Odświeżony Nissan GT-R na 2012 rok
Flagowy model Nissana dostanie od nowego roku lepsze wyposażenie i więcej mocy. Specjalny For Track Pack kusi, ale tylko na wyspach brytyjskich.
![]() |
fot. Nissan
|
Japończycy ulepszają sportowego GT-R, by sprawdzał się dobrze zarówno na torze jak i w ruchu drogowym. Większa moc silnika, dysponującego teraz już 550 końmi mechanicznymi idzie w parze z obniżoną emisją dwutlenku węgla i obniżonym spalaniem – średnio 11,8 litra na 100km, co jak na takie auto wydaje się nie lada wyczynem. Unowocześniono i odchudzono katalizator i układ wydechowy dla lepszej dynamiki i efektywnej kontroli nad mocą, a specjalny olej R35 Competition czuwa nad płynnością zmiany biegów we wzmocnionej skrzyni. Nad naszym bezpieczeństwem czuwają bardziej efektywne, węglowo-ceramiczne hamulce.
Jeśli ryk silnika nowego GT-R to niewystarczająca muzyka dla naszych uszu, od nowego roku Nissan będzie montował ulepszony system audio Bose Precision. Poprawiono estetykę kokpitu, a kamerę cofania dołączono do standardowego wyposażenia auta.
Jeszcze bardziej interesująco GT-R zapowiada się dla krajów, w których panuje ruch lewostronny. Ze względu na niesymetryczne rozłożenie masy i umieszczenie wału napędowego po prawej stronie, Nissan będzie montować asymetryczne zawieszenie. Lewa sprężyna przedniego zawieszenia będzie twardsza, a tylny wahacz montowany nieco wyżej niż prawy. Dzięki temu, choć auto w czasie spoczynku będzie się wydawać nierównomiernie obciążone, podczas jazdy stanie się bardziej precyzyjne i bardziej elastyczne. Kraje z ruchem lewostronnym dostaną także specjalną wersję For Track Pack. Jak sama nazwa wskazuje, to GT-R przystosowany przede wszystkim do jazdy na torze. Dodatkowe wloty powietrza, przedni spojler i zmniejszona masa poprzez usunięcie tylnych foteli i odchudzenie przednich to propozycja dla tych, którzy nie uznają kompromisów w autach sportowych.
Niestety For Track Pack póki co będzie dostępny tylko w GT-Rach z kierownicą po prawej stronie. Miejmy nadzieję, że Nissan nie zapomni o kierowcach z krajów, gdzie obowiązuje ruch prawostronny i w 2012 roku także nas zacznie kusić ta wyścigowa wersja już słynnego, sportowego auta.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: