Nowy tor kartingowy w Warszawie – F1 Karting

F1 Karting został otworzony oficjalnie w sobotę przy ulicy Jagiellońskiej 82 w Warszawie. Karty CRG pachną nowością, podobnie jak świeżutkie kaski, a nowocześnie zaprojektowana recepcja zachęca do rejestracji na jazdy.

Rozkład nowego toru F1 Karting, mieszczącego się w Warszawie, przy ulicy Jagiellońskiej 82.
fot. Anna Dziedzic

Na co możemy liczyć? Na tor o długości 572 metrów, szeroki na 7 metrów (w najszerszym miejscu), 11 prawych zakrętów, 8 lewych. Dla mistrzów sprintu przygotowano 52 metry najdłuższej prostej.

Tor mieści się w świetnie zagospodarowanej, idealnie wentylowanej hali (dwa systemy wentylacji). Jednak to nie znaczy, że jest tam zimno; nie dość, że rozgrzewają wyścigowe emocje, to obiekt jest ogrzewany (także zimą), a klimatyzowany latem.

Nawierzchnia toru zapowiada w przyszłości doskonałą przyczepność; jest pokryta specjalistyczną żywicą przeznaczoną do zawodowego sportu kartingowego. Obecnie można tam świetnie wyćwiczyć jazdę z drifcie i technikę szybkiego pokonywania poszczególnych zakrętów.

Dla lubiących mieć stały dostęp do internetu przewidziano Wi-Fi. Można tu liczyć także na telewizję i system nagłośnienia Bose. Tor dysponuje też miejscem na eventy (dla klientów VIP możliwość korzystania z 11-osobowego busa), a także przyjemnym barem z sympatyczną obsługą, serwującą m.in. wyśmienitą kawę.

Tor jest otwarty od poniedziałku do niedzieli w godzinach 10.00-22.00. 10 minut jazdy kosztuje 39 złotych. W miniony weekend trwała promocja (trwały testy toru): 20 minut jazdy można było mieć za cenę jednego przejazdu.

F1 Karting dysponuje 20-stoma kartami CRG Black-Flash o pojemności 270 cm3 i mocy 10 KM oraz dla dzieci w wieku 2-6 lat wystawiono 5 kartów CRG Puffo o pojemności 35 cm3 i mocy 1,3 KM. W przyszłości na torze organizowana będzie szkółka kartingowa dla najmłodszych.

Niebawem w F1 Karting zostanie rozgrana eliminacja kartingowego pucharu Rotax.

Partnerem toru jest kobiecy portal motoryzacyjny Motocaina.pl. Przed wakacjami planowane są wyścigi kartingowe dla kobiet Motocaina Cup – szczegóły już wkrótce!

TOR KARTINGOWY, ul. Jagiellońska 82, po prawej stronie Wisły na warszawskim Żeraniu, siedem minut od Centrum, 03-301 Warszawa, tel. 22 290 33 88, e-mail: biuro@f1k.pl, www.f1k.pl

Gokarty CRG czekają na kierowców.

fot. Anna Dziedzic

Najnowsze

Zadziorny miejski łobuz

Czy istnieje motocykl na każdą okazję…?

Triumph 675 Street Triple
fot. pjpsarts.com

Francuski stunter, Julien Welsch (znany również jako „Razerback”) w swojej nowej produkcji udowadnia, że istnieje – choć po części – motocykl uniwersalny. Triumph 675 Street Triple, postrzegany jako „miejski łobuz”, tym razem zaopatrzony w odpowiedni zestaw opon, pokazuje swój zadziorny charakter w warunkach terenowych, a konkretnie w… lesie.

Najnowsze

Ciężki początek sezonu dla Massy

Felipe Massa nie może jak na razie zaliczyć początku sezonu do udanych. Podobnie jak w 2008, Brazylijczyk w tym roku nie zdobył żadnego punktu.  

Czy Felipe Massa się podniesie?
fot. Ferrar

Obecny sezon nie jest łatwy dla Brazylijczyka. Massa ewidentnie nie radzi sobie z nowym bolidem i jak na razie nie zdobył żadnego punktu, w przeciwieństwie do Fernando Alonso, który – tak jak Raikkonen, ówczesny partner Felipe, w 2008 roku – zdobył punkty w Australii i wygrał wyścig w Malezji.

Zaraz po GP Malezji Felipe udał się wraz z mechanikami do siedziby zespołu i tam – krok po kroku – analizował zarówno GP Australii, jak i GP Malezji. Wsparcie ze strony Ferrari, którego barwy

30-letni kierowca reprezentuje już siódmy sezon, było, zdaniem samego zainteresowanego, nieocenione:

„Jestem rozczarowany, nie można temu zaprzeczyć. Brak jakichkolwiek punktów w dwóch poprzednich wyścigach to bolesne doświadczenie i chcę jak najszybciej rozpocząć nowy rozdział. Nie jest to dla mnie jednak pierwszy tak trudny okres w karierze i dobrze wiem, że sytuacja prędko może ulec zmianie, ale teraz muszę zrobić wszystko, co tylko w mojej mocy, bo chcę jak najszybciej zamknąć ten epizod. Chcę powrotu do normalnej sytuacji, w której mogę zaprezentować mój talent w sposób, w jaki zawsze to robiłem – w sposób, z którego zna mnie zespół. Cieszyłem się, czytając słowa prezydenta Montezemolo, Stefano Domenicali, oraz mojego zespołowego kolegi, Fernando Alonso. Ich wypowiedzi nie były dla mnie jednak zaskoczeniem, ponieważ doskonale wiedziałem, że mogę liczyć na wsparcie mojej drugiej rodziny, którą od tak wielu lat jest Ferrari. Mistrzostwa zapowiadają się na długie i wyrównane, a wiele ekip sprawia wrażenie zdolnych do walki o miejsca w czołówce, przy czym niewiele potrzeba, aby znaleźć się na samym przedzie lub z tyłu stawki. Liczymy, że w jak najkrótszym czasie uda się nam poczynić niezłe postępy i wypracować pozycję w grupie liderów!” – mówi Massa.

Miejmy nadzieję, że w następnym wyścigu nie zobaczymy już wywiadu, w którym łamiący głos Massy zdradza, iż ma ochotę płakać. Trzeba w końcu pamiętać, że to wicemistrz świata z 2008 roku, który od wielu lat godnie reprezentuje barwy Ferrari.

Najnowsze

Krew – dar życia. Akcja Motoserce

21 kwietnia rusza IV edycja wielkiej akcji krwiodawstwa Motoserce. Akcja odbywa się zarówno w dużych miastach, jak i małych miasteczkach, a jej podstawowym założeniem jest dotrzeć do jak największej liczby ludzi.

fot. motoserce.pl

Organizatorami akcji są kluby zrzeszone przy Kongresie Polskich Klubów Motocyklowych, a głównymi partnerami – Polski Czerwony Krzyż i Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa.

W tym roku akcja obejmie 80 miast Polski i dwa poza jej granicami – Brukselę i Czeski Cieszyn. Podczas pikników motocyklowych będzie prowadzona zbiórka krwi – przede wszystkim przeznaczonej dla dzieci. Nie zabraknie atrakcji związanych z motocyklem. Będą koncerty, freestyle i stunt motocyklowy, konkursy, zabawy, gwiazdy ekranu, muzyki i sportu, sztuki walki, pokazy klasycznych pojazdów, parady motocyklowe i nie tylko.

W ubiegłych latach akcja przyniosła: w 2009 – 1331 litrów, w 2010 – 2725 litrów, w 2011 – 3366 litrów, w sumie 7424 litrów krwi. Może w tym roku padnie kolejny rekord?

