Opona Dunlop ScootSmart

Dunlop wprowadza na rynek nową oponę przeznaczoną dla użytkowników skuterów – ScootSmart. Powstała w oparciu o doświadczenia zdobyte podczas projektowania i użytkowania opony motocyklowej Dunlop RoadSmart.

fot. Goodyear

Optymalna przyczepność opony Dunlop ScootSmart wynika m.in. z połączenia mieszanek silikonowych z zaawansowaną rzeźbą bieżnika. Lepsze rozproszenie składników i zmniejszenie liczby składników silikonowych oprócz poprawy właściwości jezdnych pozwoliło także wydłużyć okres eksploatacji. Wirtualne tworzenie prototypów przy wykorzystaniu analizy metodą elementów skończonych (FEA) pozwoliło precyzyjne określić wpływ napompowania, obciążeń pionowych i poprzecznych oraz działających w obszarze barkowym. Bieżnik w środkowej części opony ScootSmart ma więcej rowków, zapewniających lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni, i mniej rowków w strefie barkowej, aby poprawić przyczepność w zakrętach pokonywanych przy dużym pochyleniu.

W oponach o rozmiarach radialnych zastosowano strukturę opon motocyklowych, optymalizując wydajność przy wysokich prędkościach i precyzję prowadzenia.

Zakres prędkości do 210 km/h – w zależności od rozmiaru.

fot. Goodyear

Paleta opon jest dostosowana do wszystkich typów skuterów: od małych o pojemności 50 cm3, przez klasyczne i o pojemności 125 cm3, po duże, z 16-calowymi kołami, trójkołowce i maszyny wyczynowe.

 

 

Najnowsze

Prawo surowsze dla kierowców

Nowy taryfikator dotyczący wykroczeń drogowych został podpisany przez ministra spraw wewnętrznych Jacka Cichockiego. Zaostrzone prawo wejdzie w życie prawdopodobnie w połowie maja.

fot. Motocaina.pl

Nowe prawo przewiduje wyższe kary m.in. dla kierowców wyprzedzających w niedozwolonych miejscach, jak również korzystających w czasie jazdy z telefonów komórkowych bez zestawu słuchawkowego i przewożących dzieci bez fotelików. Punktami karnymi będą również karane wykroczenia, które do tej pory nie były nimi obciążone, jak parkowanie na miejscu dla niepełnosprawnych, wyprzedzanie pojazdu uprzywilejowanego na terenie zabudowanym czy wjeżdżanie na skrzyżowanie, jeśli na nim lub za nim nie ma miejsca do kontynuowania jazdy.

Punkty znikają równo po roku od ich uzyskania, ale po przekroczeniu pułapu 24 punktów konieczny będzie ponowny egzamin na prawo jazdy.

Rozporządzenie czeka jeszcze na dwa podpisy: ministrów transportu i sprawiedliwości.

Nowy taryfikator zamieszczamy w materiałach dodatkowych.

Najnowsze

Abu Dhabi Desert Challenge: Kuba Przygoński goni pierwszą trójkę

W trzecim etapie Abu Dhabi Desert Challenge Kuba Przygoński zajął czwarte miejsce i w klasyfikacji generalnej zajmuje obecnie szóstą pozycję. Marek Dąbrowski nadal prowadzi w klasie Open.

Kuba Przygoński się nie poddaje
fot. Orlen Team

Różnice czasowe w czołówce pozostają bardzo niewielkie. Zwycięzca dzisiejszego odcinka specjalnego, Marc Coma, objął obecnie prowadzenie. Drugi jest zawodnik Husqvarny, Joan Barreda, a na trzecim miejscu uplasował się Jordi Viladoms (KTM).

Kuba Przygoński goni czołówkę, ale nie bez trudności.

„Przejechałem kolejny bardzo ciężki i upalny etap. Temperatura sięgała 39 stopni w cieniu. Jadę w złej grupie zawodników. Zaraz po starcie wyprzedzam i jadę przez cały etap sam. Bardzo ciężko w takich warunkach utrzymać dobre tempo. Mam nadzieję, że jutro znów uda mi się trochę zminimalizować czas do pozycji lidera i będę mógł walczyć o podium tego rajdu” – powiedział Kuba Przygoński, któremu kibicujemy podwójnie, od kiedy Jacek Czachor po kontuzji musiał wycofać się z rywalizacji.

Marek Dąbrowski osiągnął nieco gorszy czas od O’Connora, który uparcie go goni. Wynikało to w dużej mierze z kłopotów technicznych – zawodnik musi kontrolować eksploatację maszyny po wymianie tłoku silnika. Na szczęście jak dotąd przewaga Polaka jest niezagrożona.

 

Abu Dhabi Desert Challenge klasyfikacja mistrzostw świata  (trzeci etap)

1. Marc Coma  (E) KTM 450                                    4:49.51
2. Joan Barreda (E) Husqvarna TE 449 RR            +8.47
3. David Casteu (F) Yamaha 450 YZF                     +11.33
4. Kuba Przygoński (PL) KTM 450                          +12.58
5. Sean Gaugain (ZA) Honda CRF 450X                +15.06
6. Jordi Viladoms (E) KTM 450                               +18.33
7. Matthew Fish (AUS) KTM 450 EXC                  +19.22
8. Alessandro Botturi (I) KTM 450                          +19.29
9. Paulo Goncalves (P) Husqvarna TE 449 RR        +19.52
10. Ruben Faria (P) KTM 450                                  +20.50

 

Abu Dhabi Desert Challenge klasyfikacja Open Trophy (trzeci etap)

1. Troy O’CONNOR  (AUS) KTM 530 EXC          13:21:21

2. Marek Dąbrowski (PL) KTM 505                         +1:42

Klasyfikacja generalna (po trzecim etapie)

1. Coma 12:47.17, 2. Barreda +8.27, 3. Viladoms +19.09, 4. Goncalves +21.06, 5. Faria +24.06, 6. Przygoński +24.34, 7. Gaugain +40.11, 8. Casteu +46.00, 9. Fish +51.20, 10. Farres +1:06.31.

 

Najnowsze

Ty, Azor i wasza Honda

Honda przygotowała usprawnienie dla wszystkich właścicieli niewielkich czworonogów.

W.O.W. (skrót od Wonderful Open-hearted Wagon) to specjalna wnęka na wysokości fotela pasażera, zaopatrzona w wentylację, dzięki czemu ani nasi ulubieńcy nas, ani my ich nie tracimy z oka. W ten sposób podróż staje się bardziej komfortowa i przyjemna dla obu stron. Warunek jest jeden – nasz pupil musi być zdyscyplinowanym pasażerem przyzwyczajonym do jazdy samochodem. No i jeden minus – pies o gabarytach owczarka niemieckiego czy, dajmy na to, bernardyna, już się raczej do tej wnęki nie zmieści…

fot. The Presurfer

Najnowsze

Prawy Jaguar, środkowa półka

Jakie jeszcze można znaleźć zastosowanie dla klasycznych samochodów, inne niż zadawanie szyku na drogach? Okazuje się, że Jaguar XJ może się świetnie sprawdzić w charakterze... półki na książki.

To projekt przygotowany na specjalne zamówienie klienta przez holenderskie studio Denieuwegeneratie. Nosi nazwę „Dutch Mountain”. Jaguar spełnia rolę wiszącej półki na książki, zaś jego bagażnik został przeobrażony w szafkę. Aby osiągnąć ten efekt, projektanci wymontowali z samochodu silnik i inne części mechaniczne (aby zmniejszyć masę) oraz wycięli duży fragment dachu.

fot. Jaap Vliegenthart

Najnowsze