Ogólnopolski Zlot Zabytkowych Citroënów już w lipcu!

Ogólnopolski Zlot Zabytkowych Citroënów ma kilkuletnią tradycję. W tym roku, w dniach 16-19 lipca posiadacze i sympatycy zabytkowych Citroënów spotkają się po raz siódmy. Tegoroczne spotkanie odbędzie się w Złotnikach Lubańskich w woj. dolnośląskim.

7. edycja Ogólnopolskiego Zlotu Zabytkowych Citroënów odbędzie się w tym roku w dniach 16-19 lipca  w Złotnikach Lubańskich w województwie dolnośląskim. Organizatorem zlotu jest tradycyjnie Stowarzyszenie Citroën Oldtimer Club Polska, które przy wsparciu Citroën Polska promuje francuską motoryzację, ze szczególnym podkreśleniem roli marki Citroën.

Komandorzy tegorocznego zlotu przygotowali mnóstwo atrakcji dla uczestników: zwiedzanie zamku Czocha, przejazdy po Pogórzu Izerskim, a także wizytę w elektrowni wodnej.

Wszystkich ciekawych zabytkowych pojazdów serdecznie zapraszamy na prezentację pojazdów na rynku w Lubaniu  w dniu 17 lipca w godzinach 15:00-17:00. Samochody będzie można zobaczyć również podczas postoju w Parku Zdrojowym w Świeradowie Zdroju w sobotę 18 lipca między 11:30 a 13:30.

Na prezentacji nie zabraknie kultowych modeli zabytkowych Citroënów, w tym BL, DS i 2CV, pojawią się także młodsze CX-y, a także te rzadziej spotykane jak HY czy GS.

Więcej szczegółów o zlocie na stronie: citroen-oldtimer-club.pl

Najnowsze

Udany weekend Gosi Rdest

W miniony weekend na Slovakia Ringu odbyło się prawdziwe święto fanów motorsportu. Jedyna kobieta w stawce - Gosia Rdest, czysto i skutecznie rywalizowała z 24 konkurentami, oba wyścigi kończąc w czołowej dziesiątce. Podczas sobotnich zawodów wywalczyła 9, a w niedzielnych 8 miejsce.

W towarzystwie Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych (WTCC) rozegrano drugą rundę Volkswagen Golf Cup. Rywalizacja w pucharze Golfa również i tym razem była niezwykle emocjonująca.

Tym razem pogoda była łaskawa dla zawodników rywalizujących na słowackim torze.  Obiekt jest już dobrze znany Gosi Rdest oraz jej rywalom z testów przeprowadzonych przed sezonem oraz ubiegłorocznej rundy Pucharu Golfa. Gosia rozpoczęła weekend od dobrego wyniku z drugiego, piątkowego treningu. Zawodniczka zanotowała na nim świetny, trzeci czas okrążenia, a podczas sobotnich kwalifikacji wywalczyła dziewiąte pole startowe do dwóch wyścigów. Sobotnie zawody zostały przejechane przez Gosię szybko i czysto. Zawodniczka przebiła się z dziewiątego na siódme miejsce, niestety przez brak jednego push-to-passa na ostatnim okrążeniu straciła dwie pozycje. Niedosyt po pierwszych zawodach pozostał, co poskutkowało niezwykle waleczną postawą podczas niedzielnego wyścigu. Zawodniczka dobrze gospodarowała push-to-passami i walczyła o każdy metr na torze kończąc zawody na ósmym miejscu.

Gosia Rdest: Niedzielny wyścig był bardzo emocjonujący, działo się bardzo dużo praktycznie od pierwszego zakrętu. Startowałam z dziewiątego miejsca, po starcie udało mi się utrzymać tą pozycję, a następnie wskoczyć o oczko czy dwa do góry.

Potem jeden zawodnik z piątego lub czwartego miejsca miał uszkodzony samochód, w związku z czym musiał zjechać, ale poruszał się wyścigową linią, więc próbując go wyprzedzić wyjechałam na brudną stronę toru. Zaczęło mnie obracać, udało mi się tą niebezpieczną sytuację wybronić, jednak kosztowało mnie to jedną pozycję. Przez cały wyścig było ciągłe tasowanie się, ciągła walka. Starałam się mądrze gospodarować push-to-passami, jechać rozważnie dzięki czemu dowiozłam ósme miejsce do mety. Również sobotni wyścig, choć obfitujący w mniejsze emocje, można uznać za udany. Jedynie start mogłabym wykonać nieco lepiej. Miałam za duży wheel spin na starcie. Cały weekend jest bardzo dobrym prognostykiem, pokazuje, że mam coraz lepsze tempo.

Już w najbliższy weekend Gosia Rdest przesiądzie się z Golfa do wyścigowej TT-tki i będzie rywalizować na torze ulicznym Noirisring podczas drugiej rundy Audii Sport TT Cup. Tydzień później ponownie spotka się z zawodnikami startującymi w Volkswagen Golf Cup, tym razem na niemieckim torze Lausitzring. Zachęcamy do kibicowania Gosi oraz pozostałym kierowcom Volkswagenów Golfów na żywo, podczas wspólnego, zorganizowanego wyjazdu. Szczegóły wydarzenia dostępne są pod linkiem: https://www.facebook.com/events/837316963016989/

VW Golf Cup – kalendarz

Lausitzring 03-05 lipca 2015 r.

Sachsenring 28-30 sierpnia 2015 r.

Autodrom Brno 18-20 września 2015 r.

Tor Poznań 2-4 października 2015 r
 

Audi TT Cup 2015 – kalendarz

26-28 czerwiec Norisring (D)

31 lipiec -02 sierpień Red Bull Ring (A)

11-13 wrzesień Oschersleben (D)

25-27 wrzesień Nürburgring (D)

16-18 październik Hockenheim (D)

Najnowsze

Ponad 23 tysiące Toyot w Polsce do serwisu!

Od kilku tygodni w świecie motoryzacji wrze po ujawnieniu problemów z poduszkami powietrznymi firmy Takata. Polski oddział Toyoty przygotowuje właśnie akcję naprawczą. Do serwisu trafią ponad 23 tys. egzemplarzy japońskich modeli.

Firma Toyota Motor Poland poinformowała, że w wybranych egzemplarzach modelu Toyota Corolla, wyprodukowanych w Japonii, Turcji i Wielkiej Brytanii w czasie od 03.05.2002 do 12.03.2005 oraz Toyota Yaris, produkowanych we Francji od 18.04.2005 do 30.03.2007 mogą wystąpić problemy z poduszkami dostarczonymi przez firmę Takata. 

Polski oddział firmy poinformował, że samochody wyposażone w przednie poduszki powietrzne pasażera z napinaczami mogły zostać w czasie produkcji napełnione niewłaściwie wytworzonym materiałem. W momencie odpalenia takiej poduszki, proces napełniania może przebiegać nieprawidłowo, powodując większe ryzyko obrażeń u pasażera. Poza tym w samochodach z poduszkami uruchamianymi jednostopniowo w miarę upływu czasu wzrasta ryzyko przedostawania się wilgoci do napełniacza. To może spowodować problemy przy odpalaniu poduszki.

W ramach akcji naprawczej w Polsce do serwisu trafią 23 543 egzemplarze samochodów. Podczas wizyty w serwisie przednie poduszki pasażera uruchamiane jednostopniowo będą podlegały próbie szczelności napełniacza. W razie nieszczelności napełniacz zostanie wymieniony natychmiast. Jeżeli problem nie wystąpi, samochód zostanie zwrócony klientowi, a napełniacz zostanie wymieniony później, gdy będzie dostępna odpowiednia liczba zmodyfikowanych części.

Najnowsze

Wielki ekran pozwoli wyprzedzać ciężarówkę – film

Wyprzedzanie ciężarówki, szczególnie na jednopasmowych polskich drogach, nie jest najłatwiejszym zadaniem. Na bardzo ciekawy pomysł zwiększający bezpieczeństwo na drogach wpadł koreański producent elektroniki, firma Samsung.

Samsung Safety Truck to eksperyment opracowany przez argentyński oddział koreańska giganta. Ten nowatorski system ma pozwolić na zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Szczególnie dotyczy to długich i szerokich ciężarówek przemierzających drogi. 

W skład tego rozwiązania wchodzi kamera zamontowana z przodu pojazdu, która drogą bezprzewodową wysyła obraz do ekranu zamontowanego na tylnej klapie. Dzięki temu kierowca jadący za ciężarówką ma doskonały pogląd na sytuację na drodze i nie musi się wychylać, żeby sprawdzić czy droga jest wolna. Safety Truck działa zarówno w dzień jak w nocy. 

Taki projekt z pewnością przydałby się na naszych drogach, jednak Samsung nie zamierza go komercjalizować. Został on stworzony jedynie w celu poruszenia kwestii bezpieczeństwa.

Zobaczcie, jak w praktyce wygląda działanie systemu Samsung Safety Truck.

Najnowsze

Koniec bicia rekordów na Nurburgring

Władze legendarnego "zielonego piekiełka" zabroniły bicia rekordu. Stało się to po ostatnich wydarzeniach podczas wyścigów z serii VLN Endurance.

Jakiś czas temu na torze Nurburgring doszło do tragicznego wypadku, w którym zginął jeden z widzów. Krótko po tym wydarzeniu właściciele toru zarządzili ograniczenie prędkości w miejscu o nazwie „Flugplatz”. To właśnie tam doszło do wypadku.

Od tamtego czasu w kilku miejscach na torze pojawiło się kilka restrykcji. Kolejną decyzją zarządców, która jest konsekwencją tamtego wydarzenia, jest zakaz bicia rekordów. Być może zostanie on uchylony z końcem roku, ale już teraz producenci samochodów testujący swoje prototypy lub wersje produkcyjne na Nurburgringu nie mogą bić rekordów okrążenia. Nawet jeśli mają wynajęty tor na wyłączność.

Kilka dni temu ekipa Koenigsegg przymierzała się do pobicia rekordu na 21-kilometrowym torze. Jednak na razie próba została odwołana.

Nurburgring to prawdziwa mekka dla wszystkich fanów motorsportu oraz superszybkich samochodów czy motocykli. Przez większość czasu tor jest zamknięty dla zwykłych śmiertelników. Jednak wieczorami lub w niedzielę może korzystać z niego każdy, kto ma ważne prawo jazdy oraz samochód dopuszczony do ruchu drogowego. Jedno okrążenie kosztuje 27 euro.

Najnowsze