Więcej informacji znajdziecie tutaj.

Najnowsze

Sportowe samochody miejskie

Auta z segmentu B – niektórzy mówią o nich, że są stworzone dla kobiet. W większości małe i zgrabne, ułatwiające manewrowanie w ciasnych przestrzeniach, na parkingach czy w korkach, są wygodne na dojazdy do pracy i na zakupy. Co nie znaczy, że nie mają ukrytych zalet i werwy.

Suzuki Swift Sport
fot. Suzuki

Na przykład Suzuki Swift Sport z silnikiem 1,6 VVT o mocy 136 KM potrafi, dzięki niewielkie masie, rozpędzić się do setki w 8,7 sekundy. Autostradą za zachodnią granicą pogna nawet 195 km/h. Ma 6-stopniową skrzynię biegów, jest też oszczędne – pali 6,4 l benzyny na 100 km. Bi-ksenowe przednie reflektory zwiększają widoczność nocą. Ponadto Suzuki ma 17-calowe obręcze ze stopów lekkich, dwie niezależne końcówki układu wydechowego, nakładki na progi i pedały, a także wyprofilowane fotele. Bezpieczny pedał hamulca i sprzęgła nie zapada się w razie wypadku.

Ford Fiesta Sport
fot. Ford

Przyjazny dla portfela i dynamiczny jest również Ford Fiesta Sport z silnikiem 1,6 Ti-VCT (120 KM). W cyklu mieszanym średnio zużywa 5,9 l paliwa na 100 km, a do setki dochodzi w 9,9 sekundy. Niezłe przyspieszenie jak na mały samochód. Sportowego sznytu nadaje temu modelowi Forda obniżone zawieszenie, chromowana oprawa przednich reflektorów i tylny spoiler, a kubełkowe fotele są dodatkowo bardzo wygodne.  

Nissan Micra i Mitsubishi Colt osiągi mają nieco słabsze, ale to nie znaczy, że całkiem słabe. Colt osiąga setkę w 11 sekund (silnik 1,3 i 95 KM), paląc 5,6 l na 100 km. Micra natomiast ten sam pułap przekracza po upływie 11,3 sekundy, napędzana przez silnik o pojemności 1,2 l i 98 KM. Z wymienionych jest najbardziej oszczędna – 4,1 l benzyny na 100 km w cyklu mieszanym.

Nissan Micra III
fot. Nissan

Nissan Micra w wersji Tekna jest wyposażony w 15-calowe felgi oraz halogenowe przednie lampy z regulacją wysokości. Mitsubishi Colt w wersji Intense ma 16-calowe koła z aluminiowymi obręczami. W obu autach kierownica i dźwignia zmiany biegów są pokryte skórą.

Wszystkie wymienione samochody mają szczególne zabezpieczenia z myślą o najmłodszych. Colt, na przykład, jest wyposażony w dwa mocowania dziecięcych fotelików ISO-FIX CRS i zabezpieczenie tylnych drzwi w wersji 5-drzwiowej. Fiesta i Micra chronią głowę i klatkę piersiową kierowcy oraz pasażera dzięki bocznym poduszkom powietrznym. Zamontowanie systemu ABS z EBD odpowiada za odpowiedni rozkład siły hamowania i redukuje możliwość utraty kontroli nad pojazdem.

Mitsubishi Colt ZEN
fot. Mitsubishi

W Fordzie Fiesta opcjonalnie można także wybrać elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESP) z układem kontroli trakcji (TCS), a podobne rozwiązanie są dostępne także w Suzuki Swift Sport oraz Nissanie Micra. Wszystkie pojazdy są również wyposażone w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa.

Kobiece, mało palą, potrafią się wcisnąć nawet tam, gdzie jest ciasno, a dynamiki może im pozazdrościć niejeden większy samochód. Czego chcieć więcej w codziennych korkach?

Najnowsze