Od 31 stycznia znika ważny obowiązek. Każdy kierowca zaoszczędzi ponad 100 złotych!
W 2022 roku polskich kierowców czeka wiele zmian. Część z nich, jak na przykład wyższe mandaty, kierowcy odczują w swoich portfelach. Na szczęście część nowych przepisów pozwoli kierowcom nieco zaoszczędzić.
Do tej pory kupując samochód, niezależnie od tego, czy używany, czy nowy, kierowca miał obowiązek go zarejestrować lub przerejestrować w urzędzie. Miał na to 30 dni i musiał to zrobić nawet wtedy, gdy samochód był zarejestrowany w Polsce. Kierowca podczas wizyty w urzędzie zabierał ze sobą poprzednie tablice rejestracyjne i wyrabiał nowe. To kosztowało zazwyczaj 180,50 złotych.
31 stycznia zniknie konieczności wymiany tablic rejestracyjnych przy przerejestrowaniu pojazdu, jeśli był on już zarejestrowany na terytorium Polski. To oznacza, że dotychczasowe „blachy” będzie można pozostawić nawet jeśli kupimy zarejestrowane już w Polsce auto po drugiej stronie kraju, ale pod pewnymi warunkami – dotychczasowe numery będą mogły zostać zachowane, o ile tablice są czytelne, a ich wzór jest zgodny z obecnie obowiązującym.
To jednak nie koniec dobrych wiadomości. Do tej pory wraz z rejestracją samochodu, kierowca musiał przykleić nalepkę w dolnym rogu na przedniej szybie. 4 września 2022 roku wstrzymane zostanie wydawanie nalepek kontrolnych na szybę przez urzędy. Dzięki temu kierowcy zaoszczędzą 18,50 złotych.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Komentarze:
Polak - 6 stycznia 2022
No cóż Polskie dziennikarstwo to już nawet nie żenada to dno wodorosty i pięćdziesiąt metrów mułu, niestety dziennikarstwo umarło teraz jak banda iskariotów zdradzacie Polskę i Polaków