Nowy Opel Corsa z wyposażeniem Elegance i GS Line. Znamy polskie ceny!

Dokładnie miesiąc po debiucie w pełni elektrycznej wersji miejskiego bestsellera marki Opel, firma rozpoczyna przyjmowanie zamówień na polskim rynku na nowego Opla Corsę z klasycznymi silnikami spalinowymi. Znamy polskie ceny tego modelu w podstawowej wersji wyposażenia!

Klienci będą mieli do wyboru gamę ekonomicznych silników benzynowych i wysokoprężnych o mocy od 55 kW (75 KM) do 96 kW (130 KM). Wszystkie opcje napędu cechują się umiarkowanym spalaniem. Model Corsa, w zależności od wersji silnikowej, jest dostępny z pięciobiegową lub sześciobiegową przekładnię manualną, a także w wariancie z ośmiobiegową przekładnią automatyczną.

Nowa Corsa oferowana będzie w czterech wersjach wyposażenia. W wersji podstawowej oferowanej z silnikiem 1.2 o mocy 55 kW (75 KM)[3] dostępna jest już od 49 990 zł (cena brutto w Polsce z podatkiem VAT). Nawet w wersji podstawowej nowa Corsa ma wiele rozwiązań technicznych i dodatków zwiększających komfort i bezpieczeństwo. Systemy wspomagające obejmują na przykład system ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzający, tempomat z ograniczeniem prędkości, asystenta pasa ruchu i rozpoznawanie znaków ograniczenia prędkości.

Wersje powyżej podstawowej, trzy linie wyposażenia skierowane są do różnych grup klientów o odmiennych oczekiwaniach. W wersji Edition dodano najpopularniejsze opcje wyposażenia dodatkowego, wyposażenie w Corsie Elegance ma zapewnić jak największy komfort, a Corsa GS Line oferuje dodatkowe elementy akcentujące sportowy charakter samochodu.

W nowej Corsie Opel oferuje technologie i systemy wspomagające, które klienci znają tylko z pojazdów wyższych klas. Jednym z przykładów są adaptacyjne, nieoślepiające matrycowe reflektory IntelliLux LED®, które firma Opel po raz pierwszy oferuje w segmencie małych samochodów. Osiem elementów LED, sterowanych przednią kamerą wysokiej rozdzielczości najnowszej generacji, nieustannie dostosowuje wiązkę światła do sytuacji w ruchu drogowym i do warunków otoczenia.

Najnowsze

Jak sztuczna inteligencja wpływa na rozwój transportu ciężarowego?

W 2018 r. w Polsce przewieziono transportem samochodowym ponad 1,8 mln ton ładunków, o 6,8% więcej niż rok wcześniej. Jaki wpływ na tak sukcesywny rozwój ma sztuczna inteligencja?

Sztuczna inteligencja zmienia branżę transportową już dzisiaj, choć często w sposób mniej widoczny niż np. autonomiczne samochody. Do niedawna właściciele pojazdów mieli bardzo ograniczony wgląd w informacje o zdarzeniach zgłaszanych przez systemy telematyczne. Obecnie rozwiązania wideo zapewniają dane kontekstowe, niezbędne do zrozumienia faktycznych okoliczności incydentów, co wcześniej ograniczało się do interpretacji danych liczbowych. Analiza wspierana systemem uczenia maszynowego stale poprawia dokładność automatycznej klasyfikacji zdarzenia, a menedżerowie floty są powiadamiani tylko wtedy, gdy incydent wymaga ich uwagi. 

Daje to możliwość poszerzenia wiedzy o flocie bez konieczności przeszukiwania danych czy przeglądania wielu godzin materiału filmowego. Umożliwia przedsiębiorcom także zmniejszanie prawdopodobieństwa wystąpienia wypadku oraz ograniczanie ryzyka poprzez redukcję liczby fałszywych roszczeń z tytułu odpowiedzialności karnej. Często w momencie oskarżenia o spowodowanie wypadku firmy decydują się na ugodę i płacą, aby uniknąć procesów sądowych oraz szkody na swojej reputacji. Rozwiązania wideo dostarczają dowodów w postaci nagrań, co zwiększa zaufanie między właścicielami i pracownikami oraz klientami.

Algorytmy AI monitorują także w czasie rzeczywistym dane z wielu czujników. Bazując na systemach uczenia maszynowego mogą identyfikować informacje odbiegające od normy i szukają przyczyny ich pojawienia się. Taka inteligentna analiza danych o stanie pojazdów, zachowaniu kierowców i wydajności pomaga zwiększać bezpieczeństwo i sprawność floty oraz zmniejszać przestoje i koszty utrzymania. Sztuczna inteligencja może nawet podpowiadać dyspozytorowi, które zlecenia warto przyjąć i w jakiej kolejności. 

Najnowsze

Jakie samochody są gratką dla złodziei samochodowych?

Złodzieje samochodów to wyspecjalizowana grupa przestępcza, która doskonale rozumie i zna potrzeby rynku motoryzacyjnego. Jakie modele są najczęstszym łupem złodziei samochodów?

Od wielu lat na szczytach list najczęściej wybieranych przez Polaków aut osobowych widnieją marki japońskie i niemieckie (lub z niemieckimi mocno związane). Według raportu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, pod względem liczby sprzedanych pojazdów w pierwszym kwartale 2019 r. Toyota zajęła drugie miejsce za Skodą z wynikiem 15 tys. sztuk.

W przypadku marek premium pierwsze trzy pozycje należą do Mercedesa (ok.4,5 tys.), BMW (ok. 4,4 tys.) i Audi (3,7 tys.), a na piątym miejscu uplasował się Lexus z wynikiem ok. 1 tys. zarejestrowanych aut. Tak duża popularność samochodów z Niemiec i Japonii przekłada się na liczbę kradzieży. 

Często zgłaszane są kradzieże m.in. Mazdy 6, Toyoty RAV4, Toyoty Land Cruiser, Mercedesa S63 AMG, Audi Q7, Lexusa RX, Audi RS7 i Mazdy CX-5.

Potwierdzeniem tego trendu są dane Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, bazujące na informacjach z Centralnej Ewidencji Pojazdów. Wynika z nich, że w 2018 r. z powodu kradzieży Polacy wyrejestrowali 6844 auta osobowe, przy czym najwięcej było wśród nich Audi. Gdy weźmie się pod uwagę markę i rocznik, to okazuje się, że złodzieje upatrzyli sobie Toyoty z 2016 r., a w szczególności Aurisa.

Najnowsze

Edyta Klim

Zrzutka dla rodziny motocyklowego ratownika medycznego

Fundacja Ratownictwo Motocyklowe Polska organizuje zbiórkę środków finansowych dla żony i czwórki dzieci ratownika, który zginął w wypadku na autostradzie.

W dniu 18 lipca 2019 r. Waldemar Zięba – ratownik Fundacji Ratownictwo Motocyklowe Polska, zginął w wypadku na autostradzie A4 w okolicy Brzegu. Jechał do pracy przy organizacji Master Truck 2019. Pochowany został w sobotę na Cmentarzu Komunalnym w Zgorzelcu.

W wyniku tej tragedii jego żona i czwórka dzieci, pogrążeni w żałobie, muszą radzić sobie także z trudną sytuacją finansową. Dlatego Fundacja Ratownictwo Motocyklowe Polska organizuje dla nich zbiórkę środków finansowych:

https://zrzutka.pl/a83gmz#

Wszystkie środki zostaną przekazane w formie darowizny rodzinie Waldemara.

Zobacz także: Fundacja Ratownictwo Motocyklowe Polska – motocyklami na ratunek!

Waldek przez całe swoje życie pomagał, przekształcił swój motocykl w motoambulans, by z tą pomocą docierać szybciej i sprawniej. Jako wolontariusz zawsze znajdował czas na to, by wspierać potrzebujących. Brał udział w wielu charytatywnych inicjatywach, zbiórkach, piknikach – pomagając zbierać środki na leczenie, rehabilitację i pomoc tym, którzy tego potrzebowali. Jako człowiek wspierał dobrym słowem, ciepłem, serdecznością, życzliwością i empatią.

 

Najnowsze

Mercedes EQC dołączył do gamy samochodów szkoleniowych Mercedes Benz Safety Experience

Program szkoleniowy łączy ćwiczenia, które pozwalają „zrozumieć” zachowanie auta w podbramkowych sytuacjach, z unikalną wiedzą na temat działania najnowszych systemów wspomagających. Teraz na uczestników szkoleń czeka dodatkowa atrakcja – poza flotą spalinowych modeli z gwiazdą będą oni mieli do dyspozycji pierwszego Mercedesa na prąd, elektrycznego SUV-a EQC.

Szkolenia to nie tylko szansa na udoskonalenie swoich umiejętności za kierownicą, ale też adrenalina, zabawa i przyjemność – w programie przewidziano elementy rywalizacji między uczestnikami, a do ich dyspozycji jest szeroka gama najnowszych modeli Mercedesa, m.in. Klasy A, C, E i nowy GLE. Teraz dołącza do nich nowa gwiazda – elektryczny Mercedes-Benz EQC. To pierwszy przedstawiciel nowej marki technologicznej EQ (jej nazwa w wolnym tłumaczeniu oznacza „elektryczną inteligencję”). 

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic – bo tak brzmi pełna nazwa nowego modelu – pozwala uczestnikom „oswoić się” z zupełnie nowym gatunkiem samochodu, a przy okazji wypróbować wyjątkowe walory jego napędu na obie osie. EQC ma dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 408 KM, zdolne rozpędzić tego SUV-a od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 5,1 s.

Ale jego konstrukcja różni się od konwencjonalnych aut nie tylko układem napędowym: zabudowane nisko w podłodze akumulatory pozwalają obniżyć położenie środka ciężkości i przyczyniają się do zapewnienia wyjątkowo bezpiecznej charakterystyki prowadzenia. Także bezpieczeństwo samej konstrukcji miało najwyższy priorytet: akumulator otaczają solidna rama i elementy odkształcalne, a układ wysokiego napięcia ma funkcję automatycznego wyłączenia w razie wypadku.

Specjalnie z myślą o zajęciach za kierownicą EQC opracowano nowe ćwiczenia dla uczestników – będą oni mieli okazję wypróbować różne rodzaje rekuperacji i tryby jazdy, zapoznać się w praktyce z kwestiami dotyczącymi ładowania oraz, oczywiście, przetestować osiągi i dynamikę jazdy samochodu w próbach zręcznościowych.

Najnowsze