Od rowerów, przez motocykle, po samochody – Skoda ma już 125 lat!
Na 125-letnią historię Skody składa się wiele legendarnych modeli - dziś przedstawimy wam w jubileuszowej retrospektywie kultowe samochody, które cieszą się uznaniem miłośników motoryzacji na całym świecie.
Po sukcesach rowerów Slavia i motocykli Laurin&Klement pierwszym samochodem powstałym w miejscowości Mladá Boleslav był L&K Voiturette z jednolitrowym, dwucylindrowym silnikiem V o mocy 7 KM. Pojazd poruszał się z maksymalną prędkością 40 km/h.
Laurin&Klement S
Produkcja modelu Laurin&Klement w serii S trwała aż 14 lat. W tym czasie powstało aż 2000 egzemplarzy tego pojazdu. Częściowo dzięki serii S Laurin&Klement szybko stał się największym zakładem motoryzacyjnym w Cesarstwie Austro-Węgierskim. W 1913 roku L&K Sg pojawił się w dziesięciu podstawowych wersjach designu nadwozia, w tym w wersji „Doktor” lub „Dama” w stylu coupé lub w wersji użytkowej „Progress”.
L&K/Skoda 110
W 1925 roku firma Laurin&Klement połączyła siły z jednym z największych koncernów maszynowych i zbrojeniowych w Europie Środkowej, pilzneńskim gigantem Skody. Model przejściowy L&K/Skoda 110 był dostępny wraz z całą serią modyfikacji, w tym w wersji z nadwoziem Soft Top i Hard Top. Zasada „dwóch samochodów w jednym” mogła zostać wprowadzona dzięki oryginalnej modułowej konstrukcji z wyjmowaną tylną częścią, dzięki czemu samochód osobowy można było przekształcić w praktyczny dwuosobowy samochód dostawczy z płaską podłogą. Opcja ta sprawiała, że auto świetnie sprawdzało się w pracy, jak i podczas weekendowych rodzinnych wycieczek.
Skoda Superb
Nazwa Superb pochodzi od łacińskiego słowa „superbus”, które oznacza „wspaniały” i symbolizuje najwyższą klasę. Wyprodukowany w 1934 r. pierwszy Superb Š 640 posiadał sześciocylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra i mocy 40,5 kW (55KM). Ponadto wyposażenie obejmowało odbiornik radiowy i panele z drewna różanego oddzielające przestrzeń kierowcy od strefy zarezerwowanej dla pasażerów tego prestiżowego modelu: polityków, dyplomatów i biznesmenów. Jednym z nabywców była m.in.: słynna, innowacyjna firma obuwnicza Bata z siedzibą w Zlinie, która produkowała również opony o tej samej nazwie, stosowane w pojazdach Skody.
Skoda Popular Monte Carlo
W styczniu 1936 r. Skoda Popular zajęła drugie miejsce w swojej kategorii w wymagającym rajdzie Monte Carlo. Po tym sukcesie marka zaoferowała klientom limitowaną edycję modeli inspirowanych samochodem rajdowym o nadwoziu typu roadster oraz coupé, dając tym samym początek usportowionej serii Monte Carlo. Oprócz postępowych rozwiązań technicznych skoda Popular Monte Carlo zdobyła serca klientów elegancką aerodynamiczną linią nadwozia.
Najnowsze
-
Zabudowa VW T5 – jak przekształcić busa w funkcjonalnego kampera?
Przekształcenie Volkswagena T5 w kampera to marzenie wielu miłośników turystyki na czterech kółkach. Ten model samochodu cieszy się ogromną popularnością dzięki swojej niezawodności oraz idealnym proporcjom, które ułatwiają taką adaptację. Przestrzeń ładunkowa T5 daje fantastyczne możliwości aranżacyjne. Pozwala to na stworzenie prawdziwie funkcjonalnego i wygodnego mobilnego domu! -
Pomóżmy motocykliście, którego pasją jest motoryzacja! Gerard walczy z rakiem – chce odzyskać twarz i… oddech
-
7 lat gwarancji i ceny od 112 900 zł. Rusza sprzedaż chińskiej marki Jetour w Polsce
-
Volkswagen Polo – idealne auto miejskie? Poznaj jego zalety
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Zostaw komentarz: