
Od 15 maja autokary, busy i taksówki będą mogły przewozić tylu pasażerów, ile jest dostępnych miejsc. Jest tylko jeden warunek
Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców ponownie postuluje o zniesienie ograniczeń dla najmniejszych przewoźników.
Od 15 maja 2021 r. autokary, busy i taksówki będą mogły zabrać na pokład tyłu pasażerów, ile jest w pojeździe miejsc. Jest jednak jeden wyjątek. W pojazdach samochodowych przeznaczonych do przewozu powyżej 7. osób i nie więcej niż 9. osób (łącznie z kierowcą) w tym samym czasie, będzie mogło być nie więcej osób niż wynosi 50% miejsc siedzących. Dlatego Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców ponownie postuluje o zniesienie ograniczeń dla najmniejszych przewoźników.
Zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami dotyczącymi ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii przejazd pojazdami samochodowymi przeznaczonymi konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą – danym pojazdem można przewozić, w tym samym czasie, nie więcej osób niż wynosi połowa miejsc siedzących.
Rzecznik MŚP w piśmie do Ministra Zdrowia ponownie wskazał, że taka sytuacja powinna ulec zmianie i ograniczenie to powinno w tym przypadku zostać zniesione.
Nie można ocenić pozytywnie sytuacji, w której najmniejsi przewoźnicy mogą przewozić minimalną liczbę osób, podczas gdy równocześnie ich więksi konkurenci mogą zabierać na pokład zdecydowanie większe ilości osób. Sytuacja ta powinna ulec zmianie.
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?