Ostra przejażdżka Lamborghini Huracanem Performante Spyder

Chcielibyście zobaczyć i usłyszeć jak to jest zafundować sobie ostrą przejażdżkę 640-konnym Huracanem bez dachu? Oto idealna ku temu okazja. Tylko nie próbujcie tego w domu.

Lamborghini Huracan Performante Spyder to otwarta wersja bardziej ekstremalnej odmiany włoskiego supersamochodu. Napędza ją wolnossący silnik V10 o pojemności 5,2 l, wzmocniony do 640 KM. Auto zostało przy okazji odchudzone o 35 kg i wyposażone w aktywną aerodynamikę. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 3,1 s, a prędkość maksymalna wynosi 325 km/h.

Przejażdżka takim samochodem to niesamowite przeżycie, ale dostępne tylko dla wybrańców. Macie jednak szansę na poczucie choć odrobiny emocji towarzyszących przebywaniu w tym aucie, dzięki nagraniu z perspektywy kierowcy. Robi ono wrażenie, chociaż trudno pochwalać tak agresywną jazdę po drogach publicznych. Więc oglądajcie, ale nie próbujcie naśladować.

Najnowsze

Goodc

Mara Tamkovich laureatką nagrody „She’s Mercedes” w kategorii: film

Po raz dziewiąty Mercedes-Benz Polska wspólnie z dilerem Mercedes-Benz AutoIdea był partnerem Festiwalu Filmu i Sztuki „Dwa Brzegi” i współfundatorem nagród w Międzynarodowym Konkursie Filmów Krótkometrażowych. Jury festiwalu przyznało też (już po raz drugi) nagrodę specjalną „She’s Mercedes” dla Mary Tamkovich, reżyserki filmu „Córka”, odważnie podejmującego aktualne tematy kobiet.

„She’s Mercedes” to inicjatywa wspierająca wybitne kobiety różnych profesji, które wzajemnie się inspirują. Oferuje networking i pomoc w rozwiązywaniu problemów w trzech obszarach życia nowoczesnej kobiety: mobilności, usług finansowych oraz edukacji w dziedzinie zarządzania finansami.

„Wspieramy kobiety – profesjonalistki, które odważnie realizują swoje plany i marzenia. Tym razem statuetka idzie do reżyserki, która w interesujący sposób podjęła temat woli i prawa kobiety do dysponowania własnym życiem. W 100-lecie uzyskania praw wyborczych kobiet w Polsce, film „Córka” ma szczególnie doniosłe brzmienie” – mówi Ewa Łabno-Falęcka z Mercedes-Benz Polska.

Mara Tamkovich – urodzona w Mińsku na Białorusi reżyserka, scenarzystka i dziennikarka. Studiowała dziennikarstwo na Uniwersytecie Warszawskim
i reżyserię w Warszawskiej Szkole Filmowej. Międzynarodowe uznanie zdobyła swoim pierwszy shortem „Równanie”, który pokazywany był na całym świecie – od Gdyni, przez Londyn, Nowy Jork i Moskwę.

Najnowsze

Klasa X z silnikiem V6 i napędem 4×4 już dostępna – ceny w Polsce

X to ewidentnie Mercedes wśród pickupów. Ma spore możliwości terenowe, dużą ładowność i ogromną siłę uciągu, a teraz także mocarny silnik i napęd na wszystkie koła. Ile w topowej wersji będzie kosztować w Polsce?

Klasa X z sześciocylindrowym silnikiem, automatyczną skrzynią biegów 7G-Tronic Plus i stałym napędem na wszystkie koła 4Matic może wzbudzać pożądanie niejednego wielbiciela pickupów. Flagowy model X 350 d 4Matic rozwija 258 KM przy maksymalnym momencie obrotowym 550 Nm. Przyspiesza od 0 do 100 km w 7,9 sekundy. Wybór trybu reakcji silnika i skrzyni biegów, od komfortowego po sportowy, jest na wyciągnięcie ręki.

Od 30 lipca 2018 r. można zamówić najbardziej zaawansowany model z liniami wyposażenia Progressive i Power w Europie. W Polsce ceny za X 350 d 4matic zaczynają się od 173 600 PLN netto (213 528 PLN z VAT) za wersję Progressive. Luksusowa wersja Power kosztuje od 183 800 PLN netto (226 074 PLN z VAT).

Za dobre własności jezdne odpowiada szeroki rozstaw kół, długi rozstaw osi i zawieszenie. Składa się z ramy typu drabinkowego, niezależnego zawieszenia przedniego z podwójnym wahaczem, osi tylnej ze sztywną sekcją i sprężyn śrubowych na obu osiach. W połączeniu z sześciocylindrowym silnikiem i stałym napędem na wszystkie koła, X 350d 4Matic może dawać radość z prowadzenia zarówno na drodze, jak i poza nią.

Mercedes-Benz X 350 d 4MATIC w skrócie

Jednostka napędowa

3.0-litrowy V6 turbodoładowany silnik

Pojemność skokowa (cm3)

2987 

Moc (kW [KM])

190 [258] przy 3400 obr./min 

Maks. moment obrotowy (Nm)

550 przy 1400–3200 obr./min

Napęd

4MATIC stały napęd na cztery koła rozdzielający moment obrotowy między przednią a tylną oś w stosunku 40:60 

Skrzynia biegów

7G-TRONIC PLUS z manetkami na kierownicy i funkcją ECO start / stop 

Orientacyjne dane: zużycie paliwa (l/100 km) w mieście/poza miastem /mieszane 

10.2/8.3/9.0

Orientacyjne dane: łączna emisja CO2 (g/km)

237

Przyspieszenie 0–100 km/h (s)

7,9 

Maks. prędkość (km/h)

205 

Najnowsze

Laia Sanz ambasadorką marki CUPRA

"Tam gdzie są chęci, znajdzie się również sposób" - to motto, którym na co dzień kieruje się w życiu Laia Sanz, 8-krotna zwyciężczyni Rajdu Dakar w żeńskiej kategorii. Teraz Laia Sanz, określana jako prawdziwa rewolucjonistka, ma przed sobą kolejne wyzwanie - właśnie została ambasadorką marki CUPRA.

Zawodniczka uważa, że człowiek zarówno podczas treningów, jak i samej rywalizacji, powinien łączyć odwagę z wysiłkiem. Ciężka praca, zaangażowanie i wytrwałość pozwoliły osiągnąć jej wiele sukcesów.

Niewielu kierowców odważyłoby się okrążyć ponad 700 razy ten sam tor. Nie wszyscy również są w stanie pokonać 3 500 kilometrów w ciągu jednego dnia. Istnieją jednak tacy, którzy żyją po to, aby obalić tę teorię, udowadniając, że wykorzystując odpowiedni sprzęt, ciężką pracę, wytrwałość, upór w dążeniu do celu oraz porozumienie z resztą zespołu, pozwalają osiągnąć sukces.

Laia Sanz, dla której rajdy motocyklowe są praktycznie są wpisane w DNA, trenuje właśnie do 24-godzinnego wyścigu po Barcelonie. 8 i 9 września usiądzie za kierownicą wyścigowego modelu CUPRA TCR i zmierzy się z torem Barcelona Catalunya.

Wyścig CUPRĄ TCR to dla Lai Sanz już siódmy raz, kiedy stawi czoła 24-godzinnej, ciągłej, wyczerpującej jeździe oraz próbie pokonania jak największego dystansu.
– Uczestnik wyścigu przeciętnie pokonuje w 24 godziny 3 500 km. Równa się to okrążeniu tego samego toru ponad 700 razy – opowiada o wyzwaniu ambasadorka CUPRY.

Styl życia
Udział w rajdach motocyklowych oraz samochodowych wiąże się z ciągłymi urazami. Utrzymywanie ciała w dobrej kondycji, może pomóc im zapobiegać.

– Codzienny trening to podstawa optymalnej wydajności – mówi o swoich przygotowaniach Laia Sanz.

Dlatego jej codzienność skupia się na aktywności fizycznej. Codziennie przebywa na siłowni, gdzie ćwiczy nie tylko aerobowo, ale wykonuje również trening siłowy, który pozwala wzmacniać jej mięśnie. Wyzwanie, jakie stawia uczestnictwo w profesjonalnym rajdzie, wymaga specjalnej dbałości o takie partie ciała jak kark oraz dolna część kręgosłupa, które w trakcie zmagań są najbardziej podatne na urazy.

