Nowy Mercedes klasy A – nareszcie ładny. Film.

Mercedes zaprezentował w Genewie trzecią generację A klasy. Samochód kompaktowy klasy premium z gwiazdą na masce nareszcie nie wygląda jak żaba z rozjechanymi nogami.

fot. Mercedes-Benz

Poprzednia A klasa urodą nie grzeszyła, przez co nie spotkała się z przesadnym entuzjazmem klienteli. Stylistykę nowej generacji od poprzednika dzielą lata świetlne. Auto może się po prostu podobać. Sylwetka wydaje się być proporcjonalna, a ciekawie poprowadzona linia boczna daje ciekawy efekt gry świata i cienia. Samochód mierzy 292 mm długości, 1780 mm szerokości i 1433 mm wysokości, co czyni go krótszym, szerszym i wyższym od rywala – BMW serii 1. Oczywiście, wiadomo, że dla skrajnych miłośników napędu na tył, nie będzie dyskusji – napędzana na przednią oś A klasa nie będzie w stanie odwrócić ich uwagi od kompaktu z Bawarii.

Jeśli chodzi o jednostki napędowe, każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Spośród silników benzynowych  do wyboru będziemy mieli czterocylindrowy doładowany motor o pojemności 1.6 litra i mocy 122 lub 156 KM oraz 2.0-litrowy doładowany silnik produkujący 211 KM. Miłośnicy diesli będą mogli dokonać wyboru między motorem CDI 1.8 litra o mocy 109 lub 136 KM, a doładowaną jednostką CDI o pojemności 2.2 litra produkującą 170 KM. Wszystkie te jednostki napędowe współpracować będą z sześciostopniową skrzynią manualną lub opcjonalną, 7-stopniową dwusprzęgłową przekładnią automatyczną DCT.

Ci, którzy narzekają na zbyt słabe silniki mogą spać spokojnie – w późniejszym czasie powstanie wersja AMG. Szacuje się, że pod maską pojawi się motor produkujący około 300 KM.

Nowy Mercedes klasy A już we wrześniu trafi do europejskich salonów. Niestety, na razie nie wiemy, ile trzeba będzie zapłacić za podstawową wersję.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze