Nowy Passat także może mieć reflektory LED Matrix

Reflektory LED Matrix (IQ.LIGHT) pozwalają na m.in. interaktywne sterowanie strumieniem światła, przez co jazda nocą staje się bardziej komfortowa i bezpieczna.

W reflektorach LED IQ.LIGHT światła drogowe i mijania powstają jako wynik działania dwóch systemów projekcyjnych. Wewnętrzny moduł składa się z siedmiu diod LED zapewniających podstawowe oświetlenie; pięć kolejnych diod wytwarza dodatkowe światło. Moduł zewnętrzny to interaktywny reflektor matrycowy, zwany także modułem pikselowym. Światło emitują w nim 32 diody, z których każdą można włączać osobno i które umieszczono na specjalnej płytce. Tworzą one diodową matrycę. Światło kierunkowskazów, do jazdy dziennej oraz postojowe także jest emitowane przez diody.

LED-y kierunkowskazów – rozbłyskujące kolejno od środka ku krawędziom reflektora – tworzą wąski pas w jego górnej części. W zewnętrznej części pod obudową reflektora znajduje się logo IQ. LIGHT, dzięki któremu można poznać, że są to reflektory matrycowe.

Za pośrednictwem Dynamic Light Assist kierowca uruchamia automatyczne światła drogowe, popychając w tym celu do przodu dźwigienkę po lewej stronie kierownicy. Cała reszta, a więc światła mijania, funkcja zapobiegająca oślepianiu innych uczestników ruchu, światła do jazdy w mieście czy też te używane na autostradzie uruchamiają się automatycznie.

Diody LED zastosowano już w podstawowej wersji nowego Passata. W seryjnym reflektorze światła mijania i drogowe, a także te do jazdy dziennej i postojowe są realizowane przez diody emitujące jasne białe światło. Światła przeciwmgłowe i te umieszczone w zderzaku i doświetlające zakręty także zawierają elementy technologii LED. 

Najnowsze

Porsche 911 RSR i Corvette ZR1 z klocków LEGO? To możliwe!

Legendarna Corvetta ZR1, najszybszy i najmocniejszy model seryjny Chevroleta oraz Porsche 911 RSR, szczyt inżynierii aut wyścigowych, wzbudzają dreszcz emocji w każdym miłośniku sportowych samochodów. Nowe zestawy LEGO Technic powstały w ścisłej współpracy z producentami pierwowzorów i stanowią hołd dla swoich prawdziwych odpowiedników, oferując fanom LEGO fascynujące przeżycia, a jednocześnie wymagające wyzwania konstrukcyjne.

Przygotowana we współpracy z firmą Porsche replika, oddaje majestatyczny wygląd i kultową sylwetkę modelu 911 RSR, który powstał z myślą o wyzwaniach międzynarodowych wyścigów wytrzymałościowych GT. Tylny spojler z mocowaniem w kształcie łabędziej szyi, duży dyfuzor z tyłu i specjalne lusterka boczne poprawiają aerodynamikę pojazdu. Kabina jest pełna realistycznych detali, takich jak ekran radaru, działający układ kierowania, system gaszenia pożarów, a nawet mapa toru Laguna Seca nadrukowana na drzwiach od strony kierowcy.

Ten niezwykły model wyposażony jest też w działającą, widoczną oś skrętną, niezależne zawieszenie oraz sześciocylindrowy silnik typu bokser z ruchomymi tłokami umieszczony przed tylną osią. Całości tego rewelacyjnego supersamochodu LEGO dopełniają czarne felgi ze szprychami, realistyczne lampy przednie i tylne, autentyczna, biało-czarna kolorystyka z czerwonymi akcentami oraz dekoracyjne naklejki.

Niezwykły model LEGO® Technic Chevrolet Corvette ZR1 opracowany wspólnie z zespołem Corvette to wspaniały przykład innowacyjnej inżynierii i designu. Ten piękny model to replika kultowego najszybszego i najmocniejszego modelu Corvette, jaki kiedykolwiek powstał.

Pojazd ma realistyczną, pomarańczowo-czarną kolorystykę i mnóstwo doskonałych detali, takich jak duży spojler z tyłu, cztery rury wydechowe, niskoprofilowe opony oraz felgi z czarnymi szprychami. Pokieruj działającym układem kierowniczym – gdy samochód się rusza, ruszają się również tłoki w widocznym silniku V8. Ten wyjątkowy model 2 w 1 można również przebudować na realistycznego hot roda.

Najnowsze

Mercedes Benz zaprasza na wystawę „Niebezpieczne ujęcia. 100 lat fotografii mody w Polsce”!

„Mody przemijają, a styl zostaje” – twierdziła CoCo Chanel. Mercedes-Benz, marka będąca kwintesencją ponadczasowej elegancji, ma w swojej strategii wspieranie mody, dizajnu i przemysłu kreatywnego. Od 4 lipca jest partnerem wystawy pt. „Niebezpieczne ujęcia. 100 lat fotografii mody w Polsce” organizowanej przez Galerię Fundacji Instytutu Fotografii Fort w Warszawie.

„Niebezpieczne ujęcia. 100 lat fotografii mody w Polsce” w Forcie Mokotów przy ul. Racławickiej 99 w Warszawie to wyjątkowa ekspozycja. Jej celem jest ukazanie zmian, jakie dokonały się na przestrzeni aż stu lat w polskiej fotografii mody pod wpływem czynników ekonomicznych, politycznych oraz kulturowych. Wystawa ma również zachęcić odbiorcę do refleksji i polemiki nad rolą fotografii w branży mody. Wystawa potrwa od 5 lipca do 12 września br.

Inicjatywa wsparcia wystawy Fundacji Instytutu Fotografii Fort jest też kontynuacją działań marki Mercedes-Benz na rzecz szerzenia kultury. Fotografia jako relatywnie młoda dziedzina sztuki zdobywa szturmem muzea i galerie. Mercedes jest też partnerem festiwalu filmowego T-Mobile-Nowe Horyzonty we Wrocławiu, wspiera ambitne produkcje filmowe, wydarzenia muzyczne i wystawy sztuki nowoczesnej.

Najnowsze

Zmodernizowany Opel Astra. Chodzi o wydajność

Opel w swoim komunikacie podkreśla przede wszystkim, że dzięki właściwościom aerodynamicznym, a także efektywnym nowym silnikom i skrzyniom biegów, Astra wyznacza standardy wydajności i niskiej emisji. A co jeszcze zmieniło się w tym modelu?

Nowa Astra jest jednym z najbardziej aerodynamicznych samochodów kompaktowych na rynku. Wersja Sports Tourer ze współczynnikiem oporu czołowego Cd wynoszącym 0,25 należy do najbardziej opływowych kombi na świecie, a wersja pięciodrzwiowa z wartością 0,26 jest liderem w klasie hatchbacków.

Takie parametry osiągnięto za pomocą licznych rozwiązań, takich jak osłona komory silnika, wahacze tylnej osi ukształtowane jak deflektory oraz pełna żaluzja wlotu powietrza z przodu samochodu. Górne i dolne sekcje osłony chłodnicy w nowej Astrze otwierają się i zamykają automatycznie oraz niezależnie od siebie, poprawiając przepływ powietrza wokół przodu nadwozia. Do obniżenia oporu powietrza poprzez ograniczenie turbulencji przyczynia się także bardziej opływowe podwozie pojazdu.

Dalszym udoskonaleniom poddano zawieszenie Astry. Nowe amortyzatory poprawiają komfort. Opcjonalne sportowe zawieszenie ma sztywniejsze amortyzatory, bardziej bezpośredni układ kierowniczy oraz tylną oś z drążkiem Watta.

W głównej mierze za obniżenie emisji CO2, nawet o 19 procent, odpowiada nowa gama silników. Trzycylindrowe jednostki mają pojemność 1,2 oraz 1,4 litra i rozwijają moc od 110 KM do 145 KM oraz maksymalny moment obrotowy od 195 do 236 Nm. Astra 1.2 jest wyposażona w sześciobiegową przekładnię manualną, natomiast Astra 1.4 jest dostępna wyłącznie z nową przekładnią bezstopniową (CVT). Średnie zużycie paliwa, zależnie od wersji, wynosi od 5,2 do 5,9 l/100 km.

Trzycylindrowe silniki Diesla 1.5 w Astrze rozwijają moc 105 KM i 122 KM oraz 260 i 300 Nm momentu obrotowego. Słabszy łączony jest z sześciobiegową przekładnią manualną, a mocniejszy może współpracować także z nową, dziewięciobiegową skrzynią automatyczną. Średnie zużycie paliwa według producenta powinno wynosić od 4,4 do 5,3 l/100 km.

Zmieniło się także wyposażenie nowego Opla Astry. Na przykład przednia kamera jest mniejsza, ale bardziej wydajna od poprzedniej wersji dzięki szybszemu procesorowi. Teraz rozpoznaje nie tylko pojazdy, ale także pieszych. Ponadto dzięki wyższej rozdzielczości obrazu z kamery samochód odczytuje jeszcze więcej znaków drogowych i wyświetla je na ekranie w zestawie wskaźników. Kamera cofania dostępna wraz z systemem Multimedia Navi Pro również ma lepsze parametry. Widok strefy za pojazdem wyświetlany na monitorze jest wyraźniejszy i bardziej precyzyjny, a kontrast po zmroku lepszy.

Nabywca Astry ma do wyboru systemy Multimedia, Multimedia Navi i Multimedia Navi Pro – każdy z nich jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto. Podobnie jak w Oplu Insignii, flagowy system Multimedia Navi Pro ma ośmiocalowy kolorowy ekran dotykowy i reaguje na polecenia głosowe. Usługi nawigacji oparte na połączeniu z internetem i mapach aktualizowanych online dostarczają bieżących informacji o ruchu drogowym.

Najnowsze

Można już zamawiać nowego Mercedesa CLA Shooting Brake

Od września 2019 roku nowy Mercedes CLA będzie dostępny w Polsce także z nadwoziem Shooting Brake. Od samego początku zaoferuje gamę siedmiu jednostek napędowych, których ceny zostały podane już teraz.

Ceny modelu startują od 130 600 zł za wariant CLA 180 o mocy 136 KM i z 6-biegową skrzynią manualną. Pozostałe wersje mają zawsze skrzynię automatyczną, począwszy od CLA 200 o mocy 163 KM, kosztującego 143 500 zł. CLA 200 (190 KM) to wydatek 155 300 zł, a za CLA 250 (224 KM) zapłacimy 170 00 zł. Najdroższy wariant to CLA 250 4MATIC kosztujący 179 500 zł.

Decydując się na silnik wysokoprężny mamy do wyboru CLA 180 d o mocy 116 KM za137 400 zł, CLA 200 d rozwijające 150 KM i kosztujące 159 900 zł oraz CLA 220 d mające 190 KM i wycenione na 170 900 zł.

Oprócz długiej listy opcji, Mercedes daje wybór ciekawych pakietów wyposażenia, wpływających na prezencję modelu. Indywidualizacja CLA Shooting Brake rozpoczyna się od linii designu i wyposażenia Progressive (11 896 zł), która obejmuje 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów, wielofunkcyjną sportową kierownicę obszytą skórą oraz komfortowe fotele i oparcie kanapy dzielone w stosunku 40:20:40. Z zewnątrz linia Progressive wyróżnia się elementami ozdobnymi zakończenia układu wydechowego, a także dyskretnym chromowanym paskiem na przednim i tylnym zderzaku.

Sportowy wygląd – na zewnątrz i wewnątrz – to domena linii AMG (16 103 zł): z 18-calowymi obręczami AMG z lekkich stopów, zderzakami oraz osłonami progów AMG, sportowymi fotelami, wielofunkcyjną sportową kierownicą z obszyciem ze skóry nappa oraz aluminiowymi elementami ozdobnymi kokpitu z podłużnym szczotkowaniem. Linia AMG ma również obniżone komfortowe zawieszenie i bezpośredni układ kierowniczy z przekładnią ze zmiennym przełożeniem.

W pierwszym roku swojej obecności na rynku wszystkie warianty silnikowe nowego CLA Shooting Brake będą dostępne także w wersji Edition 1, czyli specjalnej edycji bazującej na linii AMG. Jej ekskluzywność podkreślają liczne elementy wizualne, zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz samochodu. Wariant Edition 1 kosztuje o 28 464 zł więcej od odmiany podstawowej i obejmuje m.in. reflektory LED High Performance oraz 19-calowe obręcze AMG z lekkich stopów z pomarańczowym rantem, a także pakiet Night z szeregiem detali w kolorze czarnym, które w przypadku wersji Edition 1 kontrastują z pomarańczowymi akcentami. W kabinie uwagę zwracają kontrastowe szwy na desce rozdzielczej, podłokietnikach, siedzeniach, drzwiach i dywanikach – także w kolorze pomarańczowym. Specyfikacja obejmuje również sportowe fotele, nastrojowe oświetlenie w 64 odcieniach oraz elementy ozdobne z napisem „Edition 1”.

Najnowsze