Okolicznościowe wydechy od Akrapovic

Słoweński producent wydechów, firma Akrapovic, obchodzi w tym roku 25. rocznicę istnienia. Z tej okazji na charytatywną aukcję trafi seria limitowanych wydechów do motocykli i samochodu.

Cechą szczególną limitowanej edycji wydechów przygotowanych na 25. urodziny firmy jest czarna farba odporna na wysoką temperaturę na obudowie lekkiego, tytanowego tłumika. Dodatkowo pojawi się tam oprócz logo słoweńskiej firmy nadruk upamiętniający szczególną okoliczność.

Wydania kolekcjonerskie wydechów będą pokryte specjalnymi nano-powłokami, które mają zapewnić dobry wygląd wszystkich elementów, nawet po długim użytkowaniu. Oczywiście każdy z tych wydechów jest homologowany – wystarczy zamontować je w swojej maszynie i cieszyć się rasowym odgłosem.

Specjalne wydechy zostały przygotowane dla sześciu modeli jednośladów oraz jednego samochodu, takich jak: BMW S 1000 RR, Yamaha YZF-R1, KTM 1290 Super Duke R, Ducati Multistrada 1200, Kawasaki Ninja ZX-10R, Honda CBR1000RR i BMW M4. Nie pojawią się one w regularnej sprzedaży, tylko będą dostępne wyłącznie na charytatywnej aukcji prowadzonej przez firmę Akrapovic.

Zainteresowani powinni przygotować sporo gotówki, ponieważ chętnych będzie wielu, a następnie śledzić witrynę internetową producenta oraz fanpage na Facebooku.

Najnowsze

Dobry występ Joanny Miller

Za nami kolejne zawody w Mistrzostwach Świata Kobiet. Joanna Miller może uznać swój ostatni występ w Teutschenthal za udany, mimo pechowego początku.

Ostatnie tygodnie były dla Asi Miller bardzo nerwowe. Reprezentantka naszego kraju miała poważną awarię motocykla, która na szczęście została szybko zażegnana dzięki pomocy KTM Warszawa. 

Następnie start w pierwszej rundzie Mistrzostw Polski Kobiet MX w Lidzbarku Warmińskim, który Joasia wygrała nie dając cienia szansy rywalkom. W dodatku na motocyklu, który kilka minut przed startem został rozpakowany z folii. 

Tydzień później Joasia uzyskała 21. czas w Teutschenthal, gdzie na liście zgłoszeń pojawiło się 46 zawodniczek, a wśród rywalek uznane nazwiska jak Lancelot, Duncan, Fontanesi, Van Den Vien, Laier. Na trudnym technicznie torze, w błocie i głębokich koleinach kilka zawodniczek wylądowało na ziemi, a wśród nich Miller. Jednak szybko ruszyła w pogoń i ostatecznie zakończyła wyścig na 26. pozycji. 

Drugi przejazd był dużo lepszy. Po dobrym starcie i agresywnej, a zarazem dynamicznej jeździe uplasowała się na 16. miejscu. Udało się zdobyć kolejne punkty, a teraz czas na kolejną, czerwcową rundę we francuskim Saint Jean d’Angely (5/6.06). Asia Miller ma jeszcze spore szanse by znaleźć się w pierwszej dziesiątce najlepszych zawodniczek.

Najnowsze

Koniec Airscarf w Mercedesie!

Właśnie zapadł wyrok w batalii sądowej na temat systemu Airscarf pomiędzy właścicielem praw patentowych, a marką Mercedes. Jak ustalił niemiecki sąd, rozwiązanie było wykorzystywane przez Mercedesa niezgodnie z prawem.

System Airscarf pojawił się w samochodach Mercedesa kilkanaście lat temu. Rozwiązanie polegające na wpuszczaniu ciepłego powietrza w okolicę szyi i karku u kierowcy i pasażera było „powietrznym szalikiem” znanym z aut z gwiazdą na masce. Airscarf był dostępny jako opcja we wszystkich modelach Mercedesa ze składanym dachem, od SLK aż po S Cabrio. Jednak w najbliższym czasie niemiecki producent będzie musiał wycofać wszystkie egzemplarze, które nie zostały jeszcze sprzedane, a posiadają wspomniany system.

Wszystko przez decyzję Sądu Najwyższego w Niemczech, który orzekł wyrok na korzyść Ludwiga Schatzingera, który w 1996 roku opatentował takie rozwiązanie dla samochodów kabrio. 

Mercedes zatem nie może bezprawnie z niego korzystać, a na dodatek będzie musiał zapłacić srogie odszkodowanie na rzecz wspomnianego Pana. Firma musi poinformować sąd, ile egzemplarzy samochodów wyposażonych w Airscarf sprzedało się od 28 lutego 1998 roku. Na tej podstawie zostanie wyliczone odszkodowanie należne dla autora rozwiązania.

Sprawa nabiera jednak ciekawego obrotu, ponieważ już w grudniu tego roku wygaśnie patent na wspomniane rozwiązanie. Niemniej Ludwig Schatzinger wzbogaci się do tego czasu o pokaźną sumę pieniędzy.

 

Najnowsze

Goodc

Jaclyn Heyen – artystka w podróży

Jaclyn Heyen to multimedialna artystka z Nebraski, która od 2007 roku podróżuje Harleyem z przyczepką, razem ze swoim psem.

{{ tn(12042) left }}Artystka jest w drodze od 2007 roku, jeździ niebieskim Harleyem o imieniu Blue, mieszka w przyczepce o imieniu TicTac, a od niedawna towarzyszy jej mały piesek Yoska. Wcześniej walczyła z depresją, ale po porzuceniu dawnego życia – cieszy się każdym dniem w podróży bez leków, stała się samowystarczalna i odnalazła własne ja.

  

Twórczość Jaclyn opiera się na doświadczeniach z podróży, zebranych dźwiękach, fotografiach i przemyśleniach. Skupia się na wykorzystaniu dźwięków w celach leczniczych i bada różne jego aspekty. Rezultatem jej zapisków jest tzw. „BlueRoad Project”.

Podróżując po Stanach Zjednoczonych poznała wiele osób, przetrwała burze tropikalne i opady śniegu:

– Takie życie nie jest dla wszystkich, ale dobrze działa na mnie. Może nie mam dużo pieniędzy, ale jestem bogata w ludzi, krajobrazy i życie” – mówi Jaclyn.

Więcej o Jaclyn dowiecie się z jej strony: http://www.jaclynheyen.com/ i bloga http://www.jhblueroad.com .

Najnowsze

Goodc

The Bike Experience – pomaga niepełnosprawnym wrócić na motocykl

The Bike Experience to organizacja charytatywna, która pomaga motocyklistom po ciężkich wypadkach. Wspiera, pomaga, uczy i poszerza możliwości, by oni znów mogli jeździć motocyklami.

{{ tn(12039) left }}Organizacja The Bike Experience zapewnia przede wszystkim wykwalifikowanych instruktorów i zaadaptowane, zmodyfikowane na potrzeby niepełnosprawnych, motocykle (Suzuki SV650, Aprilia Mana w automacie). Ale także pozytywne nastawienie psychiczne, poczucie bezpieczeństwa, motywację i zwiększenie wiary w swoje możliwości. Po pierwszych krokach nauki jazdy od nowa, eksperci pomagają kupić i dostosować własny motocykl i tym samym sprawiają, że niemożliwe staje się możliwe.

Od kwietnia 2011 do 2015 roku ponad 170 motocyklistów wróciło dzięki niej do regularnej jazdy motocyklem. Pokonali strach, własne słabości i ograniczenia ciała, by znów w pełni czerpać radość ze swojej pasji.

Pomysłodawcą i założycielem organizacji jest Talan Skeels-Piggins, który sam w 2003 roku uległ poważnemu wypadkowi na motocyklu i jest sparaliżowany od pasa w dół. Obecnie przystosowanym motocyklem startuje w wyścigach:

– Kiedy jadę, nie czuję się niepełnosprawny – czuję się wolny od mojego wózka. Lubię to poczucie podniecenia i niezależności, tak jak kiedyś. Dotarcie do tego punktu to była walka, ale było warto! Chciałem pomóc innym motocyklistom z niepełnosprawnością, by mogli poczuć, jak fantastycznie jest powrócić powrotem na motocykl. Bez upadków i niepowodzeń, których ja doświadczyłem. Dlatego powstała The Bike Experience – mówi Talan.

Organizacja utrzymuje się jedynie z dotacji i wkładów sponsorów oraz wsparcia wolontariuszy. Więcej dowiecie się o niej na oficjalnej stronie: http://www.tbex.co.uk

Najnowsze