Odzieżowa kolekcja marki McLaren

Uwielbiamy te momenty, kiedy moda i motoryzacja idą w parze. Dziś, jedna z najbardziej sportowych marek produkujących samochody - McLaren - zaprezentowała swoją pierwszą kolekcję ubiorów.

Podobnie jak w przypadku kolekcji BMW, Mercedesa, czy Jaguara nie należy się spodziewać rozbudowanej ofery odzieżowej. Nowa kolekcja, którą nazwano Belstaff X McLaren to kooperacja dwóch brytyjskich marek – samochodowej i odzieżowej. Zawiera lekkie kurtki do jazdy samochodem, skrojone i dla kobiet (trzy wzory) i mężczyzn inaczej (10 wzorów), wykonane z oddychającego materiału (typu softshell), przeciwdeszczowe lub skórzane. Ewidentnie projektantom przyświecała jednak nie tylko nowoczesna stylizacja, jakość wykonania, ale i wygoda, mająca towarzyszyć codziennemu podróżowaniu samochodem. Całość utrzymano w stonowanych, eleganckich, grafitowo-czarnych barwach.

Kolekcja zaczyna się od bluz (160 funtów) wykonanych z materiałów rozciągliwych – elastycznych z zewnątrz i ciepłych (wełna merynosów) wewnątrz. W razie opadów, które na wyspach są zjawiskiem więcej niż częstym, przewidziano wodoodporne kurtki z wyższym kołnierzem, wstawkami z siateczki do wentylacji i zakrytymi połami bocznymi kieszeniami (450 funtów). Naszą uwagę zwracają jednak wykonane z miękkiej skóry kurtki, które nie mają wykończenia kołnierzem, więc stylizację można ubarwić szalem, lub piękną apaszką. Wyglądają na układające się do sylwetki.

Niestety, koszt takiej kurtki jest stosowny do marki i ceny samochodu – to aż 1195 funtów…

Najnowsze

BMW 8 Coupe – ceny w Polsce. Kolejne marzenie Polaków?

Kiedy w lipcu tego roku ruszyła produkcja bawarskiej ósemki, fani marki z szachownicą na masce oniemieli - achom i ochom nie było końca. Co w tym modelu pociąga tak wielu Polaków, którzy nie mieli jeszcze z tym samochodem do czynienia?

Cóż, nowe BMW serii 8 Coupe jest wyjątkowo ładne (to równoległy projekt do BMW M8 oraz M8 GTE), to trzeba przyznać. Nie będziemy się zatem rozpisywać o stylizacji karoserii – konstrukcji łączącej stal, tworzywa sztuczne, aluminium i karbon (CFRP), mimo że po raz pierwszy w standardowym modelu BMW dostępny jest tu dach z tworzywa sztucznego, wzmacnianego włóknem węglowym – po prostu zdjęcia mówią same za siebie.

Próbujemy zatem odpowiedzieć na pytanie, co sprawia, że tak wielu rodzimych fanów bawarskiej marki zakochało się w tym samochodzie od pierwszego wejrzenia? Po pierwsze historyczna ósemka (E31). To ona wzbudzała i wzbudza nadal emocje i szybsze bicie serca wszystkich tych, którzy kochają motoryzację. Bo jak nie uwielbiać takiego nadwozia?

Ale w dzisiejszej ósemce nie tylko wygląd gra rolę, ale silniki, które – podobnie jak w kultowej, starszej odmianie – są naszpikowane nową technologią, a ich parametry rozbudzają wyobraźnię wielu kierowców. W momencie debiutu rynkowego nowego BMW serii 8 Coupé w listopadzie 2018 r. oferowane są dwa silniki. Silnik V8 w BMW M850i xDrive Coupé – to najnowsza generacja 4,4-litrowego ośmiocylindrowego silnika. Jego maksymalna moc wzrosła do 530 KM, a maksymalny moment obrotowy do 750 Nm.

Drugi oferowany silnik jest wysokoprężny, w BMW 840d xDrive Coupé – trzylitrowy, rzędowy, osiąga moc 320 KM i maksymalny moment obrotowy 680 Nm. Nowe_BMW_serii_8_Coupe-dane_techniczne.pdf
Auto ma się charakteryzować niskim środkiem ciężkości, idealnym rozkładem masy na obie osie, lekką konstrukcją z aluminium, magnezu i karbonu, aerodynamicznie zoptymalizowaną karoserią, sportowym układem wydechowym, napędem na cztery koła i blokadą mechanizmu różnicowego tylnej osi. Producent dorzuca w komplecie adaptacyjny układ jezdy M, aktywny układ kierowniczy M i ogumienie mieszane w wyposażeniu standardowym. Opcjonalnie dostępna będzie aktywna stabilizacja przechyłów bocznych w BMW M850i xDrive Coupé. Dodatkowo można wybrać dach karbonowy M i zewnętrzny pakiet M obejmujący listwy we wlotach powietrza, obudowy lusterek zewnętrznych, spojler tylny i karbonowy dyfuzor tylny.

Naszym zdaniem to w zupełności wystarczy, aby wieszać sobie plakaty tego auta na ścianach, lub instalować tapety i wygaszacze ekranu z tym samochodem. Bo auto tanie nie będzie, więc zacznijmy odkładać pieniądze. Auto z Dieslem kosztuje 476 tys. zł, zaś benzyna to wydatek rzędu 589500 złotych…

 

Najnowsze

5 cech dobrego kierowcy – sprawdź, czy je masz

Badania przeprowadzone przez psychologów wykazują, że większość osób ocenia swoje umiejętności kierowcy jako powyżej przeciętnej, nawet mając świadomość, że inni oceniliby je niżej. Co naprawdę charakteryzuje dobrego kierowcę?

Z badań przeprowadzonych przez psychologów z Uniwersytetu Nowojorskiego można wnioskować, że ludzie mają skłonność do oceny swoich umiejętności prowadzenia samochodu jako powyżej przeciętnej. Z czego to wynika? Każdy odnosi samoocenę do własnego wyobrażenia dobrego kierowcy, nawet mając świadomość, że inne osoby stosowałyby zupełnie odmienne standardy*.

Jak więc rozpoznać dobrego kierowcę? Oto kilka wyznaczników:

1. Doświadczenie i pewność siebie, nie brawura

Dobrego kierowcę cechuje doświadczenie i umiejętność szybkiej reakcji w niespodziewanych sytuacjach. Taka osoba pewnie czuje się za kierownicą. Nie należy tego jednak mylić ze skłonnością do nierozważnych zachowań. „Jeżdzę szybko, ale bezpiecznie” – tego zdania nie wypowie naprawdę dobry kierowca.

2. Elastyczność i dobra ocena sytuacji

Bardzo ważną umiejętnością dobrego kierowcy jest dostosowanie się nie tylko do obowiązujących przepisów, lecz także do bieżącej sytuacji panującej na drodze. Oznacza to na przykład redukcję prędkości w przypadku jazdy  w kiepskich warunkach atmosferycznych albo utrzymanie większego dystansu od kierowcy poruszającego się niepewnie lub w sposób agresywny.

3. Maksymalne skupienie uwagi na prowadzeniu samochodu

Dobrego kierowcę można poznać nie po tym, że jest w stanie jednocześnie pisać
SMS-y i prowadzić auto, lecz po tym, że unika tego rodzaju zachowań. Podczas jazdy samochodem skupia się maksymalnie na tej czynności i nie chce, by coś go rozpraszało.

Nie dopuszcza też do sytuacji, w których jego zdolność koncentracji czy szybkość reakcji mogłyby się obniżyć, co oznacza rezygnację z jazdy pod wpływem zmęczenia, a tym bardziej alkoholu czy narkotyków

4. Ciągłe dokształcanie się

Aby być dobrym kierowcą, trzeba stale pracować nad swoimi umiejętnościami. Nie można poprzestawać na wiedzy nabytej kilka czy nawet kilkadziesiąt lat wcześniej na kursie nauki jazdy. Pomóc mogą specjalistyczne szkolenia z bezpiecznej jazdy, a także lektura artykułów na ten temat. Niezbędne jest również aktualizowanie wiedzy w dziedzinie przepisów ruchu drogowego.

5. Szacunek dla wszystkich.Dobry kierowca zwraca uwagę na innych uczestników ruchu, zwłaszcza tych najbardziej narażonych na niebezpieczeństwo czy dyskomfort. Zadba o to, by nie ochlapać pieszego podczas deszczu, a wyprzedzając rowerzystę zachowa odpowiednio duży odstęp. Jasno sygnalizuje też swoje zamiary i wykazuje się uprzejmością wobec innych, o ile nie powoduje to utrudnień w ruchu.

* Roy, M. M., Liersch, M. J., 2014
Źródło: Szkoła Bezpiecznej Jazdy Renault

Najnowsze

Co trzeci motocyklista korzysta ze smartfona podczas podróży

Z ankiety przeprowadzonej przez firmy Bosch oraz Innofact AG wynika, że obecnie prawie 90% ankietowanych motocyklistów w Niemczech używa smartfona podczas podróży - na przykład do zaplanowania trasy lub podczas postoju.

Jedna trzecia (34 %) respondentów sięga po swój smartfon nawet w czasie jazdy – takie zachowanie jest niezwykle niebezpieczne.

Badanie wskazuje, że motocykliści chcą używać swoich smartfonów podczas jazdy. Dlatego inżynierowie w Boschu opracowali narzędzie mySPIN do integracji smartfonów z jednosladem, dzięki czemu kierowcy nie będą rozpraszali swojej uwagi. Celem nadrzędnym jest bezpieczeństwo – zarówno samych kierowców, jak i innych użytkowników dróg. „Dbanie o bezpieczeństwo na drogach bez zmniejszania przyjemności z jazdy lub zmiany charakteru poruszania się motocyklem – to jest to, co chcemy osiągnąć” – mówi Geoff Liersch, szef zespołu „Two-Wheeler & Powersports” w firmie Bosch.

Więcej bezpieczeństwa, mniej rozproszonej uwagi
Dzięki narzędziu mySPIN do integracji smartfonów z jednośladami użytkownicy mogą przeglądać ekrany telefonów komórkowych na wyświetlaczu motocykla. mySPIN przycina aplikacje dla smartfonów tak, aby wyświetlacz pokazywał tylko najważniejsze informacje. Po podłączeniu telefonu do pojazdu można korzystać z przycisków i pokręteł na kierownicy, aby uzyskać dostęp do danych na wyświetlaczu telefonu, takich jak kontakty, kalendarz, a nawet ulubione aplikacje. Komunikacja między aplikacjami ułatwia, na przykład, wprowadzenie miejsca docelowego trasy dzięki bezpośredniemu dostępowi do kontaktów zapisanych w telefonie. System jest połączony z szyną CAN motocykla i chmurą. Jeśli na przykład motocykl ma mało paliwa w zbiorniku, to kierowca może być z wyprzedzeniem informowany o stacjach benzynowych w pobliżu. Bosch współpracuje z kilkoma dostawcami aplikacji na mySPIN, w tym Calimoto, Sygic i Mireo.

Ankieta
W ankiecie przeprowadzonej przez Innofact AG na zlecenie firmy Bosch wzięły udział 1062 osoby w Niemczech w wieku od 16 do 69 lat. Wszyscy respondenci jeżdżą motocyklami lub skuterami. Badanie przeprowadzono w czerwcu 2017 r.

Najnowsze

Uderzył w drzewo tak mocno, że aż wypadł silnik

Do groźnego zdarzenia doszło na drodze wojewódzkiej w miejscowości Stara Wieś. Na prostym odcinku drogi Renault uderzyło w drzewo.

Policjanci z Krasnegostawu wyjaśniają dokładne przyczyny wypadku, do którego doszło w miejscowości Stara Wieś (gm. Kraśniczyn). Jak ustalili na miejscu funkcjonariusze, kierujący Renault 71-letni mieszkaniec gminy Lubycza Królewska, na prostym odcinku drogi stracił panowanie nad pojazdem, zjechał na pobocze, a następnie uderzył w drzewo.

Siła uderzenia była tak duża, że z samochodu wypadł silnik. Trzech podróżujących autem trafiło do szpitala. Obrażenia kierowcy oraz 33-letniego pasażera okazały się bardzo poważne. Trzeci z mężczyzn doznał ogólnych potłuczeń.

Dokładne przyczyny wyjaśni policyjne dochodzenie. Wiadomo, że kierowca był trzeźwy.

Najnowsze