Opel Insignia Sports Tourer – najpiękniejsze kombi na rynku?
Poznaliśmy już wygląd drugiej generacji Opla Insigni, a teraz przyszedł czas na wersję kombi, która nosi nazwę Sports Tourer. Mamy oficjalnie zdjęcia nowego modelu oraz pierwsze dane techniczne. Wszystko wskazuje na to, że zapowiada się prawdziwy hit.
Kilka tygodni temu poznaliśmy Opla Insignię Grand Sport, a kilka godzin temu niemiecki producent odsłonił wersję kombi – Sports Tourer. Przy okazji poznaliśmy pierwsze fakty dotyczące przedstawiciela segmentu D.
Niemieckim konstruktorom udało się zmniejszyć masę samochodu aż o 200 kg w porównaniu z poprzednim modelem. Przy okazji powiększono przestrzeń bagażnika aż o 110 litrów. Nowy Opel Insignia ma długość 498,6 cm, wysokość 148,3 cm i rozstaw osi 282,9 cm. Ostatni parametr zwiększono o 9,2 cm. Nowa wersja oferuje pojemność bagażnika wynoszącą 520 litrów (wcześniej 490 litrów). Po złożeniu oparć tylnych siedzeń maksymalna pojemność bagażnika wzrasta do 1640 litrów.
Na liście wyposażenia wersji kombi znajdziemy nowe reflektory LED IntelliLux, które oświetlają wybrane fragmenty drogi, zapewniając optymalną widoczność. Następną nowością jest system HUD wyświetlający przed oczami kierowcy najważniejsze informacje oraz nowa generacja urządzenia multimedialnego OnStar.
W nowej Insignii znajdziemy inteligentny napęd na cztery koła, który rozkłada moment obrotowy na poszczególne koła, żeby zapewnić optymalną przyczepność. Taki napęd przyda się na zwykłych drogach, a także na mokrym i zaśnieżonym asfalcie. Na liście wyposażenia znajdziemy system FlexRide, czyli zawieszenia z amortyzatorami o zmiennym stopniu tłumienia. Kierowca ma do wyboru trzy tryby zawieszenia: Standard, Sport i Tour.
Insignia Sports Tourer będzie dostępna z turbodoładowanymi benzyniakami i jednostkami wysokoprężnymi. Wraz z nimi będzie oferowany 8-biegowy automat, ale w standardzie auto będzie dostępne z 6-biegową skrzynią mechaniczną. Nowy Opel Insignia Sports Tourer będzie miał premierę w Genewie, a rozpoczęcie sprzedaży rozpocznie się w lutym.
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.
Zostaw komentarz: