Opona, która dostosuje się do temperatury i warunków – to możliwe

Pirelli właśnie przedstawił oponę z "inteligentną" mieszanką gumową, która dostosowuje się do warunków jazdy i temperatury. Przeprowadził również badania wśród kierowców - czego dotyczyły?

Zlecone przez Pirelli badanie, które odbyło się między końcem kwietnia, a początkiem maja wśród kierowców, korzystających z opon w rozmiarze 18 cali i wyższych, wykazało tendencję do zwiększonego korzystania z samochodów w przyszłości – zwłaszcza w chwili obecnej tj. stosowania dystansu społecznego. W Chinach 68% respondentów zadeklarowało, że będzie częściej korzystać ze swoich samochodów, we Włoszech – 31%, a w Niemczech – 20%.

Ponad 50% ankietowanych stwierdziło, że chce zmienić opony przed końcem roku, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo w poruszaniu się swoimi samochodami. Kryteria wyboru wykazały większe skupienie na niezawodności i jakości opon: odsetek respondentów, którzy priorytetowo traktowali cechy bezpieczeństwa, wzrósł do 59% w Niemczech, 78% we Włoszech i 86% w Chinach.

Innowacje techniczne w najnowszej oponie Cinturato obejmują nową mieszankę wyposażoną w rodzaj „inteligencji mechanicznej”, która może się zmieniać w zależności od temperatury otoczenia: podobnie jak na zasadzie posiadanie dwóch mieszanek w jednym modelu opony.

Innowacje wprowadzone przez inżynierów Pirelli poprawiają również komfort akustyczny (dzięki niższemu poziomowi hałasu na drodze) i komfort jazdy, a nowa opona może lepiej absorbować nierówności na drodze. Całkowita żywotność opon wzrasta o sześć procent, co oznacza, że opony muszą być zmieniane rzadziej.

Każda część, która składa się na wzór bieżnika nowej Cinturato P7 ma specyficzną funkcję: od bocznych i wzdłużnych rowków, których wzór jest specjalnie przeznaczony do odprowadzania wody w najbardziej efektywny sposób, po specjalne bloki barkowe zaprojektowane tak, aby zapewniały jak najkrótszą drogę hamowania zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni

Mniejsze zużycie mieszanki „o wydłużonym przebiegu” oznacza, że na komplecie opon można przejechać dłuższy dystans, a kierowcy mogą zaoszczędzić pieniądze. Dzieje się tak dzięki zastosowaniu polimerów w związku o dużej masie cząsteczkowej: innymi słowy łańcuchów pierwiastków chemicznych, które są bardzo długie i nadają oponie pewne właściwości mechaniczne, takie jak większą odporność na ścieranie i zwiększoną trwałość.

Rozwój nowej Cinturato P7 rozpoczął się około trzech lat temu. Przed wersjami opon dostępnych na rynku części zamiennych, powstały oryginalne opony homologowane do konkretnych samochodów największych producentów, które ruszą w trasę już w nadchodzących tygodniach. Nowa P7 ma już ponad 70 homologacji, a do końca 2020 roku liczba ta wzrośnie do ponad 100. Każda z tych konkretnych homologacji wymaga specjalnego programu badań i rozwoju, przeprowadzanego wspólnie z zaangażowanymi producentami samochodów. Przykładowo, dla opon „oznaczonych” w rozmiarze 17 cali lub większych, Cinturato P7 ma już 23 homologacje nie licząc ponad 100 uzyskanych przez swoją poprzedniczkę. 

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze