Ostatni trening w tym sezonie

Przepiękny tor Yas Marina witał dziś wczesnym popołudniem zespoły, w taki sam sposób jak w czasie każdego innego weekendu wyścigowego - jakby to wcale nie było ostatnie treningowe 60 minut dla kierowców Formuły 1 w tym roku.

Jenson Button
fot. Brawn GP

Jenson Button uzyskał najlepszy czas w ostatnim treningu sezonu. Brytyjczyk przypomina, że to on właśnie zagwarantował sobie dwa tygodnie temu tytuł Mistrza Świata 2009.

Pod koniec sezonu wydaje się, że KERS, w który wyposażone są samochody McLarena, a który nie będzie stosowany w przyszłym sezonie, ma naprawdę korzystny wpływ na wyniki na takim torze jak Yas Marina, gdzie długie proste pozwalają na jego wykorzystanie.Lewis Hamilton nie daje więc jednak za wygraną. Jego dzisiejszy wynik był tylko o 2 tysięczne gorszy od wyniku Buttona.

Warto zauważyć, że jednym z coraz lepiej jeżdżących kierowców jest Sebastien Buemi. Nawet biorąc pod uwagę, że to tylko sesja treningowa i nie wiemy jaką ilością paliwa są zatankowane bolidy i nad jakimi ustawieniami pracują zespoły, to kierowca Toro Rosso konsekwentnie pokazuje, że jego nazwisko to jedno z tych, które warto chyba zapamiętać na przyszły sezon.

Robert Kubica, po wczorajszej awarii silnika otrzymał  „nową – starą” jednostkę i zadziwił dzisiaj nawet swojego kolegę z zespołu. Nick Heidfeld w połowie sesji treningowej zastanawiał się, w jaki sposób Polak może usyskiwać nadspodziewanie dobre czasy. Niemiec i jego inżynierowie musieli wyciągnąć odpowiednie wnioski, bo Nickowi udało się poprawić wynik i wyprzedzić w tabeli Roberta. 

Poz.

Nr

Kierowca

Zespół

Czas

Strata

Liczba
okrążeń

1

22

Jenson Button

Brawn GP

1:40.625

21

2

1

Lewis Hamilton

McLaren-Mercedes

1:40.627

0.002

18

3

23

Rubens Barrichello

Brawn GP

1:40.907

0.282

20

4

12

Sebastian Buemi

Toro Rosso

1:40.934

0.309

22

5

6

Nick Heidfeld

BMW Sauber

1:41.241

0.616

18

6

2

Heikki Kovalainen

McLaren-Mercedes

1:41.263

0.638

20

7

9

Jarno Trulli

Toyota

1:41.310

0.685

23

8

5

Robert Kubica

BMW Sauber

1:41.322

0.697

20

9

20

Adrian Sutil

Force India

1:41.372

0.747

22

10

4

Kimi Räikkönen

Ferrari

1:41.373

0.748

23

11

15

Sebastian Vettel

Red Bull

1:41.403

0.778

19

12

16

Nico Rosberg

Williams

1:41.478

0.853

22

13

10

Kamui Kobayashi

Toyota

1:41.499

0.874

24

14

21

Vitantonio Liuzzi

Force India

1:41.675

1.050

20

15

14

Mark Webber

Red Bull

1:41.682

1.057

15

16

7

Fernando Alonso

Renault

1:41.897

1.272

19

17

17

Kazuki Nakajima

Williams

1:42.156

1.531

21

18

8

Romain Grosjean

Renault

1:42.213

1.588

19

19

3

Giancarlo Fisichella

Ferrari

1:42.351

1.726

23

20

11

Jaime Alguersuari

Toro Rosso

0

Najnowsze

Test „na fryzurę” w BMW – film

Brzmi dziwnie? BMW przecież nie od dziś zaskakuje innowacyjnymi pomysłami. Jednak co robi słynna modelka w tunelu aerodynamicznym bawarskiej marki? Poza nietypową fotosesją, przeprowadza test kabrioletów pod kątem... rozwiewania fryzury. Niestety niedługo później okazuje się, że ma raka.

W 22-letnim BMW serii 3 wiatr rozwiewa włosy.
fot. BMW

Faktem jest, że na pierwszy rzut oka, taki zamysł na akcję marketingową nieco zaskakuje. W końcu jaki ma to sens, żeby porównywać skądinąd przepiękne BMW serii 3 kabrio (E30) z 1987 roku, z najnowszą, tegoroczną  trójką (E90), skoro wiadomo, że w dziedzinie aerodynamiki w ciągu tych 22 lat minęły lata świetlne? Każde auto, zwłaszcza kabriolety, są obecnie tak dopracowane, aby siedzący w nich pasażerowie – szczególnie na przednich siedzeniach – nie mieli kłopotu z fryzurą i w komforcie termicznym podróżowali z otwartym dachem do conajmniej prędkości autostradowych.

Marka BMW tym filmem podkreśla jednak, że w swoich dążeniach do uzyskiwania najlepszych rezultatów w projektowaniu samochodów, ima się nawet tych najdziwniejszych przedsięwzięć. Chodzi o pokazanie światu, że auta z biało-nienieską szachownicą są testowane w nowiutkim obiekcie, zlokalizowanym na północ od siedziby firmy, czyli od Monachium. Do niecodziennej akcji zaproszono modelkę i prezenterkę TV, 31-letnią Sylvie van der Vaart, której zadaniem było określić różnicę w odczuciach, gdy w tunelu aerodynamicznym na kabriolet z otwartym dachem działa napór powietrza imitujący pęd wiatru.

ZOBACZ GALERIĘ ZDJĘĆ Z SESJI PONIŻEJ.

W nowym BMW serii 3 Sylvie ma nie naruszoną fryzurę.
fot. BMW

Kobieta została ubrana w strój z lat 80., a jej fryzurę profesjonalnie wystylizowano – włosy pozostały rozpuszczone, by sprawdzić działanie na nie strumienia powietrza dostającego się za szybę samochodu. Olbrzymi wirnik w obiekcie imitował prędkość auta jadącego 80 km/h. Włosy modelki się rozwiały znacząco, zatem z takim artystycznym nieładem na głowie mogłaby z powodzenim wiąć udział w teledysku do piosenki z lat 80.

Po poprawkach fryzury, nastał czas na przesiadkę do nowej serii 3 cabrio i ponowne uruchomienie wirnika. Teraz właściwe żaden włos na głowie nie drgnął, a Sylvie – tym razem ubrana w tereźniejszy garnitur business woman – musiała upewnić się wystawiając rękę poza obrys przedniej szyby, czy w ogóle na zewnątrz wieje powietrze.

Niedługo po sesji wykryto u Sylvie wczesne stadium raka. Ta twarda kobieta założyła jednak perukę i dalej pomagała przy montażu filmu i doboru zdjęć. Obecnie jest już w pełni sił. 

Najnowsze

Meble dla fana F1

Projektanci mebli stworzyli kolekcję niezwykłych przedmiotów codziennego użytku. Wiedząc, że w zimowe wieczory, podczas przerwy pomiędzy sezonami fani F1 tęsknią za ulubionym sportem, zadedykowali im specjalny komplet mebli.

 

fot. fragment filmu reklamowego

Może masz ochotę zasypiać w łóżku w kształcie bolidu? A może życzysz sobie zasiadać przed telewizorem w fotelu, który dopasuje swoje kształty do Twojej sytwetki wzorem siedziska w F1? 

Można też zagrać w szachy stylizowane na elementy pochodzące z bolidów na stoliku wyposażonym w 7-biegową skrzynię biegów jakie montowane są w samochodach. Prawdziwemu fanowi F1 z pewnością najlepiej się będzie pracować, gdy zasiądzie w fotelu, z którego będzie mógł zarządzać niczym Ross Brawn!

Zwykłe kubki Ferrari, czy innych zespołów nie są niczym nadzwyczajnym, ale z pewnością mogą stanowić uzupełnienie wyposażenia mieszkania wielbiciela Formuły 1. Największe wrażenie robi jednak dopracowana pod względem designerskim i aerodynamicznym kosiarka do trawy w kolorach John Player Special Lotus! Zdaje się, że warto byłoby spróbować skosić trawę w ogródku – choćby zimą!

 

Najnowsze

Sposób na własny radiowóz

Jeśli szukasz samochodu z historią, który dostarczy Ci tematów do anegdot, mamy dla Ciebie nietypowy pomysł! Weź udział w poniedziałkowym przetargu Policji i kup.... eks radiowóz za niewielkie pieniądze.

