Odświeżony VTR250 w salonach Hondy

W salonach Hondy pojawił się nowy, przyjazny kobietom motocykl VTR250 za przystępna cenę. Prezentuje się nadzwyczaj urodziwie w krwistym kolorze lakieru.

VTR250 idealny dla kobiety? Przetestujemy, to się okaże…
fot. Honda

Już teraz u autoryzowanych dealerów motocykli Honda w Polsce dostępny jest nowy model – VTR250. Ten poręczny motocykl klasy naked z dwucylindrowym, widlastym silnikiem, jest w swojej ojczyźnie jednym z najpopularniejszych motocykli klasy 250 cm3.

Obecnie jego nowe wcielenie o odświeżonej, ciekawej stylistyce rusza na podbój Europy. Dzięki zaawansowanemu wtryskowi paliwa PGM-FI motocykl spełnia normy Euro3 oraz charakteryzuje się dobrymi osiągami przy niewielkim zużyciu paliwa.

Motocykl ten dostępny jest za 19 900 zł

Niebawem na Motocainie test tego motocykla.

Najnowsze

Nowa mekka fanów motocykli

Na motocyklowym szlaku Warszawy powstaje nowe, ciekawe miejsce. Crank - to serwis, sklep z akcesoriami oraz częściami zamiennymi, ale też klub i restauracja. Będzie można tu zlecić budowę motocykla, przeróbki czy przygotowanie do wyścigu i z pewnością spotkać ciekawych ludzi.

fot. Crank

Ekipa serwisu to pasjonaci mechaniki motocyklowej, podejmujący się wszelakich wyzwań  – z przebudową oraz budową motocykli i przygotowaniami do wyścigów włącznie. Na ukończeniu są właśnie prace nad GSX R1100 z turbodoładowaniem.

Serwis Crank ma współpracować z BDSM SuperMoto Racing Team i przygotowywać motocykle Supermoto do zawodów i dla osób prywatnych.

W klubie i restauracji będą odbywały się natomiast transmisje relacji najważniejszych wydarzeń sportowych, koncerty. Crank ma ambicje zostać ciekawym i nietuzinkowym miejscem zrzeszających motocyklistów i fanów sportów motorowych.
Adres
Warszawa, ul. Racjonalizacji 7 (róg Woronicza), więcej na http://club.crank.pl/

Klub & Restauracja czynne w godzinach

Poniedziałek – Czwartek:   10 – 24*
Piątek: 10 – 4*
Sobota:  14 – 4*
Niedziela:  16 – 24

Sklep & Serwis czynny w godzinach

Poniedziałek – Piątek:   10 – 18
Sobota: 10 – 14

Najnowsze

Otwarcie Nissan Sportscars Shop

Japoński producent samochodów otworzył ośrodek Nissan Sportscars Shop na nowym Ringboulevard przy niemieckim torze Nürburgring, w którym klienci mogą dokładniej poznać sportowe auta Nissana i zakupić kilka rzadko spotykanych w Europie gadżetów.

Nissan Sportscars Shop ma popularyzować ideę wyścigów wśród fanów marki z całego świata i umożliwić gościom bliższy kontakt z japońską firmą. Sklep zajmuje powierzchnię około 500 metrów kwadratowych. Został otwarty 9 lipca, w ramach uroczystości poświęconych nowemu torowi Nürburgring. 

Codziennie, w godzinach od 10:00 do 20:00, goście będą mogli oglądać samochody sportowe Nissana, zaopatrzyć się w produkty odpowiadające ich stylowi życia lub po prostu odpocząć w specjalnie urządzonej poczekalni. Oprócz GT-R i jednego z zaledwie 80 wyprodukowanych 370Z NÜRBURGRING EDITION w ośrodku znajdzie się także egzemplarz GT-R w wersji SpecV. To jedyne miejsce w Europie, w którym można będzie oglądać ten wybitnie ekskluzywny pojazd.

Nissan GTR-s na Nordschleife, północnej pętli toru Nürburgring
fot. Nissan

SpecV to superwyczynowa wersja, w której wprowadzono liczne modyfikacje w porównaniu z modelem seryjnym – takie jak dodatkowe elementy z włókna węglowego, węglowo-ceramiczne hamulce, tytanowy układ wydechowy i obsługiwany przyciskiem układ krótkotrwałego zwiększania momentu obrotowego. Sprzedaż GT-R SpecV rozpocznie się jeszcze w tym roku, a ceny zostaną podane w najbliższych miesiącach.

Goście odwiedzający Sportscar Shop mogą także zakupić produkty Nissana oraz NISMO, czyli działu japońskiej marki odpowiedzialnego ze sport samochodowy. Oferta obejmuje rzadkie przedmioty importowane z Japonii oraz modele samochodów w pomniejszonej skali. 

Na koniec października 2009 roku firma zaplanowała cały tydzień specjalnych atrakcji, takich jak pokaz dryftu na Nürburgring, dni z Nissanem GT-R na Nordschleife czy „zmysłowa podróż” przez malownicze okolice w górach Eifel otaczających tor wyścigowy. 

Sklep Nissan Sportscars przy torze Nürburgring
fot. Nissan

Odwiedzając legendarne areny sportu samochodowego, prędzej czy później trzeba dotrzeć w góry Eifel. Tam, wśród wulkanicznych krajobrazów, położona jest Nordschleife, czyli północna pętla toru Nürburgring, będąca ostatecznym sprawdzianem zarówno dla zawodników, jak i dla materiałów wykorzystywanych w wyścigach. Tam też wiele nowych modeli samochodów poddawanych jest morderczym testom mocy i wytrzymałości.

Nissan od pewnego czasu także jest zafascynowany torem Nürburgring. Japońska firma zaangażowała się już nie tylko w legendarny wyścig 24-godzinny, ale postawiono na stałą obecność na torze w górach Eifel. W marcu 2007 roku otwarto centrum testowe w Troisdorf niedaleko Bonn, skąd nowe modele samochodów wyruszają na testy przeprowadzane na Nordschleife.

W kwietniu ubiegłego roku, w czasie testowania nowego sportowego GT-R, Nissan uzyskał świetny czas przejazdu odcinka o długości 20,8 kilometra. Na najnowszej wersji super sportowego samochodu z silnikiem o mocy 486 KM ustanowiony został nowy rekord: 7 minut i 26,7 sekundy.

Rozbudowa toru Nürburgring i stworzenie tam całorocznego centrum rekreacyjno-biznesowego jest ważnym etapem w historii Nordschleife zbudowanej w 1927 roku. Oprócz nowej trybuny głównej z 5000 miejsc pod dachem w bezpośrednim sąsiedztwie toru urządzono także nowe tereny, na których będą organizowane prezentacje i inne imprezy, oraz zbudowano dodatkowe miejsca noclegowe. Dla klientów korporacyjnych przygotowano rozszerzoną ofertę usług i atrakcji organizowanych w zadaszonych obiektach. Centralną osią Nürburgring jest tzw. Rngboulevard. Właśnie tutaj – wzdłuż prostej startowej i końcowej toru Grand Prix – czołowi producenci samochodów i eksperci w dziedzinie akcesoriów urządzili tematyczne sklepy i salony wystawowe. Zadaszona promenada jest połączona z innymi nowymi atrakcyjnymi strefami, takimi jak ringarena przeznaczona na imprezy publiczne czy muzeum sportu motorowego Ringwerk.

Najnowsze

George Clooney z Lancią dla L’Aquila

Bożyszcze wielu kobiet, bezapalecyjnie przystojny George Clooney pojawił się we Włoszech, gdzie w wieczór 9 lipca Lancia był gospodarzem dwóch całkowicie odmiennych wydarzeń kulturalnych, w których uczestniczyły gwiazdy świata show biznesu.

fot. Lancia

„Nobel for Peace Hall” dla L’Aquila
Stworzony dzięki funduszom uzyskanym z Pokojowych Nagród Nobla i sponsorowany przez Lancię, „Nobel Peace Hall” otwarty w dotkniętej niedawno trzesieniem ziemi L’Aquila,
jest wielofunkcyjnym miejscem przeznaczonym na kino, który może służyć również jako miejsce imprez marketingowych czy też innej działalności. W ceremonii inauracji obiektu wzięły udział zarówno osobistości świata polityki i przedstawiciele wielkich organizacji, jak i sławy świata show biznesu oraz artyści. Wśród nich znaleźli się aktor George Clooney oraz laureatka Pokojowej Nagrody Nobla Betty Williams, których zamiarem było spotkanie się z przedstawicielami społeczności dotkniętych trzęsieniem ziemi. Po inauguracji nowego „Nobel Peace Hall” wyświetlono kilka scen z „Fantastic Mr Fox” – filmu animowanego reżyserii Wesa Andersena (jeszcze w trakcie realizacji), w którym można usłyszeć dubbing George’a Clooney’a i Meryl Streep. Ponadto z tej okazji odbył się też przedpremierowy pokaz włoskiej wersji filmu „Epoka Lodowcowa 3″.

fot. Frendl
fot. Lancia

 

 

 

 

 

Sponsoring „Nobel Peace Hall” jest przykładem trwałej relacji istniejącej między Fiatem i regionem Abruzzo: współpracy, która nawiązała się już na samym początku akcji ratunkowej i która miała na celu zaspokajanie w sposób szybki i skuteczny różnorakich potrzeb wynikłych na skutek trzęsienia ziemi.

Lancia Delta od zeszłego roku jest Oficjalnym Samochodem najbardziej prestiżowych festiwali filmowych: po debiucie na 65-tym Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Wenecji, konwój Delt towarzyszył gwiazdom kina „na” czerwonych dywanach w Rzymie, Barcelonie, Mediolanie i Turynie. Ponadto, Lancia Delta została ostatnio „zatrudniona” do nowej produkcji Columbia Sony Pictures, filmu akcji „Anioły i Demony”.
W międzynarodowej promocji Delty brał udział Richard Gere oraz ścieżka dźwiękowa stworzona przez zdobywcę Oskara Ennio Morricone.

Lancia Musia i Ypsilon ECOCHIC
fot. Lancia

„Satis…Fiction Night”: gwiazdy kina spotykają się w Lancia Beach Club Riva
W wieczór 9 lipca w Lancia Beach Club Riva we Fregene – jednym z najbardziej ekskluzywnych i eleganckich klubów na rzymskim wybrzeżu, który od trzech lat jest sponsorowany przez markę – odbyła się impreza „Satis…Fiction Night”.

Hill Harper i Sofia Milos z serialu „CSI”, Christian De Sica, Paolo Conticini, Stefano Ambrogi, Antonella Salvucci oraz Margherita Granbassi: to tylko niektóre spośród licznych sław zaproszonych na to prestiżowe przyjęcie; wszyscy ci sławni ludzie to aktorzy i goście „RomaFictionFest 2009″ – międzynarodowego festiwalu filmów fabularnych TV, który Lancia nie tylko wsparła flotą 50 samochodów, towarzyszących gwiazdom do „Orange Carpet”, ale miała też swój wkład w najbardziej reprezentacyjną części Festiwalu – „Seriale”.

W tę noc muzyki i rozrywki głównym bohaterem był model Ypsilon ECOCHIC, który z Lancią Musa, wchodzi w skład nowej gamy ECOCHIC. To samochody z dwojakim napędem (LPG i benzyna), reprezentujące koncepcję samochodów „przyjaznych środowisku”.

Najnowsze

Służbówką do fryzjera?

Około 50% polskich pracodawców, którzy posiadają floty w wynajmie długoterminowym, pozwala swoim pracownikom na prywatne wykorzystanie auta służbowego. Wraz z nowelizacją ustawy o PIT, pracownicy zostaną z tego tytułu obciążeni podatkiem w wysokości 0,5 proc. wartości pojazdu.

fot. Motocaina

Polska jest jednym z nielicznych krajów, które nie opracowały jeszcze praktycznego sposobu uproszczonego opodatkowania prywatnego użytku samochodów służbowych. Prowadzi to do sytuacji, w której mimo że pracodawca jest w świetle prawa zobowiązany do obciążenia pracownika dodatkowym podatkiem, w rzeczywistości zawiłość zapisów pozwalała uniknąć jakichkolwiek dodatkowych obciążeń.

Nowelizacja ustaw o PIT i CIT, proponowana przez Ministerstwo Finansów zakłada nowe regulacje tym w zakresie. Pracodawca ma być zobowiązany co miesiąc dopisać do przychodu każdemu pracownikowi, wykorzystującemu prywatnie służbowe auto, kwotę w wysokości 0,5 proc. wartości pojazdu. 

Prywatne wykorzystywanie samochodu służbowego stanowi w świetle obowiązującego prawa, nieodpłatne świadczenie na rzecz pracownika, które tym samym podlega opodatkowaniu jako przychód z tytułu wynagrodzenia. Prowadzi to do sytuacji, w której część podatników utrzymuje, że jeździ samochodami tylko w celach służbowych. Problem pojawia się sytuacji, gdy kontrola obejmuje to zagadnienie. Jeśli stwierdzi, że jest inaczej, może się zdarzyć, że naliczony zostanie VAT oraz podatek dochodowy według cen stosowanych przez wypożyczalnie pojazdów. W związku ze skomplikowanym statusem prawnym prywatnego użytkowania samochodów pracodawca, chcąc pozostać w zgodzie z fiskusem, jest zmuszony wprowadzić opłatę (np. ryczałt na paliwo) lub ograniczenie w wykorzystaniu pojazdu firmowego. Rozwiązaniem, często stosowanym przez firmy, jest przyznanie prawa do korzystania z pojazdu służbowego prywatnie i obliczenie korzyści, jaką w ten sposób uzyskuje pracownik. Przykładowo uznajemy, że nasz pracownik przejeżdża w celach prywatnych celach 500 km miesięcznie i mnożymy tą korzyść przez zryczałtowaną stawkę za kilometr. Innym rozwiązaniem jest ustalenie limitu kwotowego na paliwo.  

fot. Motocaina

Niektórzy pracodawcy, chcący wybrnąć z konieczności obciążania pracowników kosztami użytkowania auta, ustalają w tej sytuacji bardzo wysoki limit na paliwo. W rzeczywistości jednak każde z tych rozwiązań ma swoje prawne minusy, ponieważ koszty generowane przez auto stanowią dla firmy koszt uzyskania przychodu i w ten sposób są rozliczane. A zatem prywatne użytkowanie samochodu, jeśli nie jest objęte opłatą lub ryczałtem na paliwo, powinno być rozliczane osobno. 

W sytuacji kiedy pracodawca nie wskaże, który pracownik wykorzystuje prywatnie dane auto, będzie zobowiązany dopisać do swojego przychodu 1 proc. wartości pojazdu. Nowelizacja, mimo usystematyzowania nieżyciowych przepisów, wciąż nie rozwiązuje jednak wszystkich niejasności związanych z rozliczaniem służbowych pojazdów.

A co z dostawczym?
Wiele firm posiada auta, które nie są przypisane do konkretnego pracownika np. samochód dostawczy, wykorzystywany w pracy przez kilka osób. W jaki sposób go rozliczać jeśli sporadycznie każda z tych osób wykorzystuje go prywatnie. A co jeśli pracownik korzysta ze służbowego auta tylko raz w miesiącu albo jednorazowo wziął samochód na weekend? Te sytuacje wciąż nie są jednoznacznie uregulowane, a dodatkowo wciąż pozostaje kwestia stwierdzenia, że dany samochód w ogóle jest użytkowany prywatnie.

fot. Motocaina

Zwroty za paliwo
Z badań przeprowadzonych przez LeasePlan Fleet Management wynika, że 50% polskich pracodawców, którzy posiadają floty w wynajmie długoterminowym, całkowicie lub częściowo pokrywa wydatki na paliwo w ramach użytkowania firmowych aut – czy to prywatnie czy służbowo. W porównaniu ze średnią wyników (69%) uzyskanych w 13 innych krajach Europy oraz w Australii, Nowej Zelandii i Indiach, jest to wciąż wynik niższy o 19%, co wynika głównie z poziomu dojrzałości poszczególnych rynków. 

Dzięki upowszechnieniu takich rozwiązań jak outsourcing zarządzania flotą, samochody służbowe stają się coraz bardziej dostępne dla firm. W związku z tym, że nawet niewielkie przedsiębiorstwa są w stanie pozwolić sobie na długoterminowy wynajem floty, ponosząc równocześnie dużo mniejsze koszty niż w przypadku zakupu lub kredytu, auto firmowe staje się równocześnie nie tylko narzędziem pracy, ale i dodatkowym benefitem. Z czasem, kiedy takie kwestie jak rozliczenia podatkowe oraz ubezpieczenia zostaną lepiej dostosowane do potrzeb przedsiębiorstw, polscy pracodawcy będą mieli szansę dogonić, pod tym względem, swoich zachodnich kolegów.

Najnowsze