Zwycięstwo w zasięgu dłoni
Laia Sanz, określana jako „Królowa Pustyni”, weźmie udział w rajdzie wraz z innymi uczestnikami. Tak długiej i wyczerpującej trasy nie pokona sama, pomoże jej przy tym starannie dobrany zespół. Pomimo odpowiednich kompetencji ambasadorka podkreśla, że współpraca jest podstawą osiągnięcia sukcesu.  

Sanz szybko przyzwyczaiła się do nowego samochodu, doceniając jego zalety już podczas pierwszych treningów.

– Ten pojazd jest bardzo „zwinny”, można poczuć dużą radość podczas jego prowadzenia, ale jednocześnie daje poczucie bezpieczeństwa, a zdolność hamowania nie ma sobie równych – podkreśla Laia Sanz.

Najnowsze

Bolid Maria skonstruowany przez studentów Politechniki Poznańskiej – opowiada o nim Marta Lewandowska

PUT Motorsport, zespół wyścigowy Politechniki Poznańskiej, zbudował kolejny, czwarty już bolid, który tym razem nazywa się Maria.

Maria – po Cybinie, Wildzie i Warcie – to czwarty wyścigowy bolid, który został skonstruowany przez studentów z Politechniki Poznańskiej. Przed Marią, podobnie jak przed jej poprzedniczkami, stoi najważniejszy cel – udział w międzynarodowych zawodach Formuła Student dla inżynierskich zespołów uniwersyteckich. Zawody składają się z punktowanych konkurencji, na których oceniana jest wiedza inżynierska, ekonomiczna i menedżerska (konkurencje statyczne), a także przejazdy na czas w 4 kategoriach oraz zużycie paliwa (konkurencje dynamiczne). Budowane na zawody Formula Student bolidy wyścigowe są konstrukcyjnie zgodne z obostrzonymi wymogami regulaminu zawodów.

Nowy bolid to efekt kilkumiesięcznych prac, a jego imię nie jest przypadkowe, ponieważ swoją konstrukcję „zawdzięcza” Marii Skłodowskiej-Curie. Dlaczego? Jak tłumaczy zespół konstrukcyjny, warsztat, w którym powstawał pojazd, znajduje się na poznańskim placu, którego nazwa upamiętnia polską noblistkę: – To miejsce jest wyjątkowe, bo to nasz drugi dom! – podkreśla Marta Lewandowska z zespołu PUT Motorsport.

W czerwcu Maria przeszła intensywne testy. – Taki sprawdzian pokazuje nam, co powinniśmy udoskonalić, np. dopracować wybrane elementy konstrukcyjne, zmienić ustawienia zawieszenia, dostroić lepiej silnik. Testy oznaczają także intensywny trening kierowców. Podczas czerwcowych prób z nowym bolidem przekonaliśmy się, jak wielki potencjał w nim drzemie. Jesteśmy pewni, że na zawodach Maria pokaże, na co ją stać! – mówi z dumą Marta Lewandowska.

W kolejny projekt studentów zaangażowane są także firmy, które udzielają wsparcia merytorycznego i sponsorskiego. Podobnie jak w przypadku poprzednio budowanych bolidów, i tym razem zespół PUT Motorsport mógł liczyć na pomoc Exide (nie tylko finansową).


Bolid Maria został wyposażony w nowoczesny akumulator litowo-jonowy Exide Li-Ion, który przeznaczony jest do pojazdów sportowych i motocykli – wyjaśnia Mariola Michalczyk, marketing manager z Exide Technologies S.A. – Nasz akumulator sprawdził się już wcześniej w Cybinie, ponieważ jest wydajny, mały i bardzo lekki. To ważne zalety w przypadku bolidu wyścigowego, które mają wpływ na jego ogólną masę. A im mniejsza masa bolidu tym lepiej, dlatego liczy się waga każdego elementu jego wyposażenia. Lekki akumulator to większe przyspieszenie i lepsza wydajność pod względem odpowiedniego zapasu mocy – wyjaśnia Mariola Michalczyk i dodaje: – Exide Li-Ion to akumulator o bardzo niskim stopniu samorozładowania, więc zapewnia płynny rozruch, nawet po długich okresach przestoju. Może być montowany w różnych pozycjach i zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa podczas eksploatacji.

Najnowsze