Ostatnie testy Moto2 i Moto3
Ostatnie przedsezonowe testy MŚ klas motocyklowych Moto2 i Moto3 zakończone. W tej pierwszej triumfatorem okazał się Włoch Claudio Corti, w drugiej - Hiszpan Maverick Vinales.
Claudio Corti, zwycięzca Moto2 |
![]() |
fot. Media4Racing
|
Moto3 to kategoria w motocyklowej Grand Prix dopuszczająca do startu jednocylindrowe, czterosuwowe silniki o pojemności 125ccm z prototypowymi podwoziami. W stawce wystąpiło ponad 30 zawodników, ponad połowę z nich zaopatrzyła Honda. Na motocyklu tej marki pojechał również ostateczny zwycięzca, zawodnik pochodzącej z Madrytu ekipy Avintia Racing. Dwa z trzech testów ukończył z najlepszym czasem. Wyprzedził Brytyjczyka Danny’ego Kenta i ubiegłorocznego mistrza Europy, Włocha Romano Fenati.
Kategoria Moto2 jest większa. Zawodnicy (w sumie było ich 32) rywalizują korzystając z silników z drogowego modelu Hondy CBR600RR. Najlepszy czas uzyskał Włoch Claudio Corti, występujący w barwach Italtrans Racing. Kolejne dwie pozycje zajęli Hiszpan Pol Espargaro i Fin Mika Kallio. Wszyscy zawodnicy z trzech pierwszych miejsc dysponowali niemieckim podwoziem firmy Kalex.
Maverick Vinales, zwycięzca Moto3 |
![]() |
fot. Media4Racing
|
Od piątku do niedzieli na torze w Jerez będą rywalizować zawodnicy klasy MotoGP. Faworytem jest obrońca ubiegłorocznego tytułu, Australijczyk Casey Stoner z ekipy Repsol Honda. Testy w Jerez to ostateczne przygotowania przed sezonem MŚ, który rozpocznie się już za dwa tygodnie od wyścigów o Grand Prix Kataru na torze Losail.
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: