Organizatorzy Hero Challenge 2020 zdradzają, że wyścig będzie niczym „crème de la crème” najbardziej wymagających dyscyplin motocyklowych!
Już w ten weekend, 12-13 września, tor w Dąbrowie Górniczej rozbrzmi warkotem silników, a powietrze przepełnią galony ekstremalnych emocji…
Trasa zawodów HERO Challenge będzie liczyć około 14 kilometrów. Stworzona została tak, aby zweryfikować wszechstronne umiejętności zawodników.
Na jej terenie znajdziemy:
- Strome, krótkie i techniczne zjazdy oraz podjazdy,
- Przejazdy „na dziko” przez las (przez naturalne przeszkody jak powalone drzewa),
- Kilkusetmetrową sekcję ogromnych głazów,
- Szybkie odcinki Cross Country wraz z przejazdem w głębokim piachu przez tor MX,
- Sekcję SuperEnduro oraz klasyczne odcinki Enduro.
Podsumowując – uczestnicy napotkają tutaj wszystkie najciekawsze elementy wyścigów off-roadowych, „crème de la crème” najbardziej wymagających dyscyplin motocyklowych!
Sobotę zaczniemy od PROLOGU (jedna pełna pętla na czas), a skończymy na wyścigu głównym, który przeprowadzony zostanie na zasadzie wyścigu Cross Country. W niedzielę zawodników czekać zaś będzie odwrócona pętla z dnia pierwszego.
Tereny w Dąbrowie Górniczej cierpliwie czekają, aby zweryfikować umiejętności uczestników pierwszej, historycznej edycji zawodów HERO Challenge, a organizatorzy dopinają ostatnie guziki w organizacji wydarzenia. Czas zatem zadać kilka pytań pomysłodawcy tego zamieszania, właścicielowi Agencji Sport UP – Tomaszowi Gagat.
HERO Challenge to całkowicie nowy format zawodów. Zapowiadane połączenie najbardziej wymagających dyscyplin motocyklowych z pewnością da w kość niejednemu uczestnikowi. Które odcinki mogą według Ciebie wywołać największe zamieszanie?
Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że podjazdy są krótkie, a sekcje głazów to tylko kilkaset metrów… Jednak łącząc ze sobą wszystkie techniczne i trudne elementy, dodając do tego prędkość, którą trzeba utrzymać na łatwiejszych odcinkach czy też wjazd w głęboki piach toru MX, możemy Was zapewnić – taka całość powtórzona kilka razy (kilka pętli) z pewnością całość da mocno w kość nawet najlepiej przygotowanym zawodnikom. Według mnie najtrudniejsze będą krótkie podjazdy w klasie Hobby, sekcja dużych głazów oraz tor piaskowy, na którym ciężko utrzymać prędkość. Nie wspominając już nawet o hopach na torze – myślę, że niewielu zawodników będzie je skakało. Na „deser” czeka wszystkich przejazd przez tor SuperEnduro.
Jakie są największe różnice między trasami kategorii HOBBY oraz EXPERT i PRO?
Klasa Expert i PRO ma jeden zdecydowanie trudniejszy podjazd, krótki – ale trzeba zrobić na nim kilka zygzaków / trawersowania /. Do tego czeka ich dwa razy dłuższa sekcja głazów. Pozostałe odcinki trasy są takie same.
Czy zawodników czeka raczej szybka czy techniczna jazda?
Połowa trasy będzie wymagająca technicznie, ale wolniejsza, druga połowa będzie łatwiejsza i szybsza, co pozwoli na „złapanie oddechu”.
Na koniec mamy dla Was małą niespodziankę…. Usiądźcie wygodnie i sprawdźcie helmetcam pełnej pętli zawodów HERO Challenge 2020 dla klasy Expert i PRO:
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: