Nowy Ssangyong Korando. Znamy polskie ceny!

Po wprowadzeniu na polski rynek we wrześniu tego roku Nowego Tivoli, SsangYong przygotował na listopad 2019 kolejną nowość, tym razem jest to zupełnie Nowy Korando, rodzinny SUV segmentu C.

Najnowsza odsłona Korando jest większa od swojego poprzednika. Samochód jest dłuższy o 40 mm, szerszy również o 40 mm oraz posiada o 25 mm większy rozstaw osi. Nowy Korando został zaprojektowany w taki sposób, aby kierowca i pasażerowie podróżujący nim mieli więcej przestrzeni wewnątrz samochodu. 

Korando otrzymał dwa nowe dynamiczne silniki. Nowoczesny silnik benzynowy GDI-T o pojemności 1.5L z turbodoładowaniem o mocy 163 KM. Silnik ten zadowoli zarówno klientów ceniących sobie komfort jak i bezpieczeństwo, ze względu na duży zakres obrotowy, w którym dostępny jest maksymalny moment obrotowy (280 Nm/1.500-4.000 rpm). Moc 163 KM pozwoli również na dynamiczną jazdę tym, którzy tego oczekują.

Silnik Diesla dostępny w Nowym Korando to sprawdzony, zmodyfikowany na potrzeby najnowszych norm emisji spalin turbodoładowany silnik 1.6 e-XDI. Dysponuje on mocą 136KM, a maksymalny moment obrotowy osiaga wartość do 324Nm w połaczeniu z automatyczną skrzynią biegów. 

Nowy Korando wyposażony jest w aluminiowe 17” felgi aluminiowe. W bogatszych wersjach dostepne są aluminiowe felgi o rozmiarze 18” i 19” oraz reflektory LED.  Kierowca opcjonalnie ma do swojej dyspozycji nowy zestaw wskaźników nazwany przez producenta Blaze Cockpit, jest to 10,25” w pełni cyfrowy zestaw wskaźników LCD HD, który można dostosować do swoich potrzeb, włączając w to wyświetlanie nawigacji oraz wszystkich niezbędnych informacji potrzebnych kierowcy podczas podróży. Centralna konsola może być wyposażona w 8” wyświetlacz Smart Audio, który obsługuje miedzy innymi łączność z urządzeniami mobilnymi poprzez aplikacje Android Auto oraz Apple CarPlay lub 9” wyświetlacz dodatkowo obsługujący nawigację TomTom. 

Już tradycyjnie, podobnie jak w całej gamie samochodów SsangYong, Nowy Korando jest bardzo dobrze wyposażony. Nawet w podstawowej wersji posiada automatyczną dwustrefową klimatyzację, aluminiowe felgi oraz zestaw systemów wspomagających bezpieczne i wygodne podróżowanie.

Podnoszący bezpieczeństwo jazdy zestaw systemów trakcyjnych o nazwie Deep Control zawiera m.in.: zaawansowany system autonomicznego hamowania awaryjnego (AEBS), asystenta jazdy w pasie ruchu (LKAS), asystenta zmiany pasa ruchu (LCA), automatyczne przełączanie świateł mijania/drogowe (HBA), system ostrzegania o pojazdach w martwym polu lusterek bocznych (BSD), system rozpoznawania znaków drogowych (TSR), asystent zmęczenia kierowcy (DAA), aktywny system ochrony przed dachowaniem (ARP), oraz system kontroli zjazdu ze wzniesienia (HDC), asystent ruszania na wzniesieniu (HSA), alert o niebezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu (SDA), alert sprawnego ruszania (FVSA), tempomat. Już w standardowej wersji posiada 7 poduszek powietrznych, w tym kolanowa poduszka powietrzna kierowcy. 

Ceny Nowego Korando rozpoczynają się od 79 990 PLN w wersji benzynowej oraz od 92 490 PLN w wersji z silnikiem Diesla. Pierwsze Korando pojawią się w salonach autoryzowanych dealerów i na polskich drogach już w połowie listopada.

Najnowsze

Volkswagen T-Roc R – można już zamawiać tego kompaktowego crossovera

Mocny jak prawdziwy samochód sportowy, wszechstronny jak typowy SUV - tak właśnie reklamuje T-Roca w wersji R niemiecki producent. Model ten można już zamawiać. Dzięki silnikowi o maksymalnej mocy 221 kW/300 KM, kompaktowy crossover przygotowany przez dział Volkswagen R przyspiesza do 100 km/h w 4,8 sekundy.

Turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa sprawiają, że benzynowa jednostka napędowa osiąga maksymalny moment obrotowy o wartości 400 Nm przy niskiej prędkości obrotowej silnika i w szerokim zakresie obrotów. Dzięki temu T-Roc R w każdej sytuacji na drodze dysponuje ogromnym zapasem siły napędowej. Bardzo skuteczny układ hamulcowy gwarantuje opóźnienie. Standardowy system kontroli startu, tzw. Launch Control, zapewnia przyspieszenie T-Roca R na każdej nawierzchni.

W wypadku bardzo dynamicznej jazdy na torze elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC) można całkowicie dezaktywować. Seryjną 7-biegową przekładnię o dwóch sprzęgłach dostosowano do agresywnego stylu jazdy w trybie Race. Napęd na cztery koła 4MOTION w ciągu milisekund automatycznie dostosowuje podział momentu obrotowego między koła przedniej i tylnej osi w zależności od przyczepności, co zapewnia najlepszą możliwą trakcję w każdych warunkach, na przykład na mokrej nawierzchni lub na śniegu oraz podczas jazdy w trudnym terenie.

Zderzaki w sportowym stylu właściwym dla modeli spod znaku R, wloty powietrza z czarnymi „płetwami” i logo R na czarnej osłonie chłodnicy – to detale zarezerwowane wyłącznie dla modeli przygotowanych przez dział Volkswagen R. Dwie podwójne końcówki układu wydechowego umieszczone po lewej i prawej stronie są chromowane. Opcjonalny układ wydechowy „R” Performance, przygotowany do T-Roca R przez specjalistyczną firmę Akrapovič, wyróżnia się nie tylko charakterystycznym brzmieniem, ale również tytanowym tłumikiem końcowym wraz z końcówkami układu wydechowego, którego masa jest niższa o aż 7 kg w porównaniu z masą seryjnego układu wydechowego.

Wielofunkcyjna sportowa kierownica jest pokryta skórą i ma spłaszczoną dolną część. Szew w kolorze Crystal Grey i logo R sprawiają, że natychmiast przykuwa uwagę.  Zmienne przełożenie przekładni kierowniczej zapewnia błyskawiczną reakcję kół niezależnie od prędkości jazdy i kąta obrotu kierownicy. W połączeniu z obniżonym zawieszeniem i amortyzatorami o regulowanej sile tłumienia zwiększa to dynamikę jazdy na krętych drogach, a także sprawia, że ​​każde parkowanie i manewrowanie są bardziej komfortowe. Z tyłu sportowej kierownicy są zamontowane dwie łopatki, które służą do ręcznej zmiany przełożeń, która odbywa się w mgnieniu oka.

8-calowy ekran dotykowy TFT, który z wyglądu przypomina tablet, w kilka sekund można sparować ze smartfonem. W razie potrzeby, wybrane aplikacje systemów Android i iOS mogą być wyświetlane na dużym ekranie i obsługiwane za pomocą funkcji App-Connect. Dotyczy to również takich elementów, jak książka telefoniczna, listy odtwarzania i pozycje kalendarza. Opcjonalny interfejs telefonu komórkowego Comfort umożliwia bezprzewodowe ładowanie smartfona. Oczywiście, za pomocą Wi-Fi, z systemem multimedialnym T-Roca R można połączyć również tablety i iPady. Cyfrowy kokpit umożliwia wybór wyświetlanych parametrów i wyglądu zegarów.

Najnowsze

Z wózkiem pełnym śmieci pod samochód

Zbieracze złomu, makulatury i tym podobnych, dających się spieniężyć, odpadów, często przewożą je wózkami. Również dziecięcymi i nierzadko prowadzą je ulicami.

Nie zamierzamy stereotypować osób zbierających puszki czy butelki, ale czasami można odnieść wrażenie, że nie przejmują się pewnymi przepisami. Na przykład tymi dotyczącymi ruchu drogowego.

Na przykład na tym wideo mamy pewnego pana z wózkiem dziecięcym pełnym różnych odpadów, który najwyraźniej prowadził go ulicą i beztrosko wszedł na środek skrzyżowania. Mając czerwone światło. Uwagi kierowcy, który musiał gwałtownie hamować, a później zrugał go w niewybrednych słowach, nie zrobiły na nim żadnego wrażenia.

Najnowsze

Chciał uratować auto z zalanego parkingu. Udało się?

Przejazd samochodem zalaną ulicą zwykle nie jest dobrym pomysłem, ale zostawienie go w stojącej wodzie też nie. Ten kierowca postanowił zaryzykować.

W wyniku intensywnych opadów, które spadły jakiś czas temu na Lublin, zalanych zostało między innymi kilka ulic oraz parking przy jednym z centrów handlowych. Pozostawienie samochodu w stojącej wodzie to spore ryzyko – zalany pojazd po dłuższym czasie „moczenia” może nadawać się tylko na złom. Tylko jak go uratować?

Pewien właściciel Mercedesa uznał, że da radę po prostu wyjechać swoim autem z zalanego parkingu. Na początku szło mu nawet dobrze, ale ostatecznie samochód odmówił posłuszeństwa. Prawdopodobnie nie udało się uniknąć zassania wody przez silnik.

Najnowsze

Pirelli i BMW kontynuują współpracę. Nowe BMW M8 doczekało się specjalnych opon!

Pirelli i grupa BMW kontynuują długą i owocną współpracę. Jej najnowszym efektem są opony ultra-high performance (UHP) marki Pirelli, opracowane specjalnie z myślą o nowym modelu BMW M8.

Ta indywidualna wersja opony P Zero jest wynikiem bliskiej kilkuletniej współpracy między działami rozwoju i testów firmy Pirelli oraz grupy BMW. Zgodnie z filozofią Perfect Fit, firma Pirelli opracowała wersję opony P Zero, która została dostosowana do właściwości jezdnych BMW M8. Jest ona precyzyjnie spasowana z zawieszeniem 
i charakterystyką wariantów modelu M8, który grupa BMW sprzedaje jako coupé i kabriolet. Nowe homologowane opony dla BMW zostały w widoczny sposób oznaczone na ścianie bocznej i mają następujące wymiary: P Zero 275/35 ZR 20 (oś przednia) i P Zero 285/35 ZR 20 (oś tylna).

W porównaniu do wyjściowych opon P Zero, wariant homologowany dla BMW zapewnia lepsze osiągi pod względem czasu okrążenia, prowadzenia na suchej nawierzchni, prowadzenia na mokrej nawierzchni, spójności struktury, skuteczności hamowania, odprowadzania wody, masy własnej, komfortu, hałasu i przebiegu. Dzięki tym właściwościom specjalnie opracowane opony P Zero w znaczący sposób przyczyniają się do zwiększenia potencjału modelu BMW M8.

Nowe werjse BMW M8 Coupé i BMW M8 Competition Coupé są jeszcze mocniejszymi i bardziej luksusowymi wersjami tego sportowego samochodu o ponadprzeciętnych osiągach. Oba modele oferują wyjątkowe doznania zarówno podczas jazdy po drogach, jaki i na torze wyścigowym. Nowe BMW M8 Cabriolet i BMW M8 Competition Cabriolet są skierowane do entuzjastów jazdy z otwartym dachem. Te dwa modele kabrioletu o wyjątkowych osiągach są w stanie zaoferować jeszcze lepszy kompromis między charakterystyką samochodu sportowego i praktycznością auta do codziennego użytku.

Wszystkie modele M8 są napędzane silnikiem benzynowym V8 biturbo o pojemności 4,4 litra. Moc nominalna wersji Competition została natomiast podniesiona do 460 kW / 625 KM. Maksymalna prędkość wszystkich modeli wynosi 250 km/h.

Aby dostosować charakterystykę opon P Zero do właściwości jezdnych nowych modeli BMW, inżynierowie Pirelli zmodyfikowali wzór bieżnika opony, między innymi w celu obniżenia poziomu hałasu powstającego w trakcie jazdy. Zwiększyli również przyczepność zarówno w suchych, jak i mokrych warunkach. Aby osiągnąć możliwie najlepszy rozkład masy pomiędzy przednią i tylną osią pojazdu, inżynierowie zastosowali różne konstrukcje warstw w kordzie przedniej i tylnej opony. Przednia opona ma symetryczną strukturę osnowy, a w tylnej zastosowano asymetryczną strukturę. Podsumowując, homologowane P Zero zaprojektowano tak, aby mogły wyciągnąć maksymalne osiągi z nowego BMW M8.

Najnowsze