
Offroad za kierownicą Audi A6 sedan
Audi wiele lat temu wywołało furorę napędem na wszystkie koła quattro, który jest ceniony przez kierowców do dziś. Czy jest jednak na tyle dobry, żeby z sedana zrobić terenówkę?
Audi ma w swojej ofercie uterenowioną wersję A6 – nazywa się Allroad i bazuje na wersji kombi, do której dołożono plastikowe osłony nadwozia oraz pneumatyczne zawieszenie z szerokim zakresem regulacji prześwitu. Seryjnie oferowany jest też stały napęd na wszystkie koła quattro z centralnym mechanizmem różnicowym Torsen, znanym ze swojej skuteczności, np. w wyciąganiu samochodu z tarapatów. Tylko czy każde auto z tym systemem poradzi sobie w terenie?
Miłośnicy offroadu natychmiast zakrzykną, że 4×4 to nie wszystko – potrzebny jest odpowiednio duży prześwit, dobre kąty zejścia i natarcia, reduktor, a przede wszystkim porządne terenowe opony. Audi A6 sedan pewnego Rosjanina, który stworzył kompilację wideo ze swoim samochodem jeżdżącym po bezdrożach, nie spełnia żadnego z tych kryteriów. Tym większe wrażenie robi to, co potrafi napęd quattro.
Najnowsze
-
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
Coraz więcej osób odkrywa uroki podróżowania bez sztywnych planów i rezerwacji hoteli. Dla fanów motoryzacji to naturalne – auto czy motocykl daje wolność, a nocleg w kamperze lub pod namiotem pozwala zatrzymać się tam, gdzie akurat prowadzi droga. Obie opcje mają swój niepowtarzalny klimat, ale też różne wymagania i ograniczenia. -
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
Zostaw komentarz: