Odświeżony Mitsubishi ASX w polskich salonach

W polskich salonach spod znaku Trzech Diamentów zadebiutował właśnie zmodernizowany crossover Mitsubishi ASX. W odświeżonym Mitsubishi ASX 2013 unowocześniono przód, tył oraz wnętrze pojazdu. Silniki nowego modelu ASX spełniają teraz normy Euro 5b. Nowy model Mitsubishi ASX 2013 jest obecnie dostępny w cenie od 65 300 zł.

Wedle danych sprzedażowych, od dnia premiery w 2010 roku Mitsubishi ASX trafił do  325 000 tysięcy klientów na całym świecie, z czego 167 000 samochodów znalazło nabywców w Europie. W 2012 roku ASX był także najlepiej sprzedającym się modelem tej marki w Polsce.

W odmłodzonym ASX zmodyfikowano konstrukcję przedniej części nadwozia. Jednocześnie zmianom poddano tylny zderzak, który odpowiada nowej stylistyce przodu, oraz wygląd reflektorów ksenonowych i kierunkowskazów w lusterkach. Mitsubishi ASX 2013 jest dostępny w 7 barwach nadwozia – wśród nich znalazł się nowy, perłowo-biały kolor.

fot. Mitsubishi

W modelu ASX 2013 zastosowano nowe materiały wykończenia wnętrza, nowe chromowane elementy ozdobne przednich drzwi oraz nowe wzory tapicerki. Zmienił się także wygląd kierownicy, a zamiast obrotowego przełącznika zastosowano przycisk układu kontroli wszystkich kół (AWC).

Najważniejszymi zmianami są modyfikacje zawieszenia samochodu, a dokładnie przekonstruowane tylne zawieszenie wielowahaczowe.

ASX 2013 jest już dostępny w polskich salonach Mitsubishi Motors w 5  konfiguracjach, z benzynowym silnikiem 1.6 o mocy 117 KM, manualną, 5-biegową przekładnią i napędem na 1 oś oraz z turbodoładowanym Dieslem o mocy 150 KM, 6-biegową, manualną skrzynią biegów i napędem na 4 koła. Obydwa silniki spełniają normy Euro 5b. Obecnie klienci zainteresowani modelem ASX MY 2013 wyprodukowanym w 2012 roku mogą skorzystać z jednej z trzech form oferty promocyjnej: zniżki w wysokości 10 000 zł, połączenia 10 000 zł zniżki z 12-miesięcznym, nieoprocentowanym kredytem 50/50  lub zniżki w wysokości 7500 zł wraz z nieoprocentowanym kredytem 3×33%. Najtańszy ASX MY 2013 kosztuje obecnie 65 300 zł.

Najnowsze

Bezpiecznie z góry, bezpiecznie w dół

Zgodnie z przewidywaniami synoptyków powróciła mroźna zima. Jazda po lodzie i śniegu wymaga od kierowców dodatkowych umiejętności i wiedzy.

Zgodnie z opinią ekspertów, wszelkie manewry w okresie zimowym powinno się wykonywać spokojniej i wolniej, aby zostawić sobie większy margines błędu. Szczególnie niebezpiecznie jest, gdy występuje duża amplituda temperatur w krótkich okresach czasu i ciągle musimy przyzwyczajać się do nowych warunków.

Pod górę

Gdy chcemy pokonać wzniesienie wiedząc, że nawierzchnia może być śliska, należy:

  • zachować bardzo duży odstęp za poprzedzającym samochodem, a nawet − gdy istnieje taka możliwość − poczekać, aż auta przed nami wjadą na górę
  • unikać zatrzymywania się w czasie jazdy pod górę
  • utrzymywać stałą, odpowiednią do warunków prędkość
  • przed rozpoczęciem pokonywania wzniesienia ustawić odpowiedni bieg, aby uniknąć konieczności zmiany na niższy w czasie jazdy.

 

Pokonując wzniesienie zimą w miejskim korku należy przede wszystkim pamiętać o zachowaniu kilkukrotnie większej niż zwykle odległości między pojazdami. Samochód przed nami może się nieco zsunąć ruszając na śliskiej nawierzchni. Dodatkowy odcinek może być niezbędny dla odzyskania przyczepności kół i pozwoli uniknąć stłuczki.

fot. Renault

 

Z górki

Zjeżdżając z górki w okresie zimowej aury należy:

  • zredukować prędkość przed szczytem wzniesienia
  • używać niskiego biegu
  • unikać użycia hamulca
  • zostawić maksymalną możliwą odległość do poprzedzającego pojazdu.

 

Na stromym podjeździe, gdy jadące w przeciwnych kierunkach pojazdy mają kłopot z wyminięciem się, to kierowca jadący w dół powinien się zatrzymać i ustąpić miejsca wspinającemu się pod górę. Dla auta podjeżdżającego pod wzniesienie ponowne ruszenie mogłoby bowiem okazać się niemożliwe.

 

Źródło: Szkoła Jazdy Renault

Najnowsze

Jane Shaw, czyli babcia na Harleyu

21 i 22 stycznia to dni, w których składamy życzenia naszym babciom i dziadkom. Z tej okazji Motocaina życzy wszystkim seniorom dwustu lat w zdrowiu i szczęściu, przywołując niesamowitą historię motocyklowej babci – Jane Shaw.

Jane Shaw w czasach szalonej przygody
fot. materiały prasowe

Jane ma obecnie 94 lata i ostatni raz siedziała na siodełku motocykla kilka lat temu. Chociaż zdrowie nie pozwala jej już na szaleństwa, to do dzisiaj czuje dreszcz emocji na sam dźwięk silnika. Jest też dumna, że przekazała pasję córce, Sylvii, i wnuczce, Brendzie. Wszystkie trzy uważają, że są żywym dowodem na to, iż miłość do motocykli się dziedziczy.

Jane urodziła się i dorastała na 80-akrowej rodzinnej farmie w pobliżu Standish. Miała dziewięcioro rodzeństwa – czterech braci i pięć sióstr. Najbliższy jednak jej sercu był Pete, mieli bowiem wspólna cechę, która różniła ich od reszty rodzeństwa – nienasycone pragnienie przygody.

Wzajemna miłość Jane i motocykli (a konkretnie Jane i Harleyów, bo innych nie uznaje) zaczęła się w chwili, gdy Pete przyniósł do domu pudło pełne części i oznajmił, że zamierza skonstruować własną maszynę. Kiedy tylko miał wolną chwilę, biegł do szopy i dłubał całymi godzinami. Jane, rzecz jasna, musiała mu towarzyszyć. Trwało to latami i wymagało pomocy przyjaciół oraz odrobiny szczęścia, ale w końcu się udało. Jane miała wówczas 14 lat. Za szkołę jazdy musiały jej wystarczyć szybkie i nieco chaotyczne wyjaśnienia brata. Zanim się zorientowała, jeździła samodzielnie.

Trzy pokolenia motocyklistek
fot. materiały prasowe

W latach 40. kupiła pierwszą własną maszynę i przystąpiła do miejscowej grupy pod nazwą Dragon Riders. Był to pierwszy, ale nie jedyny klub, do którego należała. Wspomina te lata jako okres nieustającej frajdy: wyścigów między sosnami, wyznaczania własnych tras. Imprezy trwały nieraz do białego rana, chociaż, jak wspomina Jane, picie alkoholu przed jazdą było surowo wzbronione.

Jane jest też przekonana, że te czasy, pasmo przygód i radości, były dla motocyklistów lepsze niż te, które nastały obecnie. Technika zastępuje entuzjazm, wysoki połysk i super design wypierają osobowość. Motocykle z dawnych lat miały duszę. Widać było, do czego są stworzone.

Nie wszyscy patrzyli łaskawym okiem na postawę Jane. Nigdy się tym jednak nie przejmowała. Jak powtarza dzisiaj swojej córce i wnuczce, jest jedna prosta recepta na to, by przetrzeć każdy szlak i pokonać każdą przeszkodę.

„Zawsze bądźcie sobą. Zawsze” – mówi Jane Shaw.

Najnowsze

Wybierz motocykl Suzuki na podstawie znaku zodiaku

Nie wiesz jaki wybrać motocykl - jaką markę i model? Suzuki przygotowało zwariowaną zabawę proponując motocykle swoim klientom na podstawie ich znaków zodiaku.

Uprzedzamy – to tylko zabawa! Sprawdźcie, jakie motocykle zostały zapisane dla Was w gwiazdach.

BARAN (21 marca – 19 kwietnia) – osoby otwarte, uważne, niezależne i hojne; idealny model według Japończyków, to V-Strom 650

BYK (20 kwietnia – 20 maja) – osoby uczciwe, godne zaufania, powściągliwe, nieustępliwe oraz zdeterminowane; idealny motocykl to Intruder C1500T

BLIŹNIĘTA (21 maja – 21 czerwca) – osoby inteligentne i ciekawe świata, otwarte na innych ludzi; sugerowany motocykl – GSX 1250 FA

RAK (22 czerwca – 22 lipca) – osoby wytrwałe, stanowcze, pełne energii, błyskotliwe, a czasem kapryśne; proponowany model GSR 750

fot. Suzuki


LEW (23 lipca – 22 sierpnia) – osoby aktywne, dumne, niezależne i pewne siebie; model – Suzuki Burgman

PANNA (23 sierpnia – 22 września) – osoby wrażliwe, dyskretne, racjonalne; sugerowana maszyna, to Inazuma 250

WAGA (23 września – 22 października) – osoby towarzyskie i bez problemów nawiązujące kontakty z innymi; model Suzuki Gladius 650 został stworzony właśnie dla tej grupy osób

SKORPION (23 października – 21 listopada) – osoby powściągliwe, krytyczne; długotrwała relacja przewidywana jest z modelem GSX-R 600

STRZELEC (22 listopada – 21 grudnia) – osoby przedsiębiorcze, wszechstronne, pełne energii i witalności; motocykl – Suzuki Hayabusa

KOZIOROŻEC (22 grudnia – 19 stycznia) – osoby niezależne, uważne, pewne siebie, godne zaufania i ciężko pracujące; motocykl – GSX 650F

WODNIK (20 stycznia – 18 lutego) – osoby łagodne, cierpliwe i pełne entuzjazm; polecany motocykl to Suzuki Burgman 650

fot. Suzuki


RYBY (19 lutego – 20 marca) – osoby łatwo przystosowujące się do nowej sytuacji, lojalne i wyjątkowe; motocykl – GSX-R 1000

Czy sugerowane opisy przez Suzuki mają pokrycie z rzeczywistością? Czekamy na Wasze opinie. Nie radzimy jednak sugerować się tym przy wyborze motocykla – najważniejsze są bowiem umiejętności i indywidualne preferencje.

Ciekawe, dlaczego dwukrotnie powtarza się model Burgman…

Najnowsze

Brigitte Bardot i jej (Alfa) Romeo

Jean-Luc Godard w filmie „Pogarda” z 1963 roku obsadził Brigitte Bardot, która kradnie każdą scenę, w której się pojawia. Aczkolwiek nie tylko ona przykuwa zachwycone spojrzenia.

Brigitte Bardot gra Camille Javal, żonę scenarzysty Paula Javala, i jako Camilla jest zniewalająco zmysłowa i poniekąd niebezpieczna. I chociaż męskie spojrzenia skupiały się głównie na niej, to trudno nie zachwycić się inną gwiazdą filmu – czerwonym Alfa Romeo Spiderem 2600.

 

Uwodzicielska BB

Alfa Romeo Spider 2600 w całej okazałości

Najnowsze