Nowy Volkswagen Caddy – „dostawczak” na platformie MQB
Platforma MQB umożliwia zastosowanie nie tylko tradycyjnych silników spalinowych lecz również jednostek napędowych zasilanych gazem, a także hybrydowych i elektrycznych zespołów napędowych. Tym razem Volkswagen zastosował tę płytę podłogową w nowym modelu Caddy piątej generacji.
MQB ma stałe, określone parametry techniczne, takie jak np. odległość między pedałem gazu a środkiem przedniego koła, przy czym zmieniać mogą się rozstaw osi, a także wielkość i rozstaw kół. Dzięki temu, tę samą płytę podłogową można wykorzystywać w różnych modelach – również w Caddy piątej generacji.
Z technicznego i wyposażeniowego punktu widzenia, bryła zewnętrzna Caddy, który może mieć nawet siedem miejsc siedzących, charakteryzuje się wieloma nowymi funkcjami. Należą do nich opcjonalnie dostępne elektryczne funkcje domykania drzwi przesuwnych i klapy bagażnika oraz przeszklony dach panoramiczny o powierzchni 1,4 m2, który rozciąga się nad pierwszym i drugim rzędem siedzeń.
Zobacz: Volkswagen Caddy – tak prezentuje się nowe oblicze piątej generacji
Platforma MQB pozwoliła też na zastosowanie po raz pierwszy w modelu Caddy na szeroką skalę powiększonej znacznie gamy systemów asystujących i wsparcia kierowcy. Sześć z dziewiętnastu systemów wsparcia kierowcy zamontowanych na pokładzie nowego Caddy to systemy zupełnie nowe. Jest wśród nich ‘Asystent Podróży – Travel Assist’, po raz pierwszy oferowany w samochodzie dostawczym i zapewniający wsparcie prowadzenia w pełnym zakresie osiąganych prędkości.
System wspomagania jazdy jest aktywowany za pomocą kierownicy wielofunkcyjnej. W nowym Caddy znajdziemy również takie systemy jak: Trailer Assist – podobny do tego, który znajduje się w Crafterze asystent znacznie ułatwiający manewrowanie z przyczepą oraz Side Assist – ze zintegrowanym systemem ostrzegania o ruchu za pojazdem Rear Traffic Al
Najnowsze
-
Chciał ukarać kierowcę Audi na oczach policji. Więcej już nie pojeździ
Tak zwani szeryfowie drogowi potrafią stwarzać naprawdę poważne i realne zagrożenie drogowe. Zwykle uchodzi im to płazem, ale tym razem szeryf w busie bardzo się przeliczył. -
Takich fotoradarów jeszcze w Polsce nie było. Mogą pojawić się w każdym miejscu
-
O krok od budowy nowego odcinka drogi S12. Ułatwi dojazd do granicy
-
Rowerzysta potrącił samochód na przejściu. Tak, dobrze czytacie
-
Po czym poznać nieoznakowany radiowóz? Tak sprawdzisz, czy jedzie za tobą policja
Zostaw komentarz: