
Od rowerów, przez motocykle, po samochody – Skoda ma już 125 lat!
Na 125-letnią historię Skody składa się wiele legendarnych modeli - dziś przedstawimy wam w jubileuszowej retrospektywie kultowe samochody, które cieszą się uznaniem miłośników motoryzacji na całym świecie.
Po sukcesach rowerów Slavia i motocykli Laurin&Klement pierwszym samochodem powstałym w miejscowości Mladá Boleslav był L&K Voiturette z jednolitrowym, dwucylindrowym silnikiem V o mocy 7 KM. Pojazd poruszał się z maksymalną prędkością 40 km/h.
Laurin&Klement S
Produkcja modelu Laurin&Klement w serii S trwała aż 14 lat. W tym czasie powstało aż 2000 egzemplarzy tego pojazdu. Częściowo dzięki serii S Laurin&Klement szybko stał się największym zakładem motoryzacyjnym w Cesarstwie Austro-Węgierskim. W 1913 roku L&K Sg pojawił się w dziesięciu podstawowych wersjach designu nadwozia, w tym w wersji „Doktor” lub „Dama” w stylu coupé lub w wersji użytkowej „Progress”.
L&K/Skoda 110
W 1925 roku firma Laurin&Klement połączyła siły z jednym z największych koncernów maszynowych i zbrojeniowych w Europie Środkowej, pilzneńskim gigantem Skody. Model przejściowy L&K/Skoda 110 był dostępny wraz z całą serią modyfikacji, w tym w wersji z nadwoziem Soft Top i Hard Top. Zasada „dwóch samochodów w jednym” mogła zostać wprowadzona dzięki oryginalnej modułowej konstrukcji z wyjmowaną tylną częścią, dzięki czemu samochód osobowy można było przekształcić w praktyczny dwuosobowy samochód dostawczy z płaską podłogą. Opcja ta sprawiała, że auto świetnie sprawdzało się w pracy, jak i podczas weekendowych rodzinnych wycieczek.
Skoda Superb
Nazwa Superb pochodzi od łacińskiego słowa „superbus”, które oznacza „wspaniały” i symbolizuje najwyższą klasę. Wyprodukowany w 1934 r. pierwszy Superb Š 640 posiadał sześciocylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra i mocy 40,5 kW (55KM). Ponadto wyposażenie obejmowało odbiornik radiowy i panele z drewna różanego oddzielające przestrzeń kierowcy od strefy zarezerwowanej dla pasażerów tego prestiżowego modelu: polityków, dyplomatów i biznesmenów. Jednym z nabywców była m.in.: słynna, innowacyjna firma obuwnicza Bata z siedzibą w Zlinie, która produkowała również opony o tej samej nazwie, stosowane w pojazdach Skody.
Skoda Popular Monte Carlo
W styczniu 1936 r. Skoda Popular zajęła drugie miejsce w swojej kategorii w wymagającym rajdzie Monte Carlo. Po tym sukcesie marka zaoferowała klientom limitowaną edycję modeli inspirowanych samochodem rajdowym o nadwoziu typu roadster oraz coupé, dając tym samym początek usportowionej serii Monte Carlo. Oprócz postępowych rozwiązań technicznych skoda Popular Monte Carlo zdobyła serca klientów elegancką aerodynamiczną linią nadwozia.
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Zostaw komentarz: