Nowy Mercedes SL65 AMG
Sezon tegorocznych roadsterów można uznać za otwarty. Mercedes-AMG prezentuje przepiękny kabriolet SL65 AMG.
Zasilany agregatem V12 biturbo o mocy 630 KM, z maksymalnym momentem obrotowym 1000 Nm, bez problemu generuje potężne osiągi. Do setki dochodzi w ciągu czterech sekund. Prędkość jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Dzięki aluminiowemu podwoziu masa własna samochodu zmniejszyła się o 170 kg. Wyróżniającą wizytówką jest przedni pas naznaczony podwójnym ostrzem. Ponadto nowy model zdecydowanie mniej pali – zużywa średnio 11,6 l na 100 km.
| Mercedes SL65 AMG |
![]() |
| fot. Mercedes |
6-litrowy silnik V12 biturbo występuje w parze z siedmiostopniową przekładnią AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC. Szeroki zakres przełożeń, system zarządzania temperaturą oleju i nowy konwerter dodatkowo ograniczają zużycie paliwa.
W pełni aluminiowe podwozie jest bardziej sztywne, a dzięki temu również bezpieczniejsze. Plastikowe poszycie tylnej klapy wypełnia sztywne włókno węglowe.
Nowy roadster jest wyposażony we flagowe dla Mercedesa aktywne zawieszenie ABC, rzecz jasna w wersji zmodernizowanej. Kierowca może dokonać wyboru między trybem Sport (przechyły nadwozia ograniczone do minimum) a trybem Comfort (z myślą o długich trasach).
![]() |
|
fot. Mercedes
|
Układ kierowniczy ma system wspomagania uzależniony od prędkości, co okazuje się bardzo przydatne w sytuacjach podbramkowych. Przekładnia ma stałe przełożenie, a siła wspomagania dostosowuje się do trybu pracy zawieszenia. Mercedes-BenzSL 65 AMG przemieszcza się na pięcioramiennych obręczach AMG w kolorze tytanu, zaopatrzonych w opony 255/35 R 19 z przodu i 285/30 R 19 z tyłu. Dodajmy również, że nowy roadster po prostu znakomicie się prezentuje, i to zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz. Kształt otworów wentylacyjnych przywodzi na myśl silniki odrzutowe, multikonturowe fotele są obite jedno- lub dwukolorową skórą nappa (dodatkową gratką jest system podrzewania), na panelach bocznych widać charakterystyczny diamentowy motyw, a podsufitka jest skórzana. Całość wieńczą inkrustacje z włókna węglowego, podświetlane listwy progowe AMG oraz analogowy zegar IWC.
SL65 AMG ma szerokie możliwości personalizacji. Kierowca może zdecydować się na niespotykany kolor lakieru (np. biel design magno cashmere white czy grafit design graphite mettalic. Tapicerka jest dostępna w ośmiu tonacjach, do wyboru są również rozmaite odcienie podsufitek i pasów bezpieczeństwa.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?


Zostaw komentarz: