
Opony motocyklowe Dunlop – marka prezentuje dwie nowe linie dla turystyków i naked’ów
Motocykle typu adventure stają się coraz popularniejsze zarówno wśród osób dojeżdżających do pracy, jak i podróżujących na długich trasach czy poszukujących dreszczyku emocji w terenie. Dunlop przygotował nowe rozwiązania dla kierowców w trosce o ich bezpieczeństwo!
Rynek hypersportowy także rozwija się dynamicznie i poszerzył się o motocykle typu naked i scrambler, które dzielą DNA ze swoimi kuzynami, motocyklami klasy superbike. Bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, wybór opon ma kluczowe znaczenie dla maksymalizacji osiągów i użyteczności maszyny. W odpowiedzi na te potrzeby Dunlop wprowadza dwie nowe opony na wiele nawierzchni – Mutant i Trailmax Meridian. Obie dostępne są już na europejskim rynku.
Trailmax Meridian
Użytkownicy motocykli adventure oczekują trwałości na długich dystansach, hypersportowego prowadzenia, wydłużonych przebiegów, a także znacznych możliwości terenowych. Opona musi więc doskonale spełniać wszystkie funkcje na coraz mocniejszych, ciężkich maszynach, takich jak BMW GS, Honda Africa Twin, Suzuki V-Strom i Triumph Tiger.
Przeczytaj także: Plusy i minusy podróżowania motocyklem typu naked. Test Yamahy MT-07
Wzór bieżnika Trailmax Meridian został zaprojektowany tak, aby skutecznie usuwać wodę z dużą prędkością, ale przy zachowaniu wysokiego poziomu przyczepności na suchej nawierzchni. Jest to możliwe dzięki technologii Dunlop MultiTread. Obejmuje ona mieszankę Hi-Silica, która zapewnia doskonałą przyczepność na mokrej nawierzchni i sprawia, że opona jest bardziej elastyczna w niższych temperaturach. Tylna opona jest również zróżnicowana pod względem składu: w środkowej części znalazła się nowa mieszanka, która sięga aż na część barkową. Dzięki temu zwiększa się ogólna sztywność tylnej opony.
Opona Trailmax Meridian jest dostępna w czterech rozmiarach na przód i trzech na tył, aby objąć szeroki zakres modeli, w tym BMW GS, Honda Africa Twin i Crosstourer, KTM Adventure, Suzuki V-Strom, Triumph Tiger, Yamaha Tenere oraz Super Tenere.
Przeczytaj: Aprilia zaprezentowała nowości: RS 660, Tuono 660 Concept, RSV4 1100 Factory oraz Tuono V4 1100 Factory
Mutant
Wykorzystująca wiedzę Dunlop z zakresu ogumienia klasy Trial, supermoto, wyścigowej i turystycznej, Mutant jest oponą koncepcyjną, która stała się rzeczywistością. Doświadczenie z wyścigów Supermoto i na mokrej nawierzchni daje pewność zachowania w zimnych i mokrych warunkach.
W testach terenowych, przeprowadzonych na motocyklach Yamaha Tracer 700 i BMW R 1200 GS na wymagającym torze terenowym Monteblanco, Dunlop Mutant wyprzedziła konkurentki pod względem przyczepności z przodu i z tyłu oraz jakości prowadzenia.
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: