Offroad za kierownicą Audi A6 sedan

Audi wiele lat temu wywołało furorę napędem na wszystkie koła quattro, który jest ceniony przez kierowców do dziś. Czy jest jednak na tyle dobry, żeby z sedana zrobić terenówkę?

Audi ma w swojej ofercie uterenowioną wersję A6 – nazywa się Allroad i bazuje na wersji kombi, do której dołożono plastikowe osłony nadwozia oraz pneumatyczne zawieszenie z szerokim zakresem regulacji prześwitu. Seryjnie oferowany jest też stały napęd na wszystkie koła quattro z centralnym mechanizmem różnicowym Torsen, znanym ze swojej skuteczności, np. w wyciąganiu samochodu z tarapatów. Tylko czy każde auto z tym systemem poradzi sobie w terenie?

Miłośnicy offroadu natychmiast zakrzykną, że 4×4 to nie wszystko – potrzebny jest odpowiednio duży prześwit, dobre kąty zejścia i natarcia, reduktor, a przede wszystkim porządne terenowe opony. Audi A6 sedan pewnego Rosjanina, który stworzył kompilację wideo ze swoim samochodem jeżdżącym po bezdrożach, nie spełnia żadnego z tych kryteriów. Tym większe wrażenie robi to, co potrafi napęd quattro.

Najnowsze

Skoda Karoq Sportline – ze sportową nutą

Bardziej dynamiczny wygląd oraz silnik benzynowy 2.0 TSI o mocy 190 KM – taka jest nowa, usportowiona wersja Skody Karoq - Sportline.

Skodę Karoq Sportline można wybrać z jednym z czterech silników. Wśród nich dostępny będzie zarezerwowany wyłącznie dla tej wersji silnik benzynowy 2.0 TSI o mocy 190 KM z automatyczną skrzynią DSG i napędem 4×4. Taką samą moc wytwarza również silnik Diesla o pojemności 2 litrów, który również wystąpi wyłącznie z automatyczną skrzynią DSG oraz napędem 4×4. 2.0 TDI o mocy 150 KM dostępny będzie ze skrzynią manualną i napędem na przednie koła lub 4×4, natomiast ze skrzynią automatyczną DSG w ofercie znajdzie się tylko napęd 4×4. Silnik benzynowy 1.5 TSI 150 KM będzie występować ze skrzynią manualną oraz DSG i w wariancie 4×4 zawsze ze skrzynią DSG.

Nowa usportowiona wersja SUV-a Skody może być wyposażona jest w Wirtualny Kokpit, który posiada dodatkowy tryb wyświetlania. W tym piątym ustawieniu centralnie umieszczony został obrotomierz oraz informacja o aktualnej prędkości. Auto umożliwia kierowcy konfigurację również sposobu pracy napędu za pomocą wyboru jednego z dostępnych trybów.

Design nowej Skody Karoq Sportline wyróżnia się zderzakami o sportowej stylistyce i czarnymi, 18-calowymi obręczami kół Mytikas, wykonanymi ze stopów lekkich lub dostępnymi jako opcja 19-calowymi, antracytowymi obręczami o wzorze Vega. Na przednich błotnikach widnieje emblemat Sportline, a sylwetkę nowego modelu dopełniają przyciemniane szyby, czarne relingi oraz nadwozie utrzymane w sportowej stylistyce.


 
Czarne, sportowe fotele wewnątrz samochodu zapewniającą dodatkowy komfort pasażerom. Wielofunkcyjna sportowa kierownica pokryta jest perforowaną czarną skórą. Sportowe wnętrze uzupełniają: pakiet oświetlenia LED Ambiente umożliwiający nastrojowe oświetlenie wnętrza, pedały z elementami ze stali nierdzewnej, czarna podsufitka i słupki dachowe w tym samym kolorze. 
 
Skoda Karoq Sportline  swoją premierę będzie mieć już podczas Motor Show w Paryżu.

Najnowsze

Sposoby na spokojne pakowanie samochodowego bagażnika

Trzy walizki, dwa dmuchane materace, wózek dziecięcy, parasol przeciwsłoneczny i niekończąca się liczba zabawek – tak wygląda typowy bagażnik rodziny, która wybiera się na zasłużone wakacje.

Przygotowania potrafią wywołać sporo stresu – zawsze obawiamy się, że czegoś zapomnimy, a jednocześnie chcemy jak najlepiej zagospodarować przestrzeń w samochodzie. Metoda KonMariTM, stworzona przez Marie Kondo – znaną autorkę książek na temat “porządku jako filozofii życia” – powstała, by zminimalizować ten problem. Dział Inżynierii SEAT-a połączył siły z Merie Kondo, aby przygotować specjalny poradnik dla urlopowiczów. Poniższe pięć wskazówek pomoże Ci nie zwariować podczas pakowania się na wakacje.

1. “Mniej znaczy więcej”: według Aline Lau, pierwszej certyfikowanej konsultantki metody KonMari w Europie, decyzja o tym, co chcesz zabrać, to pierwszy krok podczas przygotowań do pakowania. Większość osób ma ogromny problem z tym, co będzie niezbędne podczas wakacyjnego wypoczynku, a co można zostawić w domu. Aby rozwiązać to wyzwanie, dobrym sposobem jest zwizualizowanie wymarzonej wyprawy. W ten sposób spakujesz tylko rzeczy, które okażą się pożyteczne na miejscu – mówi londyńska Ekspertka.

2. “Dokonaj podziału na kategorie”: podzielenie wszystkich przedmiotów na odpowiednie kategorie pozwoli Ci na łatwe i efektywne pakowanie.
Określenie wariantów, takich jak odzież, dodatki, zabawki czy apteczka pierwszej pomocy, pozwolą nam krok po kroku pozbyć się trudności związanych z wyprawą – dodaje Ekspertka. Dobrym przykładem jest ułożenie zabawek i schludnie złożonych dodatków na plażę w ten sam przedział, tym samym zyskując dodatkową przestrzeń.

3. “Odzież zwiń i ułóż pionowo” : Pakowanie walizek i układanie ich przypomina zabawę w Tetris. Aby wykorzystać w 100% przestrzeń w walizce należy zwinąć wszystkie ubrania i ułóżyć je pionowo, ponieważ zajmą mniej miejsca i będzie można mieć na nie stały pogląd. Dodatkowo, takie rozwiązanie zapewni uspokajający, wizualny efekt.


 
4. “Wykorzystaj w pełni przestrzeń samochodu”: trzymanie wszystkiego w jednym miejscu to nie tylko filozofia, jest to kwestia, która dotyczy także inżynierii.
Podczas planowania kolejnego modelu, naszym priorytetem jest zaprojektowanie przestrzeni, która pomieści jak najwięcej i umożliwi wykorzystywanie wszystkich zakamarków – wyjaśnia Inżynier SEAT-a, Jordi Mora. Wszelkie przegródki i komory w samochodzie są przydatne, żeby przechowywać najbardziej użyteczne przedmioty, jak chusteczki czy napoje – dzięki temu zawsze są pod ręką. Należy jednak pamiętać, że ze względów bezpieczeństwa nigdy nie należy zostawiać przedmiotów luzem, ani na miejscu pasażera, ani na tylnych siedzeniach czy na tylnych półkach samochodowych.

5. “W bagażniku kieruj się zasadą – ostatnie co wkładasz, będzie pierwszym, które wyciągniesz”: Pierwsza rzecz, która powinna Ci przyjść do głowy podczas pakowania rzeczy do bagażnika, to wykorzystanie ukrytych schowków, takich jak np. w modelu SEAT Arona. Trzeba pamiętać, że przedmioty, które najbardziej będą potrzebne, muszą być w miejscu najłatwiej dostępnym. Praktycznym podejściem jest również ułożenie uchwytów w górną stronę, aby łatwiej było z nich skorzystać. Podczas układania walizek, najcięższa powinna iść na sam dół i jak najdalej od reszty.
Jeżeli przedmioty będą błędnie ułożone lub niezabezpieczone, podczas gwałtownego hamowania lub manewru nasze bagaże mogą się przemieścić i zagrozić naszemu bezpieczeństwu – tłumaczy Inżynier Pasywnego Bezpieczeństw SEAT-a, Javier Delgado. – Jadąc 100 km/h i naciskając ostro pedał hamulca, przedmiot ważący 30 kg zamieni się w pocisk ważący trzy razy więcej – 90 kg – dodaje.

Najnowsze

Lato, samochód i urlop: nowa wystawa specjalna w Audi museum mobile

Latem można wyjechać na wakacje, albo zrelaksować się w muzeum! Wykorzystując te najpiękniejsze w roku tygodnie, Audi museum mobile przygotowało kolejną wystawę specjalną pt. „Słońce z nami! Historia wakacji w Audi”.

Od 8 sierpnia, do 28 października br., zwiedzający będą mogli poznać jaką rolę odegrał samochód w podróżowaniu w czasie wakacji.

Dla wielu ludzi urlop jest najpiękniejszym okresem w roku, a wakacyjne podróże są ważne. Wynalezienie samochodu dało zupełnie nowe możliwości podróżowania. Czasy boomu gospodarczego w Niemczech w latach ’50 i ’60 XX w., to również czas początku boomu turystycznego, który trwa do dziś. Na nowej wystawie, obok rzadkich eksponatów obrazujących wczesne lata turystyki kampingowej, zobaczyć można również samochody, którymi zwiedzano świat w pierwszej połowie XX w. oraz najmłodsze przykłady pojazdów przystosowanych do turystyki, jak np. Audi Q3 ze specjalnym kampingowym namiotem. Odwiedzający wystawę będą mieli możność ujrzenia np. przedwojennej przyczepy kampingowej połączonej z samochodem DKW F5 Meisterklasse Cabrio-Limousine z roku 1935, DKW F89 z roku 1951 z drewnianą karoserią, jedyny egzemplarz kampera DKW F800/3 Westfalia z 1956, wielu innych modeli NSU, ale również Trabanta P601 z namiotem dachowym z roku 1986.

Organizatorzy wystawy przygotowali ją w specjalny sposób, nazywając go „pudełkiem wspomnień”. Wszystkie eksponaty stoją na specjalnych podwyższeniach, które z kolei obudowano dużymi, drewnianymi ramami. Efekt głębi tworzy wrażenie patrzenia w otwarte pudełko, takie właśnie „pudełko wspomnień”, przypominające najpiękniejsze wakacyjne momenty.

Najnowsze

Czy do samolotu można zabrać fotelik samochodowy dla maluszka?

Planujesz podróż samolotem z małym dzieckiem? Wiesz, że na pokład samolotu możesz zabrać ze sobą fotelik samochodowy? W ten sposób możesz sobie i maluszkowi zapewnić bardziej komfortową podróż. Jeśli swój wyjazd planujesz z wyprzedzeniem, nie musisz się niczym martwić.

Podróżując ze swoim dzieckiem masz pierwszeństwo w kolejce do wejścia na pokład. Jeśli odpowiednio wcześniej poinformujesz linie lotnicze będziesz mieć więcej czasu  by spokojnie i wygodnie usiąść w samolocie. Kluczem do bezstresowej podróży z maluchem jest przestrzeganie motta “bądź przygotowany”.

Poniżej znajduje się pięć pytań i odpowiedzi, które powinny pomóc Ci w przygotowaniach do podróży samolotem z dzieckiem.

  1. Czy do samolotu można zabrać fotelik samochodowy dla maluszka?

Oczywiście, zależy to od linii lotniczych. Zanim zrobisz rezerwację, należy zapoznać się z regulaminem danych linii. Jeżeli Twój fotelik samochodowy jest zatwierdzony przez linie lotnicze i ma nalepkę TÜV-Rheinland “do użytku w samolocie” nie powinno być problemu. Wszystkie zatwierdzone modele fotelików znajdują się na stronie www.tuv.com/poland/pl/ . Jednak i tak wiele firm zezwala na korzystanie na pokładzie z fotelików samochodowych, które nie znajdują się na wyżej wymienionej liście.

Oczywiście miejsce obok fotelika nie będzie komfortowe, ale wiadomym jest, że komfort dziecka jest ważniejszy. Wygoda maluszka w tym momencie jest najistotniejsza. W wielu przypadkach znajome środowisko sprawi, że dziecko poczuje się bezpieczniej i będzie mu znacznie wygodniej. Również wzrośnie jego bezpieczeństwo.

Do tego dochodzi jeszcze kwestia późniejszego wypożyczenia. Zabranie ze sobą fotelika samochodowego może być dużo tańszą opcją niż wypożyczenie. Koszt wynajęcia często dochodzi nawet do kwoty 50 euro za dzień.

  1. Czy znak TUV jest ważny za granicą?

TUV Rheinland na swojej stronie internetowej informuje, że “Certyfikat TUV to potwierdzone bezpieczeństwo i jest akceptowalny w Europie”. Bardzo dużo krajów Unii Europejskiej respektuje ten znak.

Mimo to najpierw należy sprawdzić czy można korzystać z fotelika samochodowego w danych liniach lotniczych. Dla przykładu w Stanach Zjednoczonych, tylko podczas lotów wewnątrz krajowych można używać fotelików samochodowych na pokładzie samolotu.

  1. Czy muszę zarezerwować dodatkowe siedzenie? Czy kupując bilet lotniczy muszę rejestrować fotelik samochodowy?

“Jeśli podczas kupna biletu nie ma opcji rezerwacji dodatkowego miejsca, należy skontaktować się z liniami lotniczymi i dopytać o szczegóły”, rekomenduje Angelika Heinbuch, PR Manager lotniska we Frankfurcie.

Rodzice, którzy chcą korzystać ze swojego fotelika w samolocie, są zobligowani do zakupu dodatkowego biletu, nawet jeśli dziecko ma mniej niż 2 lata i podróżuje na kolanach rodzica.

Wybierając miejsce pod fotelik trzeba być ostrożnym: „Fotelik samochodowy może być użytkowany tylko na miejscu przy oknie – wyjątkiem są rzędy przy wyjściach awaryjnych, przed i za nimi. Jeśli podróżujesz z dwójką dzieci możesz zarezerwować miejsce środkowe oraz przy oknie” mówi Kathrin Skorpil, Szef działu usług specjalnych w Condor.

Większość linii lotniczych ma wspólną politykę dotyczącą dodatkowych biletów. Należy je  rezerwować mimo, że dziecko ma mniej niż 2 lata i podróżuje za darmo.

  1. Czy fotelik samochodowy traktowany jest jako bagaż? Czy trzeba za niego płacić?

Jeśli fotelik samochodowy jest instalowany na specjalnie wykupionym miejscu to nie ma dodatkowych opłat. Podobnie jest w przypadku, gdy fotelik odprawiony jest jako bagaż: „Większość linii lotniczych jest uczciwa wobec podróżujących”, mówi Angelika Heinbuch, PR Manager lotniska we Frankfurcie. Przykładowo Lufthansa i Condor pozwalają bezpłatnie zająć miejsce w luku bagażowym. Jednakże jeśli rodzice chcą wziąć dodatkowy wózek lub gondolę najpierw powinni skontaktować się z liniami lotniczymi.

  1. Jak należy spakować fotelik by podczas lotu nie został uszkodzony ?

Dodatkowe opakowanie fotelika nie jest wymagane. Natomiast niektóre części mogą wystawać przez co mogą nie zmieścić się w schowku (ważne by najpierw poznać specyfikację bagażu podręcznego linii lotniczych) wtedy może się zdarzyć, że będzie trzeba fotelik zarejestrować jako bagaż podręczny.

“Idealne do transportu fotelików są wyściełane torby podróżne, które dodatkowo mogą być wypełnione folią bąbelkową oraz oklejone specjalnymi naklejkami” podpowiada Bernhard Kastner, Starszy kierownik do spraw produktów, w dziale bezpieczeństwa dla dzieci producenta fotelików samochodowych CYBEX.

W razie wątpliwości zawsze najlepiej skontaktować się z liniami lotniczymi żeby doprecyzować wszystkie szczegóły dotyczące przewożenia fotelików samochodowych.

Najnowsze