Takich na przetargu nie będzie, ale na pewno inne ciekawe…
fot. Motocaina

Przetarg odbędzie się już w najbliższy czwartek o godzinie 11.00 w stacji obsługi Komendy Wojewódzkiej Polski w Białymstoku (ulica Hajnowska 8/10). Na odejście na zasłużoną policyjną emeryturę oczekuje 67 aut: poczciwe Polonezy, sprawdzone Fiaty i Fordy i charakterystyczne granatowe Volkswageny. Każdy z nich ma za sobą długą historię, a czasem i duży przebieg – rekordzista przejechał w służbie 600 tysięcy kilometrów, ten najmniej eksploatowany 34 tysiące km.

Ceny wywoławcze od 500 złotych do 2450… Ciekawe, ile wart jest samochód po służbie z tajemniczą historią w tle?!

Do czwartku między godziną 10 a 14 samochody można oglądać w stacji obsługi przy ulicy Hajnowskiej w Białymstoku.

Najnowsze

McLaren przewodzi stawce

Piątek w Abu Dhabi należał do kierowców McLarena Mercedesa. W drugiej sesji treningowej najlepszy czas uzyskał Heikki Kovalainen, tymczasem jednostka w bolidzie Roberta Kubicy odmówiła współpracy.

Kierowcy McLarena byli najszybsi podczas wieczornej sesji treningowej przed GP Abu Dhabi
fot. Daimler

Większa część 2. sesji treningowej odbywała się
na torze w Abu Dhabi przy sztucznym oświetleniu. Już po godzinie 17-tej na obiekcie zaczął zapadać zmierzch. 

Na lepsze czasy, jakie uzyskiwali kierowcy po południu wpływ miało z pewnością nagumowanie nawierzchni, ale także, w miarę pokonywanych okrążeń, coraz lepsza znajomość toru.

Najwięcej problemów sprawiały zawodnikom zakręty 17 – 18, gdzie trudno było większości utrzymać właściwą linię jazdy. Lewis Hamilton poprawił  swój czas o ponad 1 sekundę w stosunku do pierwszej sesji. Szybszy okazał się jednak jego kolega z zespołu, Heikki Kovalainen.

Na 50 minut przed końcem sesji odmówił współpracy samochód Roberta Kubicy. Dym i ogień wydobywający się z bolidu wskazywały na awarię silnika. Jak potwierdził zespół, był to silnik o przebiegu około 2000 km. Robert jest w trudnej sytuacji, ponieważ wykorzystał już wszystkie 8, regulaminowo przydzielonych silników w tym sezonie.  Jutro okaże się, czy zespół będzie zmuszony zamontować nową, czy będzie mógł użyć jednej z poprzednio montowanych jednostek.

Poz.

Nr.

Kierowca

Zespół

Czas

Strata

Liczba
okrążeń

1

2

Heikki Kovalainen

McLaren-Mercedes

1:41.307

35

2

1

Lewis Hamilton

McLaren-Mercedes

1:41.504

0.197

34

3

22

Jenson Button

Brawn GP

1:41.541

0.234

39

4

15

Sebastian Vettel

Red Bull

1:41.591

0.284

37

5

10

Kamui Kobayashi

Toyota

1:41.636

0.329

34

6

12

Sebastien Buemi

Toro Rosso

1:41.683

0.376

37

7

14

Mark Webber

Red Bull

1:41.684

0.377

34

8

23

Rubens Barrichello

BrawnGP

1:41.831

0.524

38

9

16

Nico Rosberg

Williams

1:41.931

0.624

39

10

4

Kimi Räikkönen

Ferrari

1:41.987

0.680

39

11

20

Adrian Sutil

Force India

1:42.180

0.873

28

12

17

Kazuki Nakajima

Williams

1:42.245

0.938

36

13

6

Nick Heidfeld

BMW Sauber

1:42.278

0.971

36

14

9

Jarno Trulli

Toyota

1:42.409

1.102

30

15

21

Vitantonio Liuzzi

Force India

1:42.530

1.223

33

16

7

Fernando Alonso

Renault

1:42.782

1.475

29

17

3

Giancarlo Fisichella

Ferrari

1:42.932

1.625

37

18

8

Romain Grosjean

Renault

1:43.021

1.714

37

19

11

Jaime Alguersuari

Toro Rosso

1:43.022

1.715

39

20

5

Robert Kubica

BMW Sauber

1:43.708

2.401

13

Najnowsze