowa dróg często wiąże się z występowaniem nieprzewidzianych utrudnień. Rzadko zdarza się, aby były one tak interesujące jak te na budowie drogi ekspresowej S1 między Oświęcimiem i Dankowicami, gdzie odkryto cenne pozostałości sprzed tysięcy lat. -
Jeden jechał za szybko, drugi wymusił – kto jest winny w tej sytuacji?
-
Co z nowym podatkiem dla kierowców? Rząd ma nowy plan, jak uderzyć nas po kieszeni
-
Minister Gawkowski stracił samochód za 100 tys. zł. Oszukali go metodą „na bliźniaka”
-
Ile samochód przejedzie na rezerwie? Ile pojadę z zasięgiem 0 km?
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
No replacement for displacement. Prawda, która staje się chyba coraz bardziej aktualna. Te wszystkie silniczki od kosiarek spalają nawet więcej od swoich dużych odpowiedników. Spalanie w głównej mierze zależy od jakości samego procesu, a przy niskich obrotach i dużej pojemności można to zorganizować dużo lepiej. Poza tym spalanie zależy głównie od zapotrzebowania na moc a nie wielkości silnika, no chyba, że stoimy w korku. Ale i tutaj idzie technika do przodu i polowa cylindrów jest odłączana, aby nie 2 z pracujących 4 bo, to nie wróży niczego dobrego. O ile sprawność silników nie zostanie podniesiona w sposób znaczący, to oszczędności są jedynie na papierze. Ale to musiał by być rewolucja technologiczna w tej kwestii, na co jak na razie się nie zanosi. Warto tu przytoczyć jedyne mądre słowa niejakiego Kurskiego – Ciemny lud to kupi. I kupuje.