Nowy Volkswagen Arteon – teraz także w rodzinnej wersji Shooting Brake oraz sportowej R

Wraz z liftingiem Arteona Volkswagen znacząco rozszerzył jego gamę. Model będzie dostępny również jako stylowe kombi, najmocniejsza wersja R oraz oszczędna hybryda z możliwością ładowania z gniazdka.

Zmodernizowany Arteon nie przeszedł rewolucji stylistycznej, ale wyróżnia się kilkoma ciekawymi detalami. Po raz pierwszy można go zamówić z nowymi LED-owymi światłami do jazdy dziennej, w których pas diod znajduje się nie tylko poniżej seryjnych diodowych reflektorów, lecz przebiega też centralnie przez osłonę chłodnicy. Nadaje to światłom Arteona nowy styl rozpoznawalny zarówno w dzień, jak i w nocy. Nowe są również LED-owe lampy z tyłu samochodu.

Marco Pavone, szef działu Volkswagena zajmującego się stylistyką zewnętrzną, zauważa: „W przypadku Arteona Shooting Brake, mocno przedłużyliśmy linię dachu, a wraz z nim linię bocznych szyb, z kolei błotniki poszerzyliśmy, dzięki temu tył auta wydaje się masywniejszy. Ten zabieg sprawił, że mimo całej funkcjonalności pięciodrzwiowego samochodu Shooting Brake sprawia wrażenie auta sportowego”.

Pod pokrywą bagażnika nowego Arteona Shooting Brake znajduje się 565 litrowy kufer. W wersji fastback jest to 563 litrów. Jeśli złożyć oparcia tylnych siedzeń pojemność przedziału bagażowego wzrośnie do 1632 litrów (w fastbacku do 1557 l). Podłoga przedziału ładunkowego ma w obydwu przypadkach długość 2092 mm (mierzone do przednich foteli).

We wnętrzu obydwu modeli znajduje się wyraźnie zmieniona deska rozdzielcza, która lepiej pasuje do wyjątkowego designu nadwozia Arteona. Pojawiły się na niej nowe aplikacje ozdobne, a górna część wykończona jest skajem. Zmieniona jest również kierownica, a do obsługi automatycznej klimatyzacji służy zupełnie nowy panel z dotykowymi przyciskami oraz suwakami. Nowością jest ponadto możliwość bezprzewodowego korzystania z aplikacji – umożliwia to App Connect Wireless dla Apple CarPlay i Android Auto. Innym nowym elementem we wnętrzu Arteona jest wysokiej klasy 700-watowy system audio firmy Harmann/Kardon opracowany specjalnie do tych modeli. Całości dopełnia dostępny opcjonalnie system nastrojowego oświetlenia wnętrza z 30 kolorami do wyboru. Podświetlane są dekoracyjne panele na tablicy rozdzielczej i drzwiach – światło pełni tu rolę, jaką do niedawna spełniał chrom.

Kolejną nowością w Arteonie jest Travel Assist umożliwiający częściowo automatyczną jazdę w przedziale prędkości od 0 do 210 km/h. Elementem systemu Travel Assist jest aktywny tempomat ACC z wyprzedzeniem regulujący prędkość jazdy. Dostosowuje on prędkość do znaków ograniczenia, zmniejsza ją w terenie zabudowanym, w zakrętach, na rondach i skrzyżowaniach odpowiednio dopasowując do sytuacji na drodze. W ramach systemu Travel Assist działają też funkcja Lane Assist, dzięki której samochód jest utrzymywany na środku wyznaczonego pasa ruchu, oraz system awaryjnego hamowania Front Assist z funkcją rozpoznawania obecności pieszych na jezdni. Poszerzono też zakres działania kamery cofania. Ma ona teraz dodatkowo m.in. funkcję Cornerview (zwiększenie na ekranie kąta widzenia kamery z 90 do 170 stopni) oraz zapewnia dodatkowy obraz przedstawiający z góry zaczep przyczepy, co ułatwia jej podłączenie do samochodu.

Jeśli Arteon jest wyposażony w opcjonalny Active Lighting System, nawet jego diodowe reflektory stają się swego rodzaju systemem asystującym. Jeszcze zanim samochód znajdzie się w odpowiedniej pozycji do wjazdu w zakręt, reflektory już ten zakręt oświetlają. Active Lighting System składa się z dwóch LED-owych reflektorów z tzw. soczewkami projekcyjnymi. Elementem tego systemu są również światła drogowe Dynamic Light Assist oraz działające z wyprzedzeniem dynamiczne światła oświetlające zakręt. Te ostatnie, dzięki niezależnie sterowanym modułom w reflektorach, oświetlają zakręt pod takim samym kątem, pod jakim w danej chwili skręcona jest kierownica. Robią to jednak także niezależnie od skrętu kierownicy, czyli właśnie z wyprzedzeniem, korzystając z obrazu z umieszczonej z przodu auta kamery oraz z danych systemu nawigacyjnego na temat przebiegu drogi. Dzięki temu reflektory Arteona oświetlają zakręt jeszcze zanim kierowca w niego wjedzie. Poza tym obszar oświetlany przez reflektory zostaje optymalnie dopasowany do promienia zakrętu, co zapobiega rozpraszaniu światła.

Zmodernizowany model Volkswagena będzie oferowane z czterema benzynowymi silnikami turbo (TSI), dwoma turbodieslami (TDI) oraz hybrydowym zespołem napędowym plug-in (eHybrid). Jednostki TSI osiągają moc 150 KM,  190 KM, 280 KM i – w wypadku silnika stosowanego w Arteonie R – 320 KM. Jednostka TSI jest wykorzystywana również w hybrydowym zespole napędowym – osiąga moc 156 KM i wspomaga ją silnik elektryczny o mocy 115 KM. Jednostki TDI  rozwijają 150 KM i 200 KM.

Po raz pierwszy w rodzinie Arteona pojawia się również model spod znaku R – najbardziej sportowych spośród wszystkich odmian modeli Volkswagena. Auto wyróżnia się nie tylko mocą wynoszącą 320 KM, lecz także sposób w jaki te auta przenoszą ją na asfalt. Służy do tego coś, co Volkswagen nazwał „R-Performance Torque Vectoring”. Jest to Torque Splitter, który przekazuje odpowiednią ilość momentu obrotowego do kół przedniej i tylnej osi, ale też – zależnie od sytuacji – dostarcza różną jego ilość do każdego z tylnych kół. Według słów przedstawicieli Volkswagena to, wraz ze zmienionym zawieszeniem oraz bardziej wydajnym układem hamulcowym, ma wynieść prowadzenie Arteona na nowy poziom.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze