Oto jak nie należy wyjeżdżać z parkingu

Kamera monitoringu zarejestrowała nietypowe zdarzenie, w którym pewna kierująca próbowała wyjechać z parkingu.

Zdarzenie miało miejsce w Wąchocku na parkingu pod supermarketem. Pewna kobieta zaczęła wyjeżdżać tyłem z miejsca parkingowego i nie zauważyła, że prawa strona auta zbliża się niebezpiecznie do ściany budynku. Róg samochodu uderzył w nią, wyrywając zderzak z zaczepów i niszcząc kosz na śmieci.

Kierująca nie zatrzymała się widząc co się stało, tylko dodała gazu i zatrzymała się dopiero po uderzeniu w inny zaparkowany samochód. Następnie ruszyła do przodu, zupełnie odrywając zderzak i dopiero wtedy wysiadła sprawdzić co się stało.

Najnowsze

Bliskie spotkanie szeryfa drogowego z policją

Blokowanie drugiego pasa to powszechne zjawisko na polskich drogach. Dlatego też cieszy każda sytuacja, w której tak zwany szeryf spotyka na swojej drodze patrol policji.

Na zjeździe z autostrady A1 utworzył się korek, który mógłby być o wiele krótszy, gdyby kierowcy korzystali z obu dostępnych pasów. Robią to tylko nieliczni w tym kierujący Skodą, którego zaczyna blokować mężczyzna jadący ciężarówką – typowy przykład szeryfa drogowego.

Ten poszedł jednak o krok dalej i nie tylko zablokował lewy pas, ale także otworzył drzwi i wyskoczył z szoferki, zapewne chcąc wyłożyć swoją filozofię na temat tego dlaczego wykorzystywanie wszystkich dostępnych pasów ruchu jest złe. Jakie musiało być jego zdziwienie, kiedy w Skodzie włączyły się niebieskie „koguty”. Szkoda tylko, że jadący nieoznakowanym radiowozem funkcjonariusze nie zdecydowali się na wystawienie mandatu (taryfikator mandatów przewiduje za takie wykroczenie karę 150 zł), tylko po krótkiej rozmowie odjechali.

Najnowsze

OnePlus 6T McLaren Edition – wyścigowy smartfon

Chińska firma OnePlus zawiązała współpracę z McLarenem, aby stworzyć telefon godny nazwy tej legendarnej marki samochodów.

Zaprezentowany smartfon to specjalna wersja OnePlus 6T, który jest flagowym modelem chińskiego producenta. W wersji McLaren Edition otrzymał on charakterystyczne wykończenie – czarne plecki mają wzór włókna węglowego (ze stosowania którego McLaren jest dobrze znany), a dolna krawędź została wykończona w pomarańczowym kolorze w stylu przywodzącym na myśl brytyjskiego producenta, którego logo znajdziemy na dole.

Przygotowując specjalną wersję, OnePlus przeprowadził także lekki „tuning” podzespołów. Ilość pamięci RAM wzrosła z 8 do 10 GB, a ponadto słuchawka została wyposażona w technologię Warp Charge 30. Pozwala ona na naładowanie baterii do połowy w zaledwie 20 minut, co ma wystarczyć na cały dzień użytkowania.

Inne parametry pozostały bez zmian. Smartfon ma ekran AMOLED o przekątnej 6,41-cala i rozdzielczości 1080×2280, 8-rdzeniowy procesor Snapdragon 845 oraz 256 GB pamięci wewnętrznej (bez możliwości rozszerzenia o kartę pamięci). Z tyłu znalazło się miejsce dla podwójnego aparatu robiącego zdjęcia w 16 i 20 Mpix, a także umożliwiającym nagrywanie filmów w jakości 4K i 60 kl/s.

Premiera OnePlus 6T McLaren Edition będzie miała miejsce 13 grudnia o godzinie 10:00. Jego cena to 699 euro, a w pudełku znajdziemy dwa ciekawe bonusy – album z historycznymi zdjęciami McLarena oraz plakietkę z włókna węglowego.

Najnowsze

Simona De Silvestro została ambasadorką Formuły E

Jedna z najlepszych wyścigowych zawodniczek otrzymała ambasadorski kontrakt od firmy ABB – tytularnego sponsora Formuły E.

Pochodząca ze Szwajcarii 30-letnia De Silvestro będzie pełniła rolę ambasadorki Formuły E podczas zbliżającego się piątego sezonu. Dołączy ona do obecnego już ambasadora – Sebastiena Buemi, który zdobył mistrzowski tytuł podczas drugiej serii.

To niejedyne nowe wyzwanie dla Simony w nadchodzącym sezonie. „Żelazna Dziewica”, jak bywa nazywana, podpisała już wcześniej kontrakt z zespołem Venturi startującym w Formule E i została jego nowym kierowcą testowym.

Nadchodzący sezon w Formule E będzie największym w historii tej dyscypliny. Wystartuje w nim 11 zespołów i 22 kierowców, za którymi stoi dziewięciu producentów. Pojadą oni zupełnie nowymi bolidami, które wyposażono w znacznie bardziej wydajne baterie, pozwalające na ukończenie całego wyścigu na jednym ładowaniu (czyli bez konieczności wymiany auta). Podczas sesji kwalifikacyjnych będzie można wykorzystywać moc nawet 340 KM, co pozwoli na osiągnięcie 280 km/h.

Najnowsze

Gratka dla miłośników Volkswagena – nowy Passat i Golf

Przyszłoroczne zapowiedzi od Volkswagena to prawdziwa kumulacja - przedsprzedaż Volkswagena T-Cross, elektryczne modele Golfa, Bory oraz Lavidy, facelifting Passata oraz ciekawa premiera na koniec roku w wersji cabrio...

Niewątpliwie zbliżający się początek nowego roku dla Volkswagena będzie podporządkowany debiutantowi – Volkswagenowi T-Cross. Właśnie rozpoczyna się przedsprzedaż tego SUV-a. W tym samym czasie, również w Chinach oraz Ameryce Południowej zadebiutuje T-Cross z przedłużonym rozstawem osi. 

Nowości w modelach Golfa oraz Jetty na początku roku 2018 pojawią się głównie na chińskim rynku Volkswagena. Pojawią się elektryczne odmiany modeli Golfa, Bory oraz Lavidy.

Kolejne miesiące przyniosą nam, także nowe Polo w odświeżonej W drugiej połowie ma, także zadebiutować nowy Golf VIII – produkcja wystartuje w czerwcu, więc zapewne na jesień miłośnicy tego modelu będą mogli już go testować na małe i duże podróże.

W trakcie corocznego spotkania przedstawicieli Volkswagena wspomniano szerzej o nowym Passacie – prawdopodobnie nie będzie to nowa generacja, a wersja po faceliftingu. 

W prezentowanych materiałach na tym spotkaniu wspominano Passata dwa razy – jeden przeznaczony jest na rynek europejski i brazylijski, a drugi będzie dostosowany na rynek amerykański.

Na koniec roku 2019, zimą zapowiada się ciekawa premiera modelu T-Roc Cabrio. 

Marka Volkswagen kontynuuje elektryczną ofensywę i stopniowo przygotowuje zdolność produkcyjną potrzebną do uzyskania wydajności na poziomie ponad milion samochodów elektrycznych rocznie na całym świecie począwszy od 2025 roku. W Zwickau powstaje obecnie największy i najbardziej wydajny zakład produkcji samochodów elektrycznych w Grupie Volkswagen – w przyszłości z taśm produkcyjnych tutejszej fabryki będzie zjeżdżać do 330.000 aut elektrycznych rocznie, czyli więcej niż w innych zakładach należących do Grupy Volkswagen.

Obecnie w Zwickau są produkowane Golf i Golf kombi. Pod koniec 2019 roku, czyli za nieco ponad rok, rozpocznie się tu produkcja modelu ID.1, pierwszego elektrycznego Volkswagena skonstruowanego w oparciu o modułową platformę dla aut elektrycznych (MEB). Gdy w 2021 r. fabryka w Zwickau osiągnie pełnię zdolności produkcyjnej, będzie w niej powstawać sześć modeli elektrycznych trzech marek należących do koncernu.

Najnowsze