
Opel Corsa-e – elektryczna generacja
Opel stawia na elektryczność. W szóstej generacji modelu Corsa niemiecki producent po raz pierwszy oferuje wersję elektryczną o zasięgu 330 kilometrów. Zamówienia na Corsę szóstej generacji można będzie składać już za kilka tygodni - najpierw na wersję Corsa e, a potem także na samochody z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi.
Układ napędowy Corsy‑e rozwija moc 136 KM i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Samochód przyspiesza do 100 km/h rozpędza się w 8,1 sekundy. Przy zasięgu 330 km (według WLTP), elektryczny Opel jest samochodem, z którego można swobodnie i bez ograniczeń korzystać na co dzień. Wpływ na zasięg ma także kierowca, wybierając jeden z trzech trybów jazdy: Normal, Eco i Sport. Tryb Sport zwiększa elastyczność i dynamikę przy umiarkowanej utracie zasięgu.
Baterie o pojemności 50 kWh można naładować w 80 procentach w ciągu 30 minut. Corsa‑e może być ładowana na wszystkie możliwe sposoby: przez kabel, z ładowarki naściennej lub na stacji szybkiego ładowania. Akumulator jest objęty 8‑letnią gwarancją.
Corsa o długości 4,06 metra pozostaje zwartym i praktycznym, pięciomiejscowym samochodem. Linia dachu została obniżona o 48 mm w porównaniu z poprzednim modelem, co jednak nie wpłynęło na ilość miejsca nad głową – kierowca siedzi 28 mm niżej.
W Corsie‑e debiutują technologie i systemy wspomagające kierowcę spotykane częściej w wyższych segmentach rynku. Jednym z przykładów są adaptacyjne matrycowe reflektory IntelliLux LED, które firma Opel po raz pierwszy oferuje w segmencie małych samochodów. Osiem elementów LED, sterowanych przednią kamerą wysokiej rozdzielczości, nieustannie dostosowuje wiązkę światła do sytuacji w ruchu drogowym i warunków otoczenia.
W nowej Corsie debiutuje też radarowy aktywny tempomat oraz system czujników Flank Guard. Dostępny jest również system monitorowania martwego pola oraz szereg asystentów parkowania.
Nowoczesny kokpit małego Opla jest w pełni cyfrowy – systemy Multimedia Navi z 7‑calowym kolorowym ekranem dotykowym oraz flagowy Multimedia Navi Pro z 10‑calowym ekranem oferują także nową usługę telematyczną „Opel Connect” oraz nawigację z aktualizowanymi na bieżąco informacjami o korkach i innych utrudnieniach w ruchu.
Najnowsze
-
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
Coraz więcej osób odkrywa uroki podróżowania bez sztywnych planów i rezerwacji hoteli. Dla fanów motoryzacji to naturalne – auto czy motocykl daje wolność, a nocleg w kamperze lub pod namiotem pozwala zatrzymać się tam, gdzie akurat prowadzi droga. Obie opcje mają swój niepowtarzalny klimat, ale też różne wymagania i ograniczenia. -
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
Zostaw komentarz: