Edyta Wrucha

Odblaskowe kamizelki dla motocyklistek

Dzięki kamizelce odblaskowej można w prosty sposób zadbać o własną widoczność z większej odległości, także po zmroku i w trudnych warunkach atmosferycznych.

Odblaskowe kamizelki dość dobrze przyjęły się w środowisku motocyklowym, jednak na polskim rynku kobiety nie mają raczej wyboru ich kroju. Kamizelki producentów odzieży motocyklowej zwykle są unisex, dla obu płci. A ubranie takiej kamizelki na taliowaną, kobiecą kurtkę kończy się „kwadratową sylwetką” i furgotaniem na wietrze.

Oferta sklepów internetowych też nie zachwyca – oto kilka motocyklowych kamizelek odblaskowych o kobiecym kroju, jakie udało nam się znależć:

  1. Icon Mil-Spec Corset – dostępna w Polsce kamizelka motocyklowa w dwóch kolorach i cenie ok. 400 zł

  1. Dwustronna kamizelka skórzano-odblaskowa w cenie 170 $

  1. Kamizelki Harleya-Davidsona w cenie ok. 70-100 $

Przyznacie, że szału z wyborem nie ma. Pewnym rozwiązaniem może być zakupienie taliowanej kamizelki odblaskowej dla biegaczy lub dla pracowników (w odpowiednio większym rozmiarze):

Najnowsze

Kaja Wojnar z 4Fun Rally Team rozpoczyna sezon

"Choć sezon rajdowy dla 4Fun Rally Team zaczyna się dopiero w kwietniu, od początku roku staramy się prężnie działać, trenować i rozwijać swoją pasję" rozpoczyna swoją relację z WOŚP Kaja Wojnar.

Z nowym rokiem, dobrym krokiem – a dlatego, że już w styczniu zdobyliśmy nagrodę za zajęcie II miejsca w klasie UTV na rajdzie organizowanym przez Pustynną Grupę Terenową na Pustyni Błędowskiej. Wspieraliśmy 26-ty Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Jego celem było pozyskanie środków „dla wyrównania szans w leczeniu noworodków”. Przygotowane było kilka kilometrów szybkich piaskowych tras przejazdu, które zadowoliły wszystkich zawodników, a było aż 100 załóg!

Odbyła się aukcja charytatywna przeróżnych przedmiotów, dzięki której mogliśmy zebrać jeszcze więcej pieniędzy! Udostępniliśmy na aukcji kamery ORLLO XPRO TOUCH, z którymi jeździmy na co dzień. Dzielnie towarzyszą nam na każdym treningu, dzięki nim możemy obejrzeć nasze poczynania na torze, skorygować ewentualne błędy które zauważamy. Kamerki są świetne i niewiarygodnie precyzyjne.

Dzięki ogromnej frekwencji podczas tej wspaniałej akcji udało się uzbierać około 16 tys. złotych.

Rajd na pustyni był fajną próbą generalną przed rozpoczęciem sezonu dla sprzętu jak i dla nas. Temperatura nam, zawodnikom, nie sprzyjała bo było bardzo zimno, ale nie przeszkodziło nam to w determinacji i chęci do działania. Dzięki temu spotkaniu ustaliliśmy również wiele istotnych szczegółów na cały sezon 2018. Sporządziliśmy notatki odnośnie zaopatrzenia samochodu serwisowego, zakresu obowiązków całej drużyny itp. Nie zapominamy, że rajdy to nie tylko zabawa – każdy z nas odpalając swój pojazd myśli o świetnych wynikach, jedzie na 100% i dąży do tego aby być jak najlepszym.

Myślę, że jesteśmy na dobrej drodze. Psychicznie i fizycznie jesteśmy gotowi! Jeśli chodzi o sprzęt, uważam, że sprawował się znakomicie. Nasz Polaris Turbo XP 1000 uczy się jazdy razem z nami – sezon 2018 to będzie jego debiut. Jak na razie nie chcę zapeszać, ale sprawuje się świetnie. Ma dużo więcej mocy niż nasz poprzedni pojazd. Przy mocy 168 koni mechanicznych i wadze 730 kg wrażenia są naprawdę ciekawe. Bądźcie z nami na bieżąco, zapraszam na nasz fanpage!

Kaja Wojnar

Najnowsze

Samochody elektryczne – co warto wiedzieć? (cz.1)

Przyszłość motoryzacji będzie elektryczna – co do tego nikt nie ma wątpliwości. Co to oznacza w praktyce? Ile kilometrów można przejechać samochodem wyposażonym w taki napęd? Czy zadziała w deszczu? Jak zmieni się model korzystania z samochodu? Na te i inne pytania odpowiadamy w pierwszej z trzech części naszego poradnika.

Wielu kierowców zastanawia się, jak bardzo napęd elektryczny zmieni ich przyzwyczajenia i sposób korzystania z samochodu. Zebraliśmy więc kilka najczęściej powtarzających się wątpliwości, które rozwiewamy jasnymi i konkretnymi odpowiedziami.
 
Jaka jest różnica między samochodem elektrycznym a hybrydą typu plug-in?
Zarówno jeden, jak i drugi wyposażony jest w gniazdo, przez które ładuje się obecne w pojeździe akumulatory, ale na tym podobieństwa się kończą. Hybrydy typu plug-in, czasem oznaczane skrótem PHEV (ang. Plug-in Hybrid Electric Vehicle) łączą klasyczny silnik spalinowy z elektrycznym, który może być ładowany w czasie jazdy lub po podłączeniu do zewnętrznego źródła energii.
 
Dziś najbardziej zaawansowane z hybryd typu plug-in potrafią bardzo efektywnie zarządzać energią, maksymalizując wykorzystanie silnika elektrycznego. Do tego celu angażują na przykład analizę topografii trasy przejazdu i planują z wyprzedzeniem, w których miejscach wydajniejsze będzie wykorzystanie silnika spalinowego, w których elektrycznego, a w których połączona siła obydwóch. Strategia ta pozwala maksymalnie ograniczyć zużycie paliwa i możliwie najdłużej korzystać z cichego napędu elektrycznego na przykład w większym ruchu miejskim.
 
Samochody elektryczne z kolei napędzane są wyłącznie energią elektryczną. Ich akumulatory mają znacznie większą pojemność, dzięki czemu korzystając tylko z tego alternatywnego źródła energii mogą dojechać na jednym ładowaniu nawet dziesięć razy dalej niż hybrydy typu plug-in.
 
Gdzie można ładować akumulatory samochodów elektrycznych i jak długo to trwa?
Samochód tego typu można ładować kablem z ładowarką jak każde inne urządzenie elektryczne. Jednak ładowanie ładowaniu nierówne – można to robić na wiele sposobów. Różne samochody wyposażone są w różne rozwiązania i nie wszystkie z nich współpracują z każdym typem ładowarki lub stacji ładującej. Poziom energii w samochodzie elektrycznym można uzupełnić poprzez podłączenie go do typowego gniazdka z prądem, ale to stosunkowo mało wydajne rozwiązanie – każda godzina ładowania przekłada się na przejechanie 10-15 km. Wystarczy to do naładowania przez noc mniejszego samochodu z akumulatorami gwarantującymi zasięg w granicach 100-200 km.
 
W wielu domach i garażach można znaleźć gniazdo 16A (standardowo pokryte czerwonym kolorem), które pozwala na uzupełnienie w ciągu godziny energii wystarczającej do przejechania około 50 km. Jeszcze silniejsze i trochę większe gniazda 32A (obecne między innymi w hotelach i stacjach ładowania) zwiększają tę skuteczność dwukrotnie. Najsilniejsze stacje szybkiego ładowania, o mocy od 40 do 135 kW, pozwalają w ciągu godziny uzupełnić energię wystarczającą na przejechanie setek kilometrów.
 
Czy mogę ładować samochód elektryczny podczas opadów deszczu czy śniegu?
Tak, samochód elektryczny można ładować w deszczu lub śniegu bez obaw o porażenie prądem czy uszkodzenie instalacji. Niebezpiecznym sytuacjom zapobiega kilka poziomów zabezpieczeń obecnych zarówno po stronie samochodu, jak i ładowarki. Prąd nie przepłynie przez kable, póki wtyczka nie zostanie poprawnie zainstalowana i połączona z gniazdem i póki systemy w samochodzie i ładowarce nie będą miały całkowitej pewności, że wszystko jest gotowe.
 
Gdy ładowanie zostanie zakończone, przepływ prądu zostanie zatrzymany zanim kierowca zacznie wyjmować wtyczkę z gniazda. Szczelne zamknięcie gniazda pozwala także myć samochód tego typu na wszelkiego rodzaju myjniach bez żadnych ograniczeń. Uprzedzając kolejne pytania – nie, gdyby samochód elektryczny wpadł do stawu lub basenu, nie stanie się nic przebywającym w nim rybom lub ludziom.

Czy tylko marki premium produkują elektryki?
Nie. Przykładowo do roku 2025 Škoda będzie dysponowała w swojej gamie pięcioma elektrycznymi modelami w różnych segmentach rynku. Pierwszy z nich, który zadebiutuje już w 2019 roku, to Superb z napędem hybrydowym typu plug-in. Po nim gamę uzupełni pierwszy w pełni elektryczny samochód w historii marki, bazujący na studialnym projekcie Vision E.

Najnowsze

Motocyklowa wiosna w lutym

Sezon motocyklowy może rozpocząć się w każdej chwili. Lepiej być przygotowanym na jego otwarcie.

Suzuki Motor Poland i Shell Polska przygotowały specjalną ofertę dla posiadaczy motocykli i quadów marki Suzuki. Dzięki akcji „Wiosna w lutym” można uniknąć kolejek i otrzymać atrakcyjne rabaty.  Suzuki zachęca, aby przygotować swój pojazd do sezonu już teraz. W ramach akcji obowiązują rabaty w wysokości 30% na oryginalne części zamienne użyte do obsługi pojazdu i 15% na oryginalne akcesoria Suzuki.

Aby skorzystać z oferty, należy umówić swoje Suzuki do serwisu w terminie od 1. do 28. lutego 2018 r. Pojazdy w ramach akcji będą obsługiwane do 15. marca. Przy zleceniach powyżej 300 zł netto przyznawany jest upominek.

W miarę możliwości ASO Suzuki odbiorą pojazdy od klientów i dostarczą z powrotem.

Najnowsze

Złodzieje samochodów nie mają ferii

Okres noworocznych wyprzedaży oraz ferii zimowych to istny raj dla złodziei. Szał zakupów, większa ilość noszonej gotówki, roztargnienie i brak czujności związany z wypoczynkiem sprzyjają amatorom cudzej własności. Dotyczy to nie tylko kieszonkowców. Swoją aktywność wzmagają również złodzieje samochodów, którzy polują na auta ze sprzętem narciarskim.

Styczeń to okres zakupowego szaleństwa w galeriach handlowych. W weekendy parkingi pękają w szwach od aut miłośników noworocznych obniżek cen. Po wielu godzinach zmagań szczęśliwi mniej lub bardziej wychodzicie na parking przed galerią handlową i po chwili padają słowa: „Gdzie jest samochód”? Jedna alejka, druga… „Jestem pewien/pewna, że zaparkowałem/zaparkowałam tutaj”. Niestety, auto zniknęło. Wezwanie policji, przegląd nagrań z monitoringu galerii czy sklepu (o ile kamery są i działają), wizyty na komisariacie. I nerwy, nerwy, nerwy, bo pojazdu zwykle nie udaje się odzyskać. Gratką dla złodziei są też samochody zaparkowane pod stokami, hotelami i pensjonatami, często pełne sprzętu narciarskiego.

Jest jednak sposób na zabezpieczenie pojazdu na wypadek kradzieży, dający pewność, że jeśli do niej dojdzie, to uda się odzyskać samochód. Chodzi o system monitoringu radiowego. Dlaczego? Bo profesjonalni przestępcy bez problemu obchodzą alarmy i otwierają nawet najlepsze zamki, a klasyczny system monitoringu bazujący jedynie na sygnałach GPS/GSM są w stanie zagłuszyć urządzeniami za kilkaset złotych. W efekcie auto „znika z radaru” namierzającej go firmy. System radiowy jest w zasadzie niemożliwy do zagłuszenia i niezwykle skuteczny, jeśli chodzi o lokalizowanie pojazdów.

„Położenie lokalizowanych samochodów jesteśmy w stanie ustalić z dokładnością do kilku centymetrów i to w czasie zaledwie kilku godzin od zgłoszenia kradzieży” – mówi Dariusz Kwakszys, IT Manager w firmie Gannet Guard Systems. Według danych spółki zajmującej się namierzaniem i odnajdywaniem obiektów, zgłoszenia dotyczące kradzieży aut w okresie styczeń-luty stanowią od 15 do 19 proc. przyjmowanych przez cały rok. Jak twierdzi Mirosław Marianowski z Gannet Guard Systems, wynika to między innymi z faktu, że w tym okresie wzrastają wydatki samych złodziei. „Zwiększenie zainteresowania nielegalnym procederem nie dotyczy tylko kieszonkowców, którzy są najbardziej aktywną grupą przestępczą w okresie ferii zimowych.

Również złodzieje samochodów starają się zdobyć jak najwięcej gotówki, korzystając z roztargnienia i nieuwagi turystów. Warto jednak zaznaczyć, że świat kradzieży aut rządzi się swoimi prawami i tam nic nie dzieje się przypadkowo. Większość działań jest starannie zaplanowanych, a przestępcy nie kradną pojazdów dla siebie” – wyjaśnia Mirosław Marianowski.

Najnowsze