Obowiązek posiadania alkomatu we Francji – czy to konieczne?

We Francji wprowadzono obowiązek nakładania kar na wszystkich kierowców złapanych na nie posiadaniu ze sobą obowiązkowego alkomatu. Ustawa wejdzie w życie w marcu 2013 roku.

Wszyscy kierowcy we Francji, nie wyłączając z tego grona także motocyklistów od marca 2013 roku będą zobowiązani do zabierania ze sobą zestawu z alkomatem.
Dopuszczalna zawartość alkoholu we krwi we Francji, to 50 mg na 100ml -mniej, niż w Wielkiej Brytanii, gdzie granica opiera się na 80mg na 100ml.

Jak dotąd, wszyscy kierowcy we Francji byli zobowiązani do posiadania ze sobą trójkąta ostrzegawczego, a także kamizelki odblaskowej, używanych w razie sytuacji zagrożenia lub wypadków na drogach.

fot. materiały prasowe

Co ciekawsze, nowe zasady będą obowiązywać również zagranicznych gości, co warto wziąć pod uwagę podczas planowania swojego urlopu. Każdy, kto nie będzie przestrzegał tego obowiązku spotka się z karą grzywny o wysokości 11 euro. Oczywiście, tylko kiedy w momencie kontroli nie posiadanie alkomatu będzie jedynym przewinieniem, bo jazda po alkoholu będzie wiązać się niestety z gorszymi konsekwencjami.
Kierowcy twierdzą jednak, że akcja ta to idealny układ pomiędzy rządem z producentami alkomatów, których na francuskim rynku jest jedynie dwóch.

A Wy co myślicie o takich zasadach? Czy obecność takich norm w Polsce poprawiłaby bezpieczeństwo na drogach?

Najnowsze

Motocyklowy bodypainting

Co wspólnego mają motocykle, yoga i malowanie ciała? Wydawałoby się, że nic. Jak się okazuje, wspólnym mianownikiem tych trzech elementów jest sztuka. Zobaczcie sami imponujące rezultaty tego połączenia.

fot. materiały prasowe

Niesamowity projekt, którego efekty chcemy Wam przedstawić to wynik współpracy dwójki artystów bodypaintingu: Triny Merry i Ryana Berman. Autorzy poświęcili niemal trzy dni na stworzenie trzech projektów „ludzkich” motocykli: Ducati (sport bike), KTM (dirt bike) oraz Harley-Davidson (cruiser).

 „W tym przedsięwzięciu obecność masażystów była konieczna, by utrzymać odpowiednią giętkość ciał modeli, ponieważ każdy z motocykli mógł utrzymać się jedynie nie dłużej niż dwie minuty” – mówi Triny.

 

Warto sprecyzować, że uczestnikami nie byli zwykli modele, a grupa profesjonalistów: tancerze, instruktorzy yogi oraz osoby występujące w cyrku. Wszyscy byli w stanie przyjąć ekstremalnie trudne figury, jak na przykład kształt koła, siedzenia, wydechu, czy kierownicy. 

fot. materiały prasowe

 Każda kreacja wymagała wielu godzin ciężkiej pracy. Projekt H-D trwał 15 godzin, Ducati – 18, zaś KTM -13.5 godziny. 

fot. materiały prasowe

Najnowsze

Mapki prób podczas Pucharu Kobiet Motocaina.pl

Puchar Kobiet Motocaina.pl zbliża się wielkimi krokami - to już praktycznie za tydzień! Tymczasem zamieszczamy mapy poszczególnych prób, regulamin zawodów i harmonogram czasowy.

Z przyjemnością ogłaszamy, że jedna – najszybsza z prób – odbędzie się na torze w Centrum Szkolenia Policji w Legionowie.

Poniżej do pobrania mapy prób oraz regulamin zawodów.

 

 

 

 

Harmonogram imprezy              

8.00

Pobór dokumentów, oklejanie aut

Autodrom Bemowo

9.00

Odprawa zawodniczek

Autodrom Bemowo

9.30

Start pierwszej załogi

 Bemowo I

Autodrom Bemowo

9.45

Start pierwszej załogi

Bemowo II

Autodrom Bemowo

10.00

Start pierwszej załogi

Bemowo III

Autodrom Bemowo

11.00

 

Start pierwszej załogi

CSP Legionowo

Centrum Szkolenia Policji Legionowo

13.30

Start pierwszej załogi

Bemowo IV łączone

Autodrom Bemowo

17.30

 

Wyniki prowizoryczne

Siedziba AP ul Pańska 85 III p.

 

18.00

Wyniki oficjalne

Ceremonia wręczenia nagród

Poczęstunek dla uczestników

Siedziba AP ul Pańska 85 III p.

 

 

W trakcie trwania zawodów przewidziano wystawę aut zabytkowych – WSTĘP NA ZAWODY I WYSTAWĘ – BEZPŁATNY.

Wspierają nas:

  

 

Najnowsze

Jak kupować motocykl? Poradnik

Sezon motocyklowy zbliża się ku końcowi. Dla wielu z nas okres jesienno-zimowy będzie momentem kupna nowego motocykla, być może też - pierwszego lub po prostu zmiany na inny, lepszy. Przypominamy, na co warto zwrócić uwagę podczas oględzin przed zakupem, by nie popełnić błędu.

Motocykl najlepiej jest nabyć u autoryzowanego sprzedawcy – wówczas mamy pewność, że maszyna nie była wcześniej w ciągłej eksploatacji i jesteśmy jej pierwszymi właścicielami. Z uwagi na to, że niewiele osób może pozwolić sobie na takie udogodnienie, skazani jesteśmy na przegląd wielu ofert, spośród których należy wybrać najlepszą.
Bardzo istotne jest zadanie obecnemu właścicielowi podstawowych pytań: czy motocykl uległ wypadkowi? ilu właścicieli dokonywało eksploatacji motocykla wcześniej? czy przebieg z licznika pokrywa się z realnym przebiegiem? Bez względu na to, czy odpowiedzi będą zgodne z prawdą, warto mieć u swego boku doświadczonego motocyklistę, który może dojrzeć wiarygodność podawanych nam odpowiedzi.

Warto wiedzieć, czy motocykl nie uległ wcześniej wypadkowi
fot. materiały prasowe

Na tę wiarygodność składa się wiele czynników, po których obecności, jej braku lub stanie użycia części można wywnioskować wiele. Niezbędna jest oczywiście jazda próbna, dzięki której możemy określić prawidłowość pracy silnika, skrzyni biegów, hamulców oraz tego, czy jaki kierunek utrzymuje motocykl przy jeździe prosto – to pozwala zweryfikować, czy rama nie jest skrzywiona.
Ponadto, należy również zwrócić uwagę na stan ogólny maszyny: czy lakier jest jeszcze błyszczący, czy nie ma śladów wypadku? Te ostatnie bardzo łatwo dojrzeć można na kierownicy, owiewkach i podnóżkach.
Co więcej, łańcuch dotkinięty korozją nie świadczy o dbałości w użytkowaniu motocykla. Oznacza to, że jego wymiana jest konieczna, i co za tym idzie – dość droga, co istotne jest w odpowiedniej negocjacji ceny.
„Łyse” opony, to również znak, że należy dokonać ich wymiany. Stan zużycia bieżnika jest bardzo istotny w przyszłej eksploatacji pojazdu.

Poza tym, niech nie umknie umkną Waszej uwadze:

  • skrzynia przekładniowa – czy biegi włączają się lekko? czy sprzęgło nie ślizga się?
  • napęd – czy łańcuch lub pasek nie są przypadkiem zużyte?
  • konserwacja – jaka jest jakość lakieru? czy na powierzchni jest wiele zadrapań, które mogą świadczyć o wcześniejszym wypadku?
  • silnik – czy równomiernie pracuje? jaka jest szczelność silnika?
  • układ wylotowy – czy jest seryjny?

To tylko jedne z wielu kwestii, jakich nie można przeoczyć. Istotna jest też wiedza ogólna – zdolność porównania do innych modeli i orientacja w cenach. Najważniejsze jednak, by nie pozwolić na wiarę w obietnice i zapewnienia sprzedawcy, który w transakcji widzi jedynie cele pieniężne, a jego opinia może znacznie odbiegać od stanu faktycznego.

Najnowsze

Pasja do motocykli nie zna granic – historia niepełnosprawnego Alana

Australijski motocyklista Alan Kempster stracił prawe ramię i nogę w 1990 roku, kiedy pijany kierowca ciężarówki uderzył w jego motocykl. Wypadek bezsprzecznie zmienił życie mężczyzny, jednak nic nie powstrzymało go w kontynuacji swojej pasji.

Zdeterminowany Alam Kempster kupił motocykl przeznaczony do wyścigów i powrócił na tor, nie tylko uczestnicząc w rywalizacji, ale również zwyciężając wiele rund. Motocykl, którym jeździ Alan, to Kawasaki ZXR400. Wszystkie elementy konieczne w obsłudze maszyny przeniesione zostały na lewą stronę motocykla i dzięki temu Alan z powodzeniem uczestniczy w australijskiej klasie wyścigów Formula 400.

fot. Alan Kempster

Jednocześnie, Kempster pracuje nad otworzeniem szkoły motocyklowej dla ludzi niepełnosprawnych.
Producenci filmowi z Japonii zapoznali się z historią Alana i postanowili stworzyć krotki dokument o jego pasji do wyścigów. Ta historia z pewnością może stanowić ogromną inspirację dla wszystkich motocyklistów i motocyklistek, sprawnych i niepełnosprawnych.

„Chciałbym powiedzieć tylko jedną rzecz wszystkim z niepełnosprawnością – jeśli macie pasje i marzenia, musicie za nimi podążać. Jesteście jedynymi ludźmi, którzy mogą sprawić, że to stanie się faktem.” – mówi Alan Kempster w filmie.

Najnowsze