Opona Dunlop ScootSmart
Dunlop wprowadza na rynek nową oponę przeznaczoną dla użytkowników skuterów – ScootSmart. Powstała w oparciu o doświadczenia zdobyte podczas projektowania i użytkowania opony motocyklowej Dunlop RoadSmart.
![]() |
fot. Goodyear
|
Optymalna przyczepność opony Dunlop ScootSmart wynika m.in. z połączenia mieszanek silikonowych z zaawansowaną rzeźbą bieżnika. Lepsze rozproszenie składników i zmniejszenie liczby składników silikonowych oprócz poprawy właściwości jezdnych pozwoliło także wydłużyć okres eksploatacji. Wirtualne tworzenie prototypów przy wykorzystaniu analizy metodą elementów skończonych (FEA) pozwoliło precyzyjne określić wpływ napompowania, obciążeń pionowych i poprzecznych oraz działających w obszarze barkowym. Bieżnik w środkowej części opony ScootSmart ma więcej rowków, zapewniających lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni, i mniej rowków w strefie barkowej, aby poprawić przyczepność w zakrętach pokonywanych przy dużym pochyleniu.
W oponach o rozmiarach radialnych zastosowano strukturę opon motocyklowych, optymalizując wydajność przy wysokich prędkościach i precyzję prowadzenia.
Zakres prędkości do 210 km/h – w zależności od rozmiaru.
![]() |
fot. Goodyear |
Paleta opon jest dostosowana do wszystkich typów skuterów: od małych o pojemności 50 cm3, przez klasyczne i o pojemności 125 cm3, po duże, z 16-calowymi kołami, trójkołowce i maszyny wyczynowe